Många T.

TC, tvättstugan och Timbuktu.

Först en runda på TC-banan på Vasatorp med blandat resultat. Lite blåsigt idag. Ibland hade vi lite nytta av vinden. Ibland inte. Den nya klubban kommer att bli bra bara jag får träna lite med den. Så jag vet hur hårt jag skall slå. Pyttipanna till mat igen. Jag har testat på några stycken under semestern. Är nämlingen ganska förtjust i pyttipanna. Hackade rödbetor till idag. Mumma.

Tvättstugan fick ett snabb-besök när vi kom hem.

Nu dricker vi iskallt rosévin, och tänker försöka ta oss ner till stan. Detta för att kolla på Timbuktu.

Regn.

Regn idag. Det var vår första regndag under semestern. Så vi skall inte klaga. P.g.a. detta så blev det ingen golf idag. Det blev en liten utflykt istället. Till Dormy i Ängelholm. Vi hittade inget att köpa där utan istället så besökte vi golfaffärerna här i Helsingborg.

Resultatet blev en ny klubba. Nu skall det gå lättare att chippa för mig. Hoppas jag iallafall. Den skall testas under morgondagen. Då gäller TC-banan på Vasatorp. Det blir den sista rundan tillsammans med Nenne. Han reser hem på söndag. Plikten som hundvakt kallar. Mats och jag har beslutat att stanna ytterligare några dagar. Vi har det så himla bra här nere. Vi tror inte barnen saknar oss. Tvärtom. De har det rätt bra med eget hus, egen bil, vårt bensinkort och vårt ICA-kort.

Rya GK.

Golfdag igen. Det var hot om dåligt väder men det blev inget med det. Rya GK var det idag. Utsikt över havet från de flesta av hålen. Golfspelet flöt på, och avslutades med en lunch.

I dag startar Helsingborgsfestivalen så vi skall ner en sväng på stan framåt kvällen.

Sillen och Makrillen.

I går hade jag träff med Charlotte, min före detta jobbarkompis. Trevligt att ses. Vi var ute och käkade god fisk. En smarrig efterrätt slank det ner också.

Handicapsänkning på Barsebäck.

Vi hade planerat för en vilodag idag. Nu blev det inte så. Vi tror att den kanske kan bli i morgon om det blir dåligt väder. Istället drog vi till Barsebäck även idag. Vi spelade inte samma bana som igår. I dag var det jättekul att spela. Spelet gick så bra. Det blev en handicapsänkning.

Nu skall jag sola en stund och ikväll skall jag träffa Charlotte. Det ser jag fram mot.

Barsebäck GK.

Golftouren har nått till Barsebäck. Vilken härlig bana. Helt otroligt hur gräset kan vara så grönt när det har varit en så varm och torr sommar. Det har varit en rolig och lyckad dag. Inte många försvunna bollar heller. Barsebäck gör verkligen skäl för att vara en mästerskapsbana. Det känns kul att ha spelat en bana som jag har hört talas om så mycket. Något som alla känner till. Även de som inte spelar golf eller?

Mat i resturangen efter rundan. Pyttipanna för mig och hamburgare för grabbarna.

S:t Arilds GK.

I dag har vi kört norr ut från Helsingborg mot Arild. En mysig golfklubb. Lugn och avslappande miljö gjorde att vi trivdes. Biff a la Lindström smakade gott efter rundan på Golfkrogen.

Vi studerade banguiden flitigt under rundan.

Solen sken på oss hela dagen. Det har den visst inte gjort hemma i Linköping enligt de rapporter som vi har fått.

När vi kört en bit i bilen undrade Mats om någon tagit in hans golfhandske.
- Nej, var la du den?
- På biltaket.
Med andra ord fanns den ej kvar. Den var så läskig så det var verkligen ingen större förlust, men det gav oss ett gott skratt.

Benen var fortfarande lite pigga när vi kom hem så det blev en joggingrunda. Nenne valde att stanna hemma. Nu skall vi sitta på balkongen och njuta av sommarkvällen.

Golf och söndagsmiddag.

