En tur till Ullared.

Uppe före tuppen i morse. Linda och jag traskade iväg vid halv sex. Hämtade min mamma, och svärmor innan vi rattade vidare mot Ullared.

Vana Gekås-shoppare som vi är laddade vi med kundvagnar och korgar. Det var ganska lätt att fylla dem. Det är mysigt att handla på varuhus. Både Morgan, och Ola-Konny syntes i Ullared. Alla som har sett dokumentären från Ullared på TV, vet vilka de är. Det blev en massa nyttiga saker till kök, och badrum. Jacka till maken, och mig. En liten svart väska, och lite annat smått, och gott.

På hemvägen blev det ett stop i Värnamo. Hamburgare på Max smakade fint efter en shoppingdag. Linda lämnade vi av hos Erik i Jönköping på hemvägen. Hon fick med sig lite mat, och hygienartiklar från Gekås till Erik.

Nu är alla kassa tömda, och det är fullt i skåpen. Jag hade tänkt att gå en tur ner till gymet. Men jag orkade bara inte. Tog en kvällsmacka. Känner att jag kommer att sova gott i natt. Jag skall bara testa min nya fotkräm, innan det är sovdax.

Snö har vi sett idag också. Inget kul med snö i maj. Det hör liksom inte riktigt till maj. Hoppas på bättre tur med vädret i morgon, då det är dax att cykla till jobbet igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0