Middagsgäster.

Två tjejer på middag i kväll. De bjöd in sig själva. Det kom ett sms med en önskan om en fin middag.

Nu är vi proppmätta efter en tre-rättersmiddag. Även gästerna Jessica och Stina.

Kvällens meny.
Toast Skagen.
Helstekt fläskfile. Varm potatissallad.
Äpplepaj och vaniljsås.

Bra golf.

Riktigt bra golf idag. Roligt. Sänkning. Nu känner jag mig rätt nöjd med årets golfsäsong. Nu hinner jag nog inte med flera sänkningar i år.

20 %.

Det var det på en vara hos "Hemms hos Emma" idag. Såklart ett besök där, eftersom jag även hade ett presentkort att nyttja. Det blev en kofta från Line af Oslo. Mjuk, skön och fin.

Naturligtvis då öppnade sig himlen när jag var där, och regnet öste ner. Det gick inte att gå ut.

Sex stängde butiken, och Mats hade fixat mat hemma. Då var det bara att bege sig hemåt igen. Genomsur. Det var bara att hänga kläderna på tork, och byta till nya.

Gott med hemmagjorda hamburgare, som väntade på mig.

Första veckan.

Första veckan efter semestern är avklarad. Känns bra att ha kommit igång.

Vanlig jobbardag och cykel tur och retur.
Lite trist blåst på hemvägen idag. men inget regn trots hotande moln.

Tjej-golf.

Det blev nio hål på Norra ikväll, tillsammans med tre trevliga tjejer. Riktigt underbar kväll, med blandat spel.

Och, i morgon är det redan fredag igen. Första arbetsveckan är snart avklarad. Nice.

Som vanligt.

Efter två dagar på jobbet känns allt som vanligt. Har vi haft semester?

Även en vanlig kväll. Det blev 6,5 kilometers löpning med maken. Lite seg i benen.

Och så en vanlig kvällsmat. Omelett och bacon.

Första dagen, och härlig kväll.

Skönt att ha gjort den första dagen. Nu är jag inne i det igen. Det går fort att komma tillbaka i de gamla vanorna.

Jag trodde att jag skulle behöva jobba till åtta idag, men jag var hemma redan strax före klockan sju. Positivt. Det var så underbart väder ute så jag var bara tvungen att gå ut på en promenad. Det blev fem sköna kilometer.

Sista dagen.

I morgon så startar allvaret igen. Jobbet drar igång. Vet att jag måste börja att jobba en dag, även om jag gärna hade varit ledig lite längre.

Jag är jättenöjd med vår semester, och längtar redan till nästa.

Det är ju trots allt bara fyra veckor till jul. Hualigen vad det går fort. Sen vänder vi snart mot vår, och sommar igen.

Vesterby.

Ytterligare en härlig golfdag i solen, på Vesterby. Vilken härlig sommar vi har haft. Hoppas att den inte är riktigt slut ännu.

Naturligtvis blev det även en löprunda nu på eftermiddagen. Fem kilometer där benen kändes ganska tunga. Kanske inte så konstigt efter den här veckan.

Sen kvällsmat.

Vi gav oss ut en tur på stan ikväll. Ett glas på Mörners, och då lite snack med trevliga människor.

Vi blev lite småhungriga så vi köpte med oss var sin kebab hem. Smarrigt.

Kan rekommenderas.

Kvällens vin är värt varje krona. Endast 65 kr på Systemet.

Nu har vi festat på tacos, och gör inte mycket mera i kväll.

Linköpings GK, åter igen.

En tur till Linköpings GK, så här på den sista semesterdagen. Lunch även idag.

Maken bjöd på bländande spel idag, så nu är jag gift med en singelhandicappare. Grattis till det.

Kalas.

Vi firar och bjuder på räkmackor.

Födelsedag.

I dag var det åtet dax att fira födeledag. Hur många år behöver vi inte prata om.

Började dagen hos Maria med nagelvård. I dag blev det riktigt röda. Det är roligt med lite färg, då jag oftast inte väljer så starka färger på mina kläder.

Maken lagade lunch åt mig, och sen sprang vi en runda. I dag så blev det bara nio kilometer. Det gick lättare än vad vi trott. Gårdagens tvåmilarunda kändes inte så mycket i benen.