En golfrunda på Vasatorp igen. Där är så himla fint. Spelet flöt på ganska bra. Dagens lunch efter rundan. I dag var det söndagsmiddag. Kött, sås, potatis och gelé. Mycket gott.

Vi har klarat oss från regnet. Har hört att det regnat ganska mycket på andra platser i landet. Ibland skall också vi ha tur.

I dag kommer Nenne ner, och ansluter till vår golfsemester. Det skall bli trevligt. Vi har några rundor bokade tillsammans. Tvättstugan står också på programmet i dag. Vi har lyckats att samla ihop en ganska stor hör av tvätt under veckan som gått.

Restaurangmat eller....?

Nej, det blev hemlagat. Potatisgratäng. Rostas, sparris och bearnaise. Det smakade inte helt fel med ett glas rött till.

Vinstlotter.

Många bäckar små. 200 kr i vinst. Det blir naturligtvis nya lotter, där vi hoppas på en storvinst. De trisslotter som vi köpt under semestern har gett bra utdelning. Dock bara småvinster. När kommer storvinsten?

Spellediga.

Spellediga från golfen = 7 km i löpspåret.

Det var faktiskt rikitgt skönt med en löprunda. Sköna stigar att springa på. En lika skön dusch när vi kom hem igen. Vi tog oss ner till stan för en pizzalunch. Mätta och belåtna blev vi som vanligt.

Det var inte tänkt att det skulle bli någon shopping på stan. Nu blir det ju inte alltid som jag tänkt mig. Jag tyckte vi kunde iallafall gå en liten promenad på stan. Blev sugen på att besöka Esprit-butiken. Där hade jag inte varit på länge. Det räckte naturligtvis med att besöka en butik för att komma hem med en påse. I påsen låg en skjorta och en kjol. Ingen rea utan från höstens nya varor. Med detta menar jag att jag kommer få mycket användning av det nyshoppade.

Nu skall jag sätta mig, och slappa lite, och läsa i min bok. Det är iallafall semester..........

Balkongmys.

Nu skall vi mysa på balkongen. Vi cyklade ner till ICA och köpte lite godsaker. Vinet kan jag verkligen rekommendera. Rocca de Montemassi. Smakar mycket gott.

Vi har spelat golf idag också. Som jag sa så hade jag spanat in en grej i shopen på Vasatorp. Jag bestämde mig för att jag skulle få shoppa om det blev en handicap-sänkning. Såklart blev det så. Så nu är jag ägare till en golfklänning. Det var tag tre betala för två i shopen. Då blev det även två pikétröjor till maken. Nu blir han ovanligt snygg på golfbanan.

Nybakat till frukost.

I dag blev det en morgonpromenad till bageriet för att köpa bröd. Det känns så lyxigt med nybakat till frukost. Efter en sund frukost blir blir det idag en tur till Vasatorp. I dag väntar den Gamla Banan på oss. Den spelade vi förra året men jag kommer inte ihåg så mycket från den.

Vädret är lite mulet och ca 20 grader. Det kommer att bli en perfekt dag för goif. Jag har span på en grej i shopen på Vasatorp också. Den skall jag kolla in nu innan det är dax för spel. Slå några bollar på ranchen skall vi också hinna med idag. Träning är aldrig fel.

Vasatorps GK.

Blev lite beskviken i morse när jag vaknade och det regnade. Det var bara en liten skur innan vi gick ut på banan. Efter detta så blev det fint väder igen. I dag var det TC på Vasatorp som stod på programmet. Vilka underbara greener och tee. Jag har aldrig sett något liknande. Första nio hålen gick jättebra. Skall tillägga att jag då hade mer poäng än min make. Det trodde jag inte skulle kunna hända på TC-banan.

Vi fick sällskap med ett trevligt par från Vasatorp som guidade oss runt banan. Efter rundan blev det naturligtvis lunch. Efter lunchen var vi ganska sugna på att sova middag. Frisk luft och mat tröttar oss.

Romeleåsens GK.

