Lill-lördag.

Onsdag skall vara lill-lördag säjs det. Det är sällan jag märker av det. Känns lite lördag idag eftersom att jag är ledig i morgon.

På väg hem från jobbet plockade jag upp Jessica vid stationen. Tåget var helt perfekt i tid idag.

Jag hade gjort en paj i morse som vi skulle käka nu i kväll. Som tur var så fanns det en liten bit kvar till oss. Det var två andra som redan hade provsmakat den. Sallad och paj smakade gott. Vi unnade oss var sitt glas rödvin bara för att det är lill-lördag. Linda är på trivselkväll med LGIF, och Mats jobbar. Jessica hade synpunkter på att fjärrkontrollen var utsliten. Det kan inte vara jag som orsakat detta. Det måste vara han som ´´gläpper´´ mellan kanalerna hela tiden. Ett manligt fenomen eller?

Nu dricker vi kaffe och käkar melon. Ingen lysande kombination direkt men det går ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0