Nu i kväll så blir det lite kalas. Nu är det dax att förbereda till det.

Vardagsliv......????

Jag sitter och funderar över hur vi skall komma in i vardagslivet. Nu i kväll blev det dagens andra restaurangbesök. Vi hade ett par guldpengar att nyttja på Harrys. Det gäller att passa på.

Apoteksbesök.

Nu för tiden finns det så mycket roliga, och bra saker på apoteken. Jag köpte en ny sorts ansiktsrengöring, och ansiktsvatten idag. Det skall bli spännande att testa.

Golf-fritt.

Ledigt från golfspelandet idag. Var gör vi då?

-Jo, snörar på oss våra jogginskor, och laddar oss med västskebälte.

20 kilometer senare var vi hemma igen. Lite småseg i benen, men det gick trots allt ganska lätt.

Vi tog oss ut på stan för en lunch på Mörners. Ceasarsallad blev det även idag. Deras ceasarsallad smakar så gott.

Trängsel.

Ja, det kändes som det under kvällens joggingrunda. Det var massor med folk som promenerade, och sprang runt ån. Vi jagade på som vanligt, trots att vi sa det skulle bli en lugn runda.

Linköpings GK, igen.

Ett besök på Linköpings GK även idag. Vi fick sällskap av två trevliga äldre herrar. De berättade mycket så vi fick lära oss lite nytt.

En god lunch i restaurangen efter rundan. Lax som smakade mycket gott.

Vi har också hunnit med en tur till Maxi.
Snart joggingtur. Maken ropar att nu har vi suttit stilla tillräckligt länge.

Linköpings GK.

Specialpris för medlemmar i Landeryd denna vecka. Det kryllar av "Landerydare" på Linköpings GK. Vi spelade med två idag. Katarina och Pernilla. Trevligt.Maken spelade toppengolf idag, vilket resulterade i en sänkning. Det skall naturligtvis firas, så vi drog till Bishop's. Vilka räkmackor det serverades där....!!!

Pasta Carbonara.

Startade dagen med ett besök hos frissan. Så välbehövligt.

Hem igen för att laga lunch. Pasts Carbonara stod på menyn. Om jag får säga det själv, så tyckte jag att den blev riktigt god. Tror att maken tyckte detsamma, för det fanns inget kvar i grytan.

Vinst.

Undra hur jag skall fira detta?

Kvällspromenad.

Överste Mörner.

Klart att vi var värda detta i kväll. Ett besök på Mörners. Deras goda ceasarsallad för mig, och en hamburgare för Mats. Rätt lugnt på stan ikväll. Själv tycker jag att det är mysigt att gå ut en sväng på söndagskvällen.

Semester.

Det är skönt med semester. Det känns som vi varit lediga länge, och ändå är vi lediga en vecka till.

En tur på golfbanan är avklarad, så nu är det bars löprundan kvar.

Nykter.

Ja, det fick jag bevis på i morse. Andra gången under den här golfsäsongen som jag fick blåsa. Undra hur många gånger jag blåst i mitt liv. Massor. Jag har blivit stoppad på vägen till golfbanan, på vägen till jobbet när jag jobbat helg. Det är dessa dagar som de är ute. Det är bra att de är ute och kollar.

Dagens golfrunda avklarad. Lite blött och regn, så då är det lite svårare.

Dukat.

Förberedelser inför kvällens middag.

Längtar.

Jag längtar tills vi får vår nya säng. Beställdes förra veckan, och det är fyra till sex veckors leveranstid, så det dröjer ett tag.

Vi har förberett lite genom att köpa nya täcken, kuddar och ett madrass-skydd. Nya lakan skall det också bli.

Men den som väntar på något gott......

Milspåret.

Vi tog en runda på milspåret nu i eftermiddag. Skönt. Mats sprang dit, ytterligare fem kilometet. Linda och jag tyckte det var skönast att ta bilen upp.

Nu i kväll skall vi laga en tre-rätters att bjuda Linda, och Erik på. Det skall smaka bra.

Thai-kväll.

