Arbetskläder.

De som inte har arbetskläder på sitt jobb kan vara avundsjuka på de som har.
Vi som har arbetskläder är avundsjuka på de som inte har.
Det är precis som vanligt. Aldrig blir vi riktigt nöjda.

Visst kan det vara smart att alltid veta vad som skall tas på innan avfärd mot jobbet. Men det blir rätt tröttsamt med svarta jeans och en piké varje dag. Tidigare i livet när jag gick i affärer för att handla kläder hände det, att jag tänkte om jag hade råd att köpa det eller inte. I dag tänker jag istället:
- När skall jag hinna använda det här då....???

Det är inte direkt så att jag byter om när jag kommer hem på kvällen för att ´´fingå´´ hemma. Då blir det mest träningskläder eller myskläder.

Det är bara att göra det bästa av situationen. Jag försöker piffa upp mig lite med roliga stövlar eller något kul armband. Jag är glad att jag har ett roligt jobb som jag trivs med.

Nu väntar ännu en arbetsdag. Ganska lugnt nu. Jag tror det beror på att många plånböcker är ganska tomma efter sommar och semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0