Hemfärd.

Färd hem mot Linköping idag igen. Läste om blixthalka på E4:an men den såg vi inte till. Jättefint väglag att köra i. Bara lite våta vägbanor. Inte mycket trafik heller trots att många skall hem efter alla helger som varit.

Så mycket roliga affärer det finns i Helsingborg. Jag konstaterade att det är bättre att låta bli att shoppa här hemma. Spara ihop lite pengar, åka bort och shoppa regält på en gång. Låter inte det sunt?

Vi lämnade av Jessica på Väla för att hon skulle jobba, på hemvägen. Passade på att kolla lite på Spirit, för där har de så fina grejer. Jag köpte en härlig benvit tunika med massa volanger. Känns lite vår och sommar.

När vi kom till Linköping stannade vi till hos Linda på macken. Vi var hungriga, och festade på korv och mos. Det smakade riktigt bra. Bilen fick sig också en välbehövlig tvätt.

I kväll börjar Mats att jobba natt. Det känns lite annorlunda. Vi får hoppas att det funkar bra. Jag har en hel del tvätt att fixa så det finns sysselsättning för mig också.



Jag väntar på bussen i ett soligt Helsingborg.



God köttbullemacka till fika/lunch.



Nyinköpta dekorationer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0