Grillad korv.

Nu har vi värmt upp lite inför midsommarhelgen med att grilla korv. Lite potatissallad och grönsaker till detta. Gott. Skönt att få sitta på altanen och varva ned lite.

Jag var på Maxi och handlade efter jobbet. Mycket folk och alla ungar bara tjöt. Ljudnivån var på topp. Jag gick som i trans. Grävde som alla andra bland färskpotatisen för 88 öre/kilo. Kaos vid sillen. Jag satsade på den dyra från Abba för jag vet att den smakar gott. Nu är iallafall kylskåpet fullt, och det ser ut som vi skall överleva helgen. Det är inte klokt vad alla handlar. Mats berättade i går om alla mängder mat som de kör till Maxi. Det är helt ofattbart. Undra om alla är mycket hungrigare än vanligt eftersom att det är midsommar?

Sill och potatis är ju inte ens dyrt. Konstigt att slutsumman vid kassan blev så hög......!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0