Veckohandling på cykel.

Som sagt var så har jag ingen tillgång till bil denna vecka. Trots detta hade jag ingen lust att skjuta på veckohandlingen till morgondagen. Jag plockade fram min cykel. Hängde en cykelkorg på den, och en ryggsäck på mig själv. Sedan bar det iväg. Tur att inte döttrarna är hemma och ser mig.

Lastade mina kassar fulla på ICA. Jag stod och skulle parkera min kundvagn. Då stannade min granne, och pratade med mig. Hon var jättesnäll, och körde hem alla mina kassar i sin bil. Så det blev trots allt en lätt shoppingrunda för mig. Ibland skall man ha tur.

Jag satsade på att köpa ett nytt lådvin idag. Franskt. Det lät iallafall gott när jag läste om det på etiketten på hyllan på Systembolaget. Om det även smakar gott får vi veta i morgon eller på lördag.



Jag har varit lite huslig nu ikväll. Maken längtade efter fikabröd idag så jag har bakat en kaka. Jag har även förberett två tacopajer tills i morgon kväll. Har även hunnit med att städa altanen och plocka fram trädgårdsmöbeln. Det är så himla gult av pollen överallt nu. Jag gillar det inte.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0