I går, onsdag blev det en heldagsutflykt. Vi lämnade Helsingborg halv elva. Dagens program = träff med vänner vi träffade på vår golfresa till Spanien. Vi träffades på deras hemmaklubb, Romeleåsens GK. Först en god lunch och efter detta en trevlig runda. Underbar utsikt från banan och inget platt Skåne där inte.

Vi fick se en del av Skåne som vi inte sett förut. Kuperat och skog. Vi stannade på ett ställe och beundrade utsikten.

Efter rundan var vi hembjudna till dem i Svedala. Där bjöds det på grillat och massa andra godsaker. Det hann bli midnatt innan vi var tillbaka i Helsingborg. Då sov vi gott.

Landskrona GK.

I dag har vi varit i Landskrona och spealt golf. En solig härlig runda med havsutsikt. Vi fick sällskap med ett trevligt par som var medlemmar i Landskrona GK. De kunde guida oss runt banan. Ibland hjälpte det och ibland inte. Lunch på Erikstorps kursgård efter rundan.

Sedan vi har kommit hem har vi även hunnit med en motionsrunda. Promenad och jogging. Nu skall vi unna oss att sitta på balkongen och njuta. Pizza och iskallt rosévin väntar. Härligt. Även här är utsikten helt ok. Nu när trädet är nedklippt ser vi över till Helsingör.

Lunch på Haket.

Jo, visst det skulle bli en liten promenad i morse. Nu blev det mycket längre än vad vi tänkt plus att vi avslutade med några kilometers jogging. Vi hade inte ätit så mycket frukost, så efter träningspasset var vi riktigt hungriga.
Det blev en dusch, och vidare färd mot Haket för en god lunch.

För min del blev det lasagne.

Mats valde en kebabtallrik.

Vi tog också en tur ner till hamnen där vi satt och solade oss. Samtidigt mumsade vi på en stor glass från Glassfabriken. Så gott.......

Helsingborg.

Vi körde ner till Helsingborg redan i går eftermiddag. Först en tidig golfrunda igår. Efter detta hem för att tvätta det sista och packa bilen. Vi stannade i Värnamo och käkade en hamburgare. De smakade så himla gott för det var så längesedan jag åt hamburgare.

Nu har vi käkat lite frukost, och skall snart ge oss ut på en morgonpromenad.

Lördag hela veckan.

Det var väl Kurt Olsson som sjöng detta?

Nu skall vi har lördag hela veckan eftersom att semestern har börjat. Jag ska bara njuta. I dag startade vi dagen på golfbanan. Lagom till fikat öppnade sig himlen, och vi fick sitta en extra stund. Efter detta regnade det tills det bara var tre hål kvar. Det var inte så farligt eftersom att det inte var kallt ute. Dock gillar jag inte att spela i regn. Det är svårare att koncentrera sig när det regnar.

Lite pyssel nu under eftermiddagen här hemma. Nenne kommer på grillning till kvällen. Vi skall planera vår ´´golfresa´´. I dag investerade vi i lite nya bollar. Undra om det hjälper?

Semester.

Äntligen har semestern börjat. Nu vill jag att tiden skall gå sakta så att semestern blir lång. Bra start på semestern. Jag, maken och döttrarna har ätit tacopaj på altanen. Precis lagom varmt ute. Nu skall vi bara ha det så här bra hela vår semester.

I morgon startar vi dagen med en golfrunda såklart. Enligt prognosen skall regnet visst komma på eftermiddagen. Det låter bra.

Bara en endaste arbetsdag kvar.

Sista dagen före semestern i morgon. Jag kommer att studsa upp hur lätt som helst. Det kommer att vara roligt att jobba hela dagen när jag vet vad som väntar.

Brödbak.

Jag blev lite sugen på att baka mera efter gårdagen. Passade på att shoppa lite ingredienser på Maxi. Nu kanske det dröjer tills jag blir baksugen igen. Då gäller det att passa på.

Jessica har just gjort varsin smoothie med smak av hallon till oss. Till detta har vi provsmakat det nybakade brödet. Nu väntar en kopp kaffe.

