Lill-lördag.

Inte för mig men för brudarna på altanen. Jag har lagat Thaigryta, enligt Lindas egna recept till dem. Jessica ringde och sa att hon bjudit Stina på mat. Resulatet blev att jag lagade maten. Ursäkten var att hon bara kunde laga ris som skulle kokas i tio minuter. Inte det som skulle kokas i tjugo minuter. Vad är skillnaden?

Nu sitter de på altanen. De trodde inte jag ville sitta där för att jag inte gillade deras musik. Jag provade ett tag. Problemet var inte att musiken var störande. Den hördes inte för de skrek och levde sig in i sitt spel. Yatzy...!!! Jag trodde det var ett stillsamt sällskapsspel.

Nu har jag även betalat min skuld till Jessica. Hon sa att jag var skyldig henne pengar för hon hade köpt whiskey till Mats. Hur kommer det sig då att jag blir skyldig henne pengar?
Likadant kan det vara annars också. Linda kommer hem och säjer.
- Du är skyldig mig pengar.
- Varför......????
- Jo, jag har köpt linsvätska, och laddat mitt busskort.
Hur kommer det sig även då att jag blir skyldig henne pengar?

Förresten så shoppade jag en väst och ett paraply idag. Jag åkte förbi en golfbutik som jag inte varit i förut. Där fanns många fina saker. Min make sa tidigare i veckan att jag behövde ett riktigt golfparaply. Så han kanske t.o.m tycka att det var ett bra köp. Det var skitsnyggt i rosa, svart och silver.

Undra om någon har blivit skyldig mig pengar nu när jag har shoppat...........????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0