Kusin på besök.

Hualigen vilken dag det har varit på jobbet idag. Massvis av kunder och ljudnivån på högsta. Inte en lugn stund på hela dagen. Men vad kul det är. Detta livet gillar jag verkligen. Pengarna strömmade in hela dagen. Linda har börjat sitt sommarjobb hos oss idag. Det blir bra och hon gör stor nytta.

När jag kom hem hade jag två halvfärdiga pajer som stod i kylen och väntade. Det var bara att vispa ihop ägg och grädde och sätta in dem i ugnen.





Klockan sju kom min kusin Gunilla på besök. Det hade varit mysigt om vi kunde ha suttit ute men sommarvärmen har inte kommit ännu. När kommer den?

Vi käkade, fikade och pratade en massa. Det var trevligt. Jag fick en fin blomma som passade perfekt till mina köksgardiner. Jag behövde något att sätta på köksbordet så det var en lyckad present att få. Tack Gunilla.



Nu har klockan som vanligt blivit alldeles för mycket som vanligt. När Mats jobbar kväll är det ingen som säjer åt mig att jag skall gå och lägga mig. Jag kommer bara på en massa som jag vill fixa innan jag går och lägger mig. Inlägg på bloggen, strykning, nagelvård osv. 

Det blir några hektiska dagar nu innan midsommar. Linda och jag hade en försmak av midsommar idag. Vi käkade sill, färskpotatis, gräddfil och gräslök till lunch. Gott. I morgon blir det naturligtvis paj till lunch.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0