Bara två arbetsdagar kvar.

I vanliga fall brukar veckorna flyga fram i rasande fart. Det känns oftast som det bara är måndagar och fredagar. Den här veckan har gått fruktansvärt sakta. det är säkert bara för att jag vet att jag skall få semester snart.

Nu tar jag tag i den första dagen av två. Veckohandling väntar på hemväg från jobbet.

Bullbak.

I kväll är det lite svalare inomhus. Då gäller det att hålla värmen på något sätt. Jag bakar kanelbullar. Jag blev ensam hemma i kväll så jag kunde lika gärna göra lite nytta. Så nu doftar här gott av nybakade bullar.

Bara tre arbetsdagar kvar.

Yiiipeee......!!!!!!!

Det känns toppen att tänka på att det nu bara är tre arbetsdagar kvar. Efter detta väntar fyra veckors semester. Härlig känsla.

Oväder?

Skall det bli oväder?

Jag har läst på Facebook att de kamrater som är på den västra delen av vårat land har haft regn och åska. Jag har fått order om att ge mig ut och vattna i trädgården. Nu känns det som att jag skall avvakta en stund.

Jag stannar inomhus ett tag till. Roar mig med att göra paj. Stryktvätt finns det visst också. Mindre kul.

Bonusdag.

Det känns som det blev lite extra bonus med en semesterdag idag. Mats jobbar kväll så han har varit hemma under dagen. Vi har varit på golfbanan. Det blev bara nio hål idag. Det var några framför oss som inte visste vilka regler som gäller på golfbanan. Istället tillbringade vi en timma på övningsfältet. Mycket nyttigt.

Sommarvärme.

Jag gillar sommarvärme. Jag njuter av sommar värme. Jag vill alltid ha sommar. Dagarna blir så mycket längre, och orken så mycket bättre.

Pernilla och jag har varit på golfbanan nu ikväll. Det var inte alls så varmt som man kan tro. Det fläktade till och med ganska skönt ibland. Vi var lite arga på alla blinningar som bara bet oss. Trots det så är vi ganska nöjda med golfen.

På jobbet är det ganska lugnt och vi är många som jobbar. Därför har jag unnat mig en extra semesterdag i morgon. Det skall verkligen bli skönt att vara ledig bara för att det var så oplanerat. Jag ser fram mot att vara ute och njuta av sommaren.

God natt och sov så gott i värmen.

5 arbetsdagar kvar.

5 arbetsdagar och sedan semester. Det känns så skönt att tänka på det.

I kväll står golf med Pernilla på programmet. Våra män jobbar kväll denna vecka så vi passar på att spela. det skall bli kul. Hoppas på en bättre score än vad jag fick sist. Jag får önska mig själv lycka till.

Svettig av yatzy.

Det måste vara första gången i mitt liv som jag känner attt jag skulle behöva duscha, efter att ha spelat yatzy. Då kan vi snacka om varmt.

Jessica och jag har festat på pizza. Jessica tyckte att vi fick det. Dels för att hon har sin sista lediga dag idag, och att det är VM-finalen i fotboll. Gott var det.

Nu skall vi kolla på fotbollen och heja på Spanien.

Pigg.

I dag känner jag mig ovanligt pigg. Mycket sömn i natt? Så pigg att jag hann städa, och tvätta lite hemma på morgonen. Känns som att det inte blir riktigt rent inomhus när det inte går att vädra ur.

Nu är det dax att jobba en dag innan vi ser vad kvällen har att erbjuda. Tror att det kommer att bli rätt lugnt på jobbet idag.

Hett, hett, hett.....

Så skall det vara när det är sommar.

Det blev en runda på golfbanan. Det gick inget bra idag. Jag kände mig så besviken efter rundan. Det gick så bra sist, och då hoppades jag att det skulle gå lika bra idag. Shit, också.

På eftermiddagen har jag målat det grå på huset. Skönt att det är klart nu.

Efter detta en god middag, och en stor skål med godis. Magen är med andra ord proppfull.

Biltvätt.

