Buss till jobbet.

- Har du gått fel?

Det var den frågan som jag fick från min granne när jag stod vid busshållplatsen, en tidig morgon.

- Min bil skall få vinterdäck idag, sa jag. Därför är jag tvungen att åka bussen.

- Din bil skall få vinterdäck idag, upprepade han och log lite.

Det gick iallafall bra att ta mig till jobbet med hjälp av Östgötatrafiken. Dock var jag inte så sugen på att ta bussen hem igen. Jag hade packat med mig sköna skor, och varma kläder. Rustad för en promenad hem. Det är en promenad på ca tolv kilometer hem. Det tog lite mindre en två timmar att vandra hem. Motvind hela vägen hem, men så nöjd jag kände mig när jag kom hem. Och så gott det smakade med lite att äta. Och vad gott jag kommer att sova i natt.

En bild från sommar-Helsingborg så känns det inte så trist att det är dax för vinterdäck. Undra om det blir någon snö i år? Vi kör odubbat. Det passar bäst när det mest är barmark.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0