Balklänningen beställd.

Klänningen är beställd, och handpenningen är betald. En stilren och elegant klänning blev det. Hon kommer att bli så fin. Det var fullt med mammor, pappor och flickor i butiken som skulle rusta sig inför balen.

Det blev en lunch också. Bakad potatis för min del. Det smakade gott för det var längesedan jag åt det. Skagenröra är min favorit. Skaldjur är alltid gott.

Eftermiddagen har vi spenderat utomhus. Två timmars promenad. Nu är vi hemma igen, och jag har tänt en massa värmeljus för att det skall bli lite mysigt. Ett glas vin är upphällt, så allt är på topp. Några kex med ost väntar också på mig. Mats behöver inte stå för middagen i kväll. Jag gjorde en pastasås med fläskfilé i morse, så det är lätt att laga middag i kväll.

Njut av lördagskvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0