Italienska mackor.

Italienska mackor har blivit min specialité. Jag började med vitt lantbröd. Tapenade med parika, och oliver på brödet. Tomater i skivor. Ost. Gratinerade i ugnen, och dekorerade med färsk basilika. Jag tycker det är roligt med färska kryddor. Det ser hemtrevligt ut i köket med färska kryddor.

Vi har varit på Golfbanan idag. Helt underbart väder. Soligt, och varmt. Lite blåst kanske men helt ok. Det blev lunch på golfrestaurangen efter rundan. Jag var lite gnällig kund på restaurangen. Vi beställde kålpudding. Den var iskall inuti. Inget gott. Det fanns ingen färdig kålpuddning, så jag fick fisk istället. Det smakade bra.

Har varit på Maxi och storhandlat. Det gäller att passa på när jag har bilen. Lite ovant att veckohandla på en söndag. Men riktigt smidigt faktiskt. Nu är kylen fyllld inför veckan. Hoppas att Linda hittar något som passar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0