Miss.

C:a kl 11.35.
- Hej, det är från tandläkaren. Du har en tid bokad här klockan halv tolv.
- Nej, sa jag. Jag har en tid bokade klockan fyra.

Någonstans hade det missats. Jag är helt hundra på att jag bokat klockan fyra. Jag hade bokat om tiden från en annan dag, då jag kallats. Jag vill nämligen inte åka fram, coh tillbaka från jobbet. Det kostar så mycket tid. Därför bokar jag alltid eftermiddagstider. Nu fick jag en ny tid 24/8. Jag var inte så ledsen för att jag inte behövde gå dit. Jag gillar inte tandläkaren, och dyrt är det också. Blir nog inte billigare i augusti. Alltid är det några gamla lagningar som går sönder. Det blir ju lätt så, när de flesta tänderna i min mun är lagade.

Det blev en liten snabbrunda på stan när jag kom hem. Inköp av ett par blommor. En tur till gymet med Linda. Styrketräning i många maskiner. Känns säkert i kroppen under morgondagen. Nu har vi käkat en sen middag. Nu väntar lite TV, och surfning på nätet innan sovdax.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0