Våffelfest.

Nu har de tre flickorna festat på våfflor. Som vanligt åt vi alldeles för många och är nu mer än proppmätta. Men gott var det. Det blev ett litet födelsedagskalas för Jessica. Jag hade tänt 22 värmeljus för att fira. Alla ljusen gjorde att det blev kanonvarmt i köket. Eftersom att jag gräddade våfflor och strök lite under tiden känns det som jag skulle behöva ta en dusch nu. Att jag jämt skall vara så effektiv.

Blev lite besviken på Amelia igår så nu har jag sagt upp min prenumeration. Det bara var en massa gravid-repotage och det är jag inte det minsta intresserad av. Jag får försöka hitta någon hipp tidning att prenumerera på. Jag köpte någon ny tidning som skulle rikta sig mot 40+ för att testa. Den var så trist och tantig att jag höll på att tråkas ihjäl. Nu skall jag försöka läsa böcker under min semester istället. Förr i tiden läste jag massor men nu blir det liksom nästan aldrig av mer än på sommaren. På kvällarna är jag oftast så trött att jag somnar direkt när jag lägger mig i sängen. Nu skall jag försöka att ta mig igenom ``Män som hatar kvinnor``. Alla pratar om den så det känns som det hör till allmänbildningen att läsa den.

Det blev lite shopping idag också. Jag utnyttjade min värdecheck på MQ. Det blev ett par jeansshorts till mig alldeles gratis. Sådan shopping gillar jag. En annan som definitivt gillar sådan shopping är min älskade make. Han jobbar nu så han fick inte vara med på våffelfesten.


Nej nu lämnar jag er för som vanligt är det lite som skall fixas innan det är sovdax. Natti natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0