Kaffe och pepparkaka.

Nu sitter Mats och jag här med kvällskaffe, och pepparkaka. Min mamma har bakat pepparkakor åt oss. Tack så mycket. De sista två åren har jag inte bakat några egna pepparkakor. Jag som alltid gjort egen deg, och bakat ett stort lass av pepparkakor. Jag har en gammalt recept från min farmor. Men kanske det blir ett bak nästa år? 

I morgon blir det jobb igen. Rätt skönt att vara igång även under julhelgen. Istället för att bara sitta stilla och jäsa efter all julmat.

Annandagsrea i morgon. I går tyckte jag att det skulle vara roligt att läsa tidningen till frukost. Men jag blev bara besviken. 75 % av tidningen bestod av reaannonser. Hur kul är det? Resten var bara elände, och artiklar om sorg. Är det vad vi vill läsa en dag som julaftonen? Inte jag iallafall.

Nu skall vi se på ´´På spåret´´ och svara på frågor. Kanonkul för hon som älskar allt vad frågesport heter. Ha en fortsatt bra kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0