Tjejresa till Helsingborg.

Vi har varit på en trevlig tjejresa i Helsingborg. Vi körde  ner i onsdags kväll. Det är så skönt att bara lägga i farthållaren och susa fram på motorvägen. När vi kom fram fixade vi en kanongod sallad med soltorkade tomater, fetaost, ölkorv och lite andra godsaker.



Jag startade torsdagen med en joggingrunda. Det var jätteskönt ute. Soligt och vindstilla. Det var innan stormen och kylan kom.

Efter detta var det dax för en tur till Väla Centrum. Shopping stod på schemat. Trots detta så hade vi inte så många påsar med oss hem. Jessica fick ett par nya joggingskor så nu förväntar vi oss att hon löptränar. Jag bjöd ´´tjejerna´´ på lunch. Paj, sallad, bröd och kaffe. Som vanligt proppmätta.




När vi kom hem från Väla så blev vi sugna på en promenad. Vi gick en sväng ner till stan. Det blåste halv storm och var svinkallt men det var skönt att komma ut. Tog en sväng förbi golfaffären. Jag investerade i en golfbag. Han som jobbade i affären frågade mig var jag spelade. Linköping sa jag, men avslöjade inte att jag bara tagit tre lektioner. Kändes nästan lite pinsamt. När vi kom hem blev det pizza.



Vi steg upp vid sextiden i morse för att köra hem via Ullared. Det var så lugnt i Ullared beroende på att det var skolavslutning i södra Sverige. Vi shoppade en kundvagn full med lite roliga saker. Köpte t.o.m ett par ljusa capri-jeans. Som vanlig stannade vi på Hamburger Hill i Värnamo för ett besök på Max. Jag nöjde mig med en sallad. När vi kom hem lastade vi bara in allt i hallen och så drog Mats och jag till ICA. Lika bra att få det gjort på en gång. När vi kom hem så hade Jessica packat upp alla saker på köksbordet. Bra jobbat!

Nu har vi käkat fredagstacos och druckit rödvin. Linda har dragit till Daniel. I går hade Mats fått träffa honom. Snacka om att Jessica och jag är avundsjuka....................................


Kommentarer
Postat av: Anette

Tänk att jag aldrig har varit i Ullared.... Konstigt nog! Jag älskar att shoppa men nuförtiden så vänder jag i dörren av affären om det är för mycket folk - klarar bara inte av trängas och knuffas.

2009-06-06 @ 14:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0