Söderut i Östergötland.

Jessica och jag har varit på utflykt till den södra delen av vårat landskap idag. Där är det mycket mera kuperat än här hemma på ´´slätta´´. Mina föräldrar hyr ett litet hus nere vid sjön Sommen så vi har varit och hälsat på dem. När vi kom dit var det soligt och varmt. Trots det så nöjde vi oss med att bada fötterna.

Lax till lunch smakade mycket gott. Proppmätta som vanligt eftersom att det serverades efterrätt också. Vi tog en liten biltur efter lunchen för att kolla på naturen. Det första vi stötte på var fyra kor som vandrade i på vägen i skogen. De var säkert jättelyckliga för att de hade smitit ut ur hagen. Efter detta fick Jessica syn på en älgko med kalv. På hemvägen såg vi sedan tranor och råddjur. Jessica och jag konstaterade att vi trots allt trivs bäst i stan än på landsbygden. Det räcker med ett besök på landet då och då.

Vi stannade till i en hantverksbod. Där fick jag en namnsdagspresent av min mamma. En duk till köksbordet. Så nu skall jag stryka den och fixa till det lite på köksbordet. Jag tycker det ser så trist ut där just nu så en ny duk var perfekt.

Jessica och jag skall försöka att avsluta dagen med en promenad. Känns som det behövs efter den här dagen. Jessica har just gjort smarriga blåbärssmoothies åt oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0