Sen mat-shopping.

Så blev det nu idag. Jag stegade in på ICA strax efter halv nio. Trodde att jag skulle vara ganska ensam där, men icke sa Nicke. Det var t.o.m väntetid vid vågarna på vissa ställen. Jag hade jobbat en långdag så innan jag startade shoppingen tryckte jag i mig en liten dajm. Kände att jag behövde en sockerkick för att orka. Dajm är en stor favorit hos mig. Plockade ner lite godsaker till helgen som oliver, tigerräkor i någon sås och svenska kräftor. Det blev inte så billigt när jag var klar. Som vanligt tyckte jag att jag inte hade handlat så mycket. Säjer hon i kassan att det är koll så skriker jag rätt ut tänkte jag. Jag kände att jag orkade inte med det idag. Jag klarade mig. Hur suveränt är det inte att scanna in varorna själv?

Dajm förresten. Stavas det med i eller j. Jag har för mig att det stavades med j förut och nu med i. Mera internationellt med i. Eller hur var det nu egentligen? Spelar inte så stor roll för gott och onyttigt är det. När jag kom hem fortsatte onyttigheterna. En matupplevelse i form av en panpizza värmd i micron. Piffades upp med någon slags ny mjölkdryck. Föll för frestelsen att köpa den i affären. Jag tyckte att det lät nyttigt, och sunt med havredryck, med smak av ananas och banan.

Nu skall jag snart krypa ner i sängen och läsa lite i en resetidning som kom i brevlådan idag. Undra vart vi kan resa?
Känns helt underbart skönt att tänka på att jag är ledig i morgon. Hoppas vädret bli ok då Mats och jag har planerat för en golfrunda.



Sommarminne......
Det behövs nu när det är mindre än fyra månader kvar till jul. Men sen blir det nytt år, och vi går mot sommar igen. Det känns det väl skönt att tänka på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0