Sommar-söndag.

Ja, det har det verkligen varit. Förhoppningsvis har jag även fått lite färg i ansiktet av att ha varit ute. Mats och jag har passat på att spela golf. Vi hade sällskap av två andra trevliga golfspelare. Det är alltid spännande att se vilka som vi får spela med. När jag får veta att de som jag skall spela med har väldigt lågt handicap, känns det lite pirrigt. Tänker att de kanske tycker det är trist att spela med mig som inte är så duktig. Men det var absolut ingen fara. Alla missar sina slag ibland. Även Tiger Woods. Dock inte lika ofta som jag.

Det blev lite kalas igår med släkten. Trevligt. Vi bjöd på pastasallad. Soltorkade tomater, bacon, ölkorvar. ruccollasallad och lite annat gott hade vi blandat ihop. Komponerade även en egen dressing med turkisk yougurt, creme fraiche, fårost, vitlök och andra kryddor. Åtminstone tyckte jag själv att det smakade bra.



Mats jobbar nu ikväll så jag blev ensam hemma. Jag blev lite sugen på att baka så nu har jag bakat bullar och två limpor. Enkla limpor med bakpulver och filmjölk, som inte behöver jäsa. Så nu luktar jag också som en kanelbulle. Jag ska snart fixa lite te och provsmaka bullarna. Jag köpte några nya tesorter i fredags.

Ja, just det jag har glömt att berätta att jag shoppade lite jeans i fedags också. På jobbet har vi alltid svarta jeans som företaget betalar. Jag gick till Sisters för att se om jag kunde hitta några svarta. Det gjorde jag. De var sköna, så jag frågade om de inte hade några blå i samma modell. . Klart de hade det. Resultatet blev att jag köpte ytterligare två par. Olika tvättar. Ett par var lite hippa, med sömmar på låren.
Hur löser jag det här när jag kommer hem då, tänkte jag. Jag får smuggla in dem när ingen ser. Maken tycker säkert att det var onödigt med två par. Men han sa inte ett dugg när jag visade upp alla mina jeans. Jag blev faktiskt väldigt förvånad. Fast det är klart. Han är väldigt snäll, och efter så här många år som gifta så vet vi var vi har varandra.



Jag älskar jeans och äger inga andra byxor än jeans. De skall vara så tajta som möjligt, då jag inte gillar kläder som inte sitter fast på kroppen. Det blir nästan som på sjuttiotalet, då alla låg på golvet för att kunna knäppa sina jeans.




Kommentarer
Postat av: Jessi

Oj, tre par jeans! Själv skulle jag vara nöjd om jag hade råd med ett par, haha..

2009-08-25 @ 10:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0