Veckohandling på Maxi.

Drog direkt till Maxi efter jobbet. Väntande veckohandling.

När jag parkerat bilen, och skulle ta med mig en sådan liten plastgrej som jag använder för att få loss en vagn. Vi har två stycken som finns i bilen. Ingen av dem syns till. Till slut ser jag dem på golvet inklämda under stolen. Jag gör mina armar så långa som möjligt, och mina händer så små som möjligt. De går inte att få tag i. Pillar vidare med en kam utan att lyckas.

Dax att leta i plånboken efter mynt. Tror ni det finns några? Svar, nej. Skall jag behöva springa fram, och tillbaka bara för att växla? Jag orkar inte. Då får jag syn på något. Någon vänlig själ har lämnat en vagn precis bredvid min parkering. Yipee. Nu har jag tur.

Världens längsta lista med en massa småsaker. Olika kryddor som jag skall ha till julbaket. Naturligtvis blir det julpapper, och juladresser som följer med mig hem också. 

Beklagar mig lite för tjejen i kassan att det blir så dyrt. Hon håller med mig. (Men är naturligtvis glad över att jag handlar, så hon får sin lön.) Ingen kontroll på att jag scannat rätt. Skönt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0