Kall morgon.

Hualigen vad det var kallt denna morgon. Minus 11. Jag har för ovanlighetens skull rest kommunalt till jobbet idag. Jag vet knappt vilken buss jag skall åka med och ännu mindre hur dax de går. I dag har jag iallafall utrustat mig med en egen tidtabell. Nu blir Linda glad. Trots kylan så värmde solen i morse vilket var uppiggande.

I kväll kommer den äldsta dottern hem från Helsingborg. Därför måste maken ha bilen för att hämta henne och hennes tunga resväska på stationen. Hon fick en ny knallrosa resväska när hon fyllde så den syns säkert över allt annat. Men är man fröken rosa så är man. Hon fyllde år förra veckan så det finns lite presenter som väntar på henne. Vi ska fira henne lite ikväll. Kan passa bra att fira med våfflor eftersom att det är våffeldagen. Jag tjuvstartade lite redan i måndags. När vi hade morgonmöte gräddade ett par av grabbarna på jobbet våfflor åt oss. Det smakade mums.

Ha nu en bra dag för här kallar plikten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0