Helgen snart slut.

Denna weekend är snart till ända. I går, lördag öste regnet ner nästan hela dagen. Vi trotsade vädrets makter och gav oss ut på en golfrunda, i Vesterby. Det blev bara nio hål för det var lite för regnigt, och sjöar på banan. Jag var tvungen att fråga om det var vattenhinder eller pölar på banan. Det var svårt att se skillnad. Med tanke på gårdagens rubrik, djur i vår natur, kan jag berätta att i dag såg jag bara en stor fet groda. Kanske den kunde blivit en prins om jag kysst den?

Till kvällen klarnade det upp och vi brassade på grillen. Det blev grillning av rostbiff och kyckling. Nenne, jag, Mats och Jessica festade på det. Hade även gjort lite tzatsiki med en massa vitlök. Mumma.

I dag har dagen rullat på igen. Mats och jag gick ett varv på Södra banan i morse medans Jessica låg hemma och sov. Det var party igår. Det var riktigt skönt ute. Under eftermiddagen har jag legat på alla fyra på garageuppfarten och rensat bort allt grönt mellan plattorna. Grannen hade gäster som kom och berömde mig för hur duktig jag var. Det är bara att suga åt sig av berömmet.

Nu har vi käkat paj med mozarella, kyckling och körsbärstomater. Tjejerna har dragit till stan för att gå på bio. Mats och jag nöjer oss med TV:n. Jag skall snart lämna TV:n och ge mig upp på övervåningen. Där väntar lite packning inför morgondagens resa, fotvård och nagelvård.


Ha en mysig söndagskväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0