I går efter jobbet fick jag hänga med till en ny biltvätt här i stan. Det var utomhus med högtryckstvätt, och olika program. Dett hela startades genom att stoppa i poletter. Vi har varit på en likadan biltvätt i Helsingborg. Mats är mäkta imponerad över den. Äntligen finns det en här i Linköping. Riktigt smart faktiskt. Lätt att tvätta, och inte dyrt. Mats och jag tvättade var sin bil. Jag skyllde på att jag var ovan, eftersom det gick åt tre poletter för mig, och två för honom. Ändå tvättade han den större bilen.

Jag har bakat en blåbärskaka nu på morgonen. Sova går ju inte. Jessica har en kompis från Luleå här på besök. Ytterligare två andra kompisar är hitbjudna på frukost vid niotiden. Klart att de skall ha lite nybakat då.

För Mats och mig väntar en runda på golfbanan. Vi slår ut 08.57 på Södra banan. Vädret ser ut att bli fint trots att de hotat med regn idag.

Ledig torsdag.

Ledig idag. Snart så är det semester och då blir det många lediga dagar. Jag längtar verkligen till det. En arbetsvecka kvar.

Vaknade tidigt som vanligt i morse. Jag gav mig på häcken på baksidan. Något har hänt under vintern. Det var så många döda grenar. Nu är alla borta. Snacka om att jag blev genomsvett. Jessica och jag utförde veckohandlingen. Vi hängde även på låset när Systemet öppnade. Jessica tyckte att det var lite pinsamt.

Pastasallad till lunch. Bacon, soltorkade tomater och mozarella. Mums. Efter lunchen var vi så trötta, och mätta att vi helst ville sova middag. Det blev en stund i solen istället. Kanske jag slumrade lite där i solstolen.

Kvatr över fyra slog vi ut på Landeryds norra bana tillsammans med Anders och Pernilla. Det var en trevlig runda. Jag hade mycket mera poäng än min make. Det är inte speciellt vanligt så jag passade på att njuta av det.

Nu har vi lagat omelett i micron. Tack Jocke för att du lärt mig laga omelett i micron. De blir så himla goda.

Ny Saab.

Inte för våran del inte. Vi har vår ´´gamla´´ från 2008. Mats mötte mig på väg hem från jobbet. Vi tog en sväng till Biva för att kolla på Saabs nya 9 5. Den var riktigt fin. Maken var även sugen på en Nissan i sportmodell för nästan 500 000 kr.

Jag har lagat lite ost och skinkpaj till oss ikväll. Linda drog till Erik och käkade. Det var bättre att käka där för där fick hon välja vad hon ville ha. Det blev kvällsmat på altanen. Lite lagom svalkande vindar ikväll.

Jessica åkte precis till Stina för att kolla på fotboll.Här hemma väntar även Spanien-Tyskland för oss. Jag tror jag håller på Spanien. Skönt att veta att jag är ledig i morgon, och kan vara uppe hur länge jag vill.

Tisdagsgolf.

Jag fick med mig min make till golfbanan ikväll efter jobbet. Så skönt att komma ut en stund. Mats var shoppingsugen. Det händer inte så ofta som ni vet. Han köpte ett par shorts, och en pikétröja. Välbehövligt båda två. När han blir shoppingsugen gäller det att ta det tillfället till vara.

Inga döttrar hemma så vi ska kolla lite på TV innan sängen hägrar.

Staketet är klart.

Äntligen är staketet klart. Färdigoljat. Grannens barn kom, och sa att det luktade så gott när jag oljade. Nu blir de säkert drogade till kvällen där de stod i ångorna. Nu har jag bara lite målning kvar. Det får dock bli en annan dag.

Maken fick ta kökstjänsten. Det blev kvällsmat på altanen. Där bjöd han på hamburgare och rödvin. En utsökt kombination.

Linda kom in på jobbet idag. Roligt att se henne. Hon tillbringar den mesta tiden hos Erik. Hans föräldrar är på landet så de har en lägenhet för sig själva. Jessica spelar minigolf. Skall bli kul att höra om hon vann.

