Händelsefattiga söndagar.

Det händer inte så mycket på söndagarna. Ute snöar det. En massa blötsnö kommer ner så jag är inte så sugen på att ge mig ut.

På förmiddagen var det ganska fint ute så det blev en tvåtimmarspromenad. Dagens motion avklarad. Efter lunchen tog Linda och jag en tur med bilen. Övningskörningen gick bra idag. Det märks att hon har lärt sig en hel del på bilskolan.



Eftersom det inte lockar att vara ute så har jag tagit tag i lite projekt inomhus. Jag har just satt in ett par limpor i ugnen. När Linda och jag var ute och körde handlade jag det som behövdes till bakningen. Trodde jag iallafall. När jag kom hem visade det sig att jag glömt och köpa filmjölk. Så då var det bara att ta en liten promenad till närmsta ICA-butik. I kylen fanns bara filmjölk med smak av hallon och blåbär, och det tror jag inte passar så bra till bakning.

Frysen är nästa projekt. Det är en massa is i den. Så trist att fixa. Nu har vi iallafall haft som motto att vi skall äta slut på allt i frysen innan semestern. Det gör att det inte är så mycket saker där som tur är.

Tvättstugan är ett annat projekt. I morse tvättade jag lakan som jag hängde ut på tork. Det luktar så himla gott om lakanen när de fått torka ute. Dock torkar de nog inte i denna blötsnö.

Nu väntar projekten på mig.......................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0