Ingen tand.

Det blev ingen tand idag, igen. Nu var tanden för hög. Men den var väldigt fin, tyckte tandläkaren. Synd att den skall vara längst bak i munnen, sa han. Ja, men nu passade den inte, så det spelade ingen roll hur snygg den var. Jaha, det är bara att bita ihop. Ny tid för att ta nya avtryck, och ny tid för att sätta dit den nya tanden. Undra om det blir klart detta år?

Tog min kasse med flaskor för att panta. Då strejade maskinen naturligtvis. Fick vänta i en kvart, och fick till slut ett handskrivet pantkvitto. Då skulle jag köpa ny glödlampa i butiken. Hittade inga 25w med liten sockel. Till slut hittade jag en. Då bara skramlade det om kartongen. Nu lyser lampan trots allt.

Jag har iallafall fått fina naglar idag. Förlängning av mina egna med lite glitter på. Tack, duktiga Maria för det. Roligt att min egna vuxit så pass mycket, att de gick att förlänga.

Jag har även fått en god lunch från Hälsofreak tillsammans med min make. En del bra saker händer. Jag har tillbringat en och en halv timme på gymet ikväll. När jag kom hem funderade jag över om jag skulle göra en smothie, eller ta ett glas vin till mina äggmackor. Men för sjutton:
- Jag har ju semester. Det blev ett glas rött.

Nu skall jag packa lite inför Stockholmsresan, och senare möta Linda på Resecentrum. Hon kommer ca kvart i nio.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0