18 hål till.

Det blev 18 hål till sedan i går kväll. Det var en sådan härlig kväll så pernilla och jag kunde inte låta bli att ge oss ut på en runda. Det gick riktigt bra. Det var så lugnt och skönt på golfbanan.

Efter detta blev det en sen kvällsmacka med tomat och mozarella. Mozarella är en favorit. Jessica och jag hann också sitta på altanen och ta ett parti Yatzy.

Härliga sommar.

Jag vill att det alltid skall vara så här härligt och somrigt ute. Jag gillar det så mycket. Jessica och jag har suttit ute och solat oss på baksidan. Ganska varmt men det fläktar en del trots allt.

Förmiddagen tillbringade vi på golfbanan. Inte lika varmt som igår. Jag tog bilen upp, och tjuvtränade lite innan rundan. Mats fick cykla idag igen. I ärlighetens namn var han rätt trött när jag åkte. Han drack lite whiskey med grannarna igår kväll. Det var skönt att sitta ute tills myggorna anföll oss. Attans myggor.

Vi får se om vi skall göra någon mera nytta. Jag har dammsugit och Jessica är ute och vattnar.

Varmt på golfbanan.

Det blev en varm dag på golfbanan. Men det är så mycket bättre att spela golf i sol än i regn. Jag har fått ´´golfsolbränna´´. Vita fötter och en vit hand. Snyggt!

Jag skall snart skjutsa Jessica till Malin på Garden Party. Linda skulle visst också kanske ut i kväll. För oss blir det grillning. Jag har just gjort en tomat och mozzarella-sallad. Mats är lite trött efter allt jobb i veckan så det blir nog en tidig kväll.

Klart att vi skall orka sitta ute ett tag på altanen. I går satt Jessica och jag ute till klockan elva och inte en enda mygga dök upp. Hoppas att alla har dött i värmen.

Golflektion i solen.

Jag började förmiddagen med en golflektion. Fick lära mig en massa nytt så nu fick jag massor att tänka på. Huvudet blir helt fullt. Mats kom upp till Landeryd, och vi käkade en picknick-lunch. Risfrutti och äggmackor. Äggmackor gäller alltid på golfbanan.

Efter detta blev det en runda. Det gick inte så himla bra. Tror att det kanske blivit lite för mycket av det goda idag. Dock gick det kanon för maken. Resultatet av detta blev en handicapsänkning för hans del. Trots att han var arg på en gubbe, som inte visste vad som var vett och etikett på en golfbana. När han är arg brukar spelet falera. Så icke idag. Grattis till sänkningen.

Mats blev tvungen att jobba i kväll p.g.a sjukdom. Lite trist. Jag har oljat staket tills 3 liter olja tog slut. Måste köpa mera, för hälften är kvar att olja.

Nu är det ett glas rött som gäller. Jessica och jag skall käka middag, när hon kommer från jobbet. Pastasås och bandspagetti.

Fotboll på TV. Härligt att Holland slog ut Brasilien. Jag blev uppringd för en Sifoundersökning i våras. Då var en fråga vilket land jag skulle hålla på i fotbolls-VM. Mitt svar var Holland.

Ledig=skönt.

Det har varit skönt att ha varit ledig idag, trots att vädret inte blev lika fint som det spåddes innan. Mats och jag startade dagen med en golfrunda. En del hål gick ganska ok. Starten var trög p.g.a två personer som stoppade upp hela spelet. (Inte Mats och jag.)

Efter lunchen var det dax för veckohandlingen på Signalen. Jag fyndade stora falukorvsringar för endast 10 kr styck. Nu blir säkert korvälskaren glad. Hann även med att laga lasaagne, och dammsuga lite när jag kom hem. Efter detta fick det vara nog med arbete. Jag har suttit i solen på baksidan, och läst ut min bok. Jag funderar på att ge mig ut på en kvällspromenad. Jag har just lovat att hämta Jessica och hennes kompisar på stan lite senare ikväll.

Skönt att se fram mot en ytterligare ledig dag i morgon.