Ledig fredag.

Ledig fredag är verkligen inte helt fel. Sov iallafall lite längre än vanligt och det var skönt att slippa väckas av klockan. Jag har gjort tacopaj till kvällen. Den ser god ut. Passade på att göra en paj till med salami, mozarella och tomater. Den är tänkt att delas i bitar och frysas in i matlådor. Bra att ha.

Nu har jag tänkt att jag skall sätta mig och läsa en stund. Kanske det går att hitta en plats i lä utomhus. Det ser så skönt ut ute. Jag läser ´´Sommardöden´´. Lite läskigt när det utspelar sig här i stan, och alla platser känns igen. 
När jag är klar med den boken vill jag läsa ``Män som hatar kvinnor´´. Ständigt pratas det om dessa böcker som nu blivit film och jag är inte alls med på vad som händer. I går när jag åkte hem från jobbet pratade de om böckerna på radion. De spekulerade ii om det fanns någon som inte läst dessa böcker.
- Jo, det finns det tänkte jag i min ensamhet.

Mats slutar vid lunch nu idag. Efter detta blir det en tur till Landeryd och golf. Det skall bli kul. Får vi se hur det går nu idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0