I går blev det thai-mat från Spice and rice. Det smakade mera än gott. Vi köpte lite olika rätter som vi delade på. Mor, och far var också på besök.

Naturligtvis så hann vi även med att se guldloppet på tv.

Årets sämsta.

I dag har jag helt klart genomfört årets sämsta golfrunda. Ingetting fungerade. Men det är klart. Nu kan allt bara bli bättre.

Ett besök på gymmet under eftermiddagen. Det gäller att inte ligga på latsidan när man har semester.

Golf i regn.

Ja, det blev det i eftermiddag. Vi gillar egentligen inte att spela i regn, men idag gick det riktigt bra. Det regnade inte hela tiden, för då hade vi gått av. Skönt med frisk luft.Nu har vi käkat en hamburgare, och på det kaffe och kanelbulle.Som vanligt är vi mer än mätta.

Lätt löpning.

Elva kilometer löpning på förmiddagen, och det gick så lätt. Helt underbar luft ute. Syret flödade.

Älskade boots.

Det går inte att få för många boots. Jag verkligen älskar dem. I går köpte maken ett par nya till mig. De är min födelsedagspresent. Det är ju inte förrän nästa vecka som den skall firas.

Kväll.

Kvällen är här. Jag har varit på ett möte med vår bostadsrättsförening nu i kväll. Inte så speciellt ansträngande.

Efter detta lite kvällsmat. I dag stod det hemgjord räkmacka, och ett glas vitt på menyn. Jag har hittat ett gott vitt vin att rekommendera. Riesling. Vet inte riktigt vad det heter, men ett bra kännetecken är att det är en nyckelpiga på etiketten.

Golf på Landeryd.

Jo, det blev det idag också. Peter dök upp, och hängde med oss på rundan. Spelet flöt på bra.

Vi hade sol, och fint väder hela rundan. Trodde inte det skulle komma något regn, men när vi kom ner till stan så öppnade sig himlen. Så nu blir det ingen löprunda, utan ett besök på gymet under eftermiddagen.

Vi hinner mycket.

- Ja. det gör vi på en dag.

Först en tur till golfbanan. Arton hål på Norra. 37 poäng och sänkning för maken, 35 för mig. Det räknar vi som en bra runda.

Ett stop på Östenssons för att köpa lite frukt, och grönt. Första gången som vi var där. Fin butik.

Lite lunch, och så en löprunda på fem kilometer. Linda hängde med oss.

En tur på stan för Mats, mig och Linda. Det inhandlades en födelsedagspresent till mig.

På detta lite tacos till kvällsmat, och sen sover vi säkert gott i kväll.

Ändrade planer.

Planen var en golfrunda på förmiddagen. Vi ställde in den när vi vaknade, och hörde regndropparna mot fönstret.

Istället lagade jag en god frukost, och bokade om tiden i tvättstugan. Så nu är all tvätt ren, och vi har även sprungit tio kilometer.

Ännu är det mycket kvar av dagen.

Ny dag i Vesterby.

En solig dag startar. Frukost utomhus är vi inte vana vid. Trevligt att sitta, och spana ut över sjön.

12:20 var det dax att slå ut igen, på Vesterby. Riktigt varmt i början av rundan. Det började att blåsa på de sista två hålen. Vi klarade oss precis från regnet, för det kom inte förrän vi var på väg i bilen.

Spelet gick riktigt bra idag. 39 poäng gav en ny sänkning.

Afterwork golf.

Vi fick vara med trots att vi varit lediga. Roligt med en partävling över nio hål, och trevliga medspelare. Min makes spel levde inte riktigt upp till förväntningarna. Lite god mat serverades efter rundan.

Efter detta gick vi vidare ner till Annika, och Anders. Övernattning hos dem. Tack för en trevlig kväll.

Semesterkilon.

I går hörde vi på radion, hur vi skulle komma igång efter semestern, och bli av med de extra kilona som tillkommit under semestern.

Det känns inte som det är något problem. Här rör vi ännu mera på oss under semestern. Visst unnar vi oss en hel del godsaker under vår semester, men så länge vi rör på oss så är det ingen fara. I morgon blir det löpning igen.

Kvällsmat.

