Läskiga saker på mattan.

I morse låg det små läskiga svarta saker på vår dörrmatta på altanen. Jag tror att det är spåren efter en igelkott. Det finns en som stryker runt omkring våra hus här. Usch, de är läskiga. Nu törs jag inte ha altandörren öppen på kvällen om vi inte sitter på altanen. Tänk om igelkotten kommer in.......

Sovmorgonen lyste med sin frånvaro i morse också. Istället så hängde vi på låset när ICA-Signalen öppnade. Skönt att få matshoppingen avklarad.

Efter detta så blev det ett varv på milspåret. Det var riktigt kul idag för att det gick så himla bra. Äntligen. Glömde att berätta att när jag var ute och sprang i förra veckan såg jag en läskig orm. Förut när jag har varit ute och sprungit har jag bara sett kopparormar. Den jag såg var lite större och grönaktig. Jag kollade på nätet om jag hittade någon som likande den. Grannen tipsade om att det kunde vara en grön mamba.........ha ha ha. Det tror inte ens jag på.

Till lunch idag blev det thaimat. Vi gjorde Massamun, thailändsk gryta. Vi åt det massvis av gånger när vi var iThailand. Jag hade fuskat lite för att jag hittade en burk med mix för Massamun bland thaisakerna på ICA. Men det var riktigt gott. Vi tillsatte kyckling, aubergine, lök, tomater och kokosmjölk. Mums.


Mats har jobbat i kväll så jag slog till och bakade lite. Det blev hålkakor och bullar. Efteråt luktade jag som en hel bulle så jag var tvungen att ut  och vädra mig lite. Det blev en timmes promenad. Soligt och skönt ute nu ikväll. Varför kunde det inte har varit lika soligt under dagen....????



I morgon är det jobbardax igen. Vi får säkert mycket att göra i butiken då alla andra är lediga, eftersom att det är en klämdag. Det blir roligt. Ha en skön ledig dag, ni alla andra som är lediga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0