Linda rustar för bal.

Linda planerar inför vårens bal. I dag har hon varit , och provat en klänning. Det ser ut som Linda och jag har samma smak när det gäller klänning. Frissan skall bokas. En hel del småsaker kommer till. Jag ser hur tusenlapparna rinner iväg. I höstas skullen hon inte dansa, men nu har hon ändrat sig. Det tycker jag är kul.

Bal är någonting extra festligt. Jag var också på bal när jag gick i gymnasiet. Två gånger. Det har dock hänt lite sedan jag var på bal. I dag är alla mycket duktigare på att dansa. Klänningarna är elegantare. Klart att det blir så när det spenderas mycket mera pengar på balen idag. Jag ser iallafall fram emot att få se Linda dansa.

Här sitter jag mätt och belåten i soffan. Linda hade stekt pannkakor till mig när jag kom hem. Tack Linda, för de goda pannkakorna. Jag sparade ett par till Mats också. De kan han festa på när han kommer hem i natt.

Det blev en långdag på jobbet idag. När jag kom hem blev jag glad när jag såg att Amelia hade kommit. Den bara låg där på köksbordet, och väntade på mig. Nu skall jag krypa ner i sängen, och läsa den. Jag kan sova lite längre i morgon än vanligt. Det skall bli skönt.





Kommentarer
Postat av: Jessi

Jag ser med fram emot att få se Linda dansa! Gjorde hon pannkakor, ojoj...

2010-01-13 @ 17:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0