Ledig lördag.

Som vanligt tillbringades lördagsförmiddagen på Feelgood. Jag lade mig en halvtimma mellan lysrören. Det var riktigt skönt. Ligga där i värmen och drömma om sol och sommar. Step-dance stod på programmet. Himla kul även att jag inte fick till det där med höfterna idag heller.Tror inte jag någonsin kommer att lyckas med det.

I kväll blir det middag med mor, far svärmor och hennes man. Till förrätt har jag gjort små tunnbrödsrullar med något som kallades skärgårdsröra i. Det är en blandning av räkor, lax, röd lök, gräslök, dill och kesella. Mats har provsmakat och godkänt dem. Jag skall göra en krämig potatisgratäng med vitlök och vispgrädde i stora mängder. Mats får steka köttet för det är han bäst på. Sallad och grönsaker skall det också bli som tillbehör. Till efterrätt serveras morotskaka med kaffe. Bakade morotskakan i morse och den ser god ut.

Jag trodde att jag gifte mig med en kock, men den karriären lades på hyllan redan efter ett par år tillsammans. Dock är han fortfarande duktig på att laga mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0