Destination Växjö.

Inte kan jag väl säja att Växjö är någon metropol precis. Jag har varit på möte under två dagar med jobbet.. Destination Växjö. I går efter den vanliga informationen blev det en utomhusaktivitet under den sena eftermiddagen. Fotbollsgolf. Det var något nytt som jag aldrig prövat på. Ingen annan heller tror jag. Det var faktiskt svårare än vanlig golf. Banonorna gick i skogen, över stock och sten och i kohagar. Det gällde sedan att sparka fotbollen i hålet såklart. Vi tjejer hade det lite svårare och fick utföra fler sparkar. Här var det inte som i vanlig golf, att tjejerna har lite kortare bana.

Bodde på ett fräscht hotell i Växjö. Jag gillar när det är ljus inredning, så jag slipper att känna mig instängd i ett litet mörkt hotellrum. Någon form av cellskräck kanske? På kvällen käkade vi en god middag. Mätta och belåtna efter maten och fotbollsgolfen gjorde att vi kände oss rätt trötta på kvällen.



Utsikt från mitt hotellrum.

Hemfärd igen idag och ett tänkt tågbyte i Alvesta. Vår favoritstation. När vi stod på perrongen i Växjö ropade de upp att vårat tåg var försenat. Bra tyckte vi, då hinner vi inte med vårat anslutningståg i Alvesta. Smarta som vi var så tog vi en taxi för att hinna dit i tid. Med två minuters marginal hann vi till Alvesta. Där fick vi då sitta i tio minuter på tåget för att X2000 inväntade ett anslutande tåg. Vårt tåg från Växjö såklart....!!!!! Det är bara att le och vara glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0