Snälla torsdagshandlare.

Racet på Maxi är över. Lyckades att få en vagn med trasig scanner-hållare så min scanner rasade i golvet hela tiden. ibland var det andra snälla torsdagshandlare som plockade upp den till mig. När jag kom till kassan kollade kassörskan avundsjukt på min värdecheck på 325 kr.
- Åh, en sån vill jag också ha, sa hon.
Det kan får man om man handlar mycket fyllde jag i. Gubben som stod bredvid kollade också och konstaterade att han brukade få en check på 50 kr ibland. Alla är lika penninghungriga.
Jag var snäll och köpte med mig Sushi hem till Linda. Nu ligger jag säkert på plus. Hon överlevde dagens vaccination fast hon tvivlade på det innan.

På lunchen idag gav jag mig ut för att köpa byxor. Företaget bekostar svarta byxor att använda på jobbet. Provade chinos som jag tycker är snyggt på andra men insåg att det inte riktigt är min grej. Jag älskar allt som sitter åt. Ju mer desto bättre. Kom ut från Vila-butiken med ett par svarta slimmade saker. Så i morgon blir det nog ingen mat ifall magen skall få plats. Min make blängde lite på mig när jag sa att jag shoppat idag igen. Han tyckte dock det var ok när jag inte betalt byxorna själv.

En utav mina små gulliga pojkar på jobbet sa att han skulle dricka öl och läsa chefens blogg i kväll.Dricka öl går säkert bra men det där med att läsa bloggen undrar jag om det verkligen blir av.

Torsdagskvällen fortsätter nu. Jag skall kolla på hockey på TV. Får hålla tillgodo med HV71 nu när LHC är utslagna.



Två tredjedelar av alla levande blommor som finns i vårt hem syns här på bilden. Den tiden då jag engagerade mig i växter, och kämpade med att plantera om dem är förbi. Nu finns det så många lättskötta gröna bollar i plast att köpa. Eller varför inte kvistar i silver?



Helt förtappad är jag dock inte. Jag gillar att köpa fräscha tulpaner. Det är så vårlikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0