Dukat för avslut på helgen,



Vi brukar festa till det lite även på söndagskvällen. Veckorna går så fort så vi hinner knappt äta tillsammans på vardagarna.

Gårdagens middag blev lyckad. Jag tror att alla gillade maten. Åtminstone så var det inte mycket kvar när vi hade ätit färdigt. Det var trevligt med släktträff. Roligt att även Linda och Daniel ville vara med.

Jag fick blåbärssylt från min mamma igår. Tack. Så i morse blev det mannagrynsgröt med blåbärssylt. Mums. Vi tog en långpromenad efter detta. Till lunch blev det riktig husmanskost. Vi lagade kålpuddning. Det blev kanongott. Men vad det luktade kål på hela nedervåningen. Tur att ingen av döttrarna var hemma för de hade fått panik. Jag kommer ihåg att det var likadant när jag var liten, och mamma gjorde kålpuddning.

Vi tog en liten tur ner till stan på eftermiddagen. Eftersom det är farsdag så bjöd jag min make på fika. Det blev en smarrig morotskaka. Jag köpte en mössa på stan. Vi gick runt, och provade en massa mössor. Det är inte lätt att hitta en som passar. Jag har skickat ett mms till Jessica för att hon skulle godkänna mössan. Jag köpte den på Sisters, så då måste det väl vara en mössa som passar tjejer i min ålder?

Nu börjar det lukta gott från tacopajen i köket. Tur att vi hann gå en tur runt ån när vi kom hem från stan, så vi blev hungriga igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0