Flaggdag.

När jag var liten och åkte på biltur när det var flaggdag räknade vi alltid alla flaggor vi såg. Jag kom att tänka på det i morse när jag körde till jobbet. Kom på att jag skulle spana efter flaggor. Det gick inte så bra för de enda som jag såg var de på bussarna.

Tänkte jag skulle få lite frisk luft i eftermiddag efter jobbet så jag cyklade upp till golfbanan för att träna lite. Det blev inget med det för golfshopen där jag får låna klubbor var stängd. Jag trodde de hade öppet till klockan fem men de stängde fyra. Synd för jag var så sugen på att träna lite. Då fick jag en idé om att jag skulle åka och köpa lite blommar att plantera i våra tomma krukor. Lika illa där. Stängt. Jag trodde de hade öppet till sex men de stängde fem. Snacka om motflyt.....

Det blev till att stanna hemma istället. Gick lös på fönstren på nedervåningen. Det var så mycket gult pollen på dem. Snart måste väl ändå allt det här gula försvinna? Nu när jag satte mig blev jag lite slö. Funderar på en promenad men jag tror inte jag orkar. Linda kommer hem vid åttatiden och då ska vi övningsköra en runda. Det är bara en månad kvar tills hon fyller 18.

Kommentarer
Postat av: Anette

Häftigt att bli gratulerad på din blogg! Hoppas att du haft en skön Mors dag. Det är tråkigt att fylla så nära inpå Mors dag men jag blev faktiskt uppvaktad idag med. Jordgubbar, färskt bröd, fräscha pålägg och en fin orkidé. Det var helt i min smak. Bara att bli uppmärksammad med lite x-tra gott till frukost.

2009-05-31 @ 19:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0