Nu har vi käkat lite god kvällsmat. Fixat av mig. (Kocken har semester.)

Golf, och gym.

Vi struntade i alla väderprognoser som gavs. Vi tog en tur på golfbanan, Södra. Vi fick bra golfväder, vindstilla.

Det blev en tur till gymmet efter rundan. Riktigt skönt så nu har jag säkert träningsvärk i morgon.

På balkongen.

Här sitter vi på balkongen. Äter en god sallad, och kycklingspett.

Solen skiner, och det är en härlig sommarkväll. Jag har svårt att förstå att SMHI hotar med att stora regnmassor är på väg. Jag vill inte heller förstå det.

Planen för morgondagen är ett besök på Linköpings GK, så vi vill ha fint väder.

Löpning i Stockholm.

Även denna dagen startades med en löprunda på Kungsholmen. 9,7 kilometer visade löparklockan idag. Det gick över förväntan, då vi trodde att det skulle kännas i benen efter gårdagens löpning, och promenerande.

Nu hemma i stan igen. Vi har hunnit handla lite på Maxi, och startat igång tvätten.

After shopping.

I går var det after golf. I dag kallade vi det för after shopping.

På hemvägen var vi tvungen att vila våra trötts ben en stund, och släcka törsten.

Lite shopping.

Det blev några affärer idag. Mycket folk på stan, mest turister kan jag tro.

Ett par påsar var hade vi med oss hem.

Jag trotsade värmen, och började att prova jeans. Jag hittade ett par som jag gillade efter mycket provande.

Dagens lunch.

Vi promenerade in mot stan. Vi hittade en trevlig restaurang. Pasta stod på menyn.

Kungsholmen runt.......

......vidare över Riddarholmen, Söder Mälarstrand och så Västerbron. En lagom runda på 11,5 kilometer. Det är roligt att springa en annan runda, än de vanliga hemma.

I väntan på Jessica.

Först en after golf på Björks. Efter detta gick vi, och mötte Jessica vid tunnelbanan. Ett stop på Hemköp. Ingredienser till tapas inhandlades. Nu är vi proppmätta, och luktar vitlök.

After golf.

Bro Hof.

En helt underbar dag på Bro Hof. Solen skiner, och spelet gick bra. Sänkning av handicap känns bra.

Efter rundan blev det räksallad, modell jätte. Dusch, och bubbelbad i det tjusiga omklädningsrummet.

Jag längtar redan tills jag får komma tillbaka till Bro Hof.

Nära eagle.

Så här nära var maken att göra en eagle igår på Landeryd. D.v.s två slag under banans par.

Snart lite sovdax, och sen laddar vi för morgondagens runda på Bro Hof.

Middag.

Tur att jag har kocken med mig när jag är ute, och reser.

Promenad på Kungsholmen.

Startade dagen med en löprunda hemma i Linköping. Det blev nog milen, och det gick riktigt bra.

Vidare färd mot Stockholm vid lunchtid. Blev bara ett stop på Statoil.

Väl framme blev det en promenad på Kungsholmen. Varmt. Det låg folk på varenda gräsfläck, och på klipporna.

Maken fixar.

Jag bara har det bra, och njuter av vinet. Maken fixar allt åt mig i kväll.

Meny.
Pilgrimsmusslor och vitlöksbröd.
Helstekt fläskfile, rotfruktsgratäng och sallad.
Kaffe och kaka.

Hemmabana.

En runda på vår hemmabana idag. Spelet var sådär. Det flöt på bättre under Skånetrippen.

Varmt och skönt idag, men inte för varmt för golf. Det gäller bara att dricka ordentligt. Nu har vi även gott en promenad i en och en halv timme.

Harrys.

Vi gick ut en sväng på stan igår kväll. Det är ju lätt hänt, när det är så nära.

Vi hamnade på Harrys. Där fick vi sällskap av ett par "gamla" grannar från Hjulsbro, Karin och Johan. Trevligt, så då pratade vi bort ett par timmar.

27 år.

I dag firar vi bröllopsdag. 27 år sedan som vi sa ja i Slaka kyrka. Tiden har gått fort sedan dess. Mycket har hänt, och två fina döttrar har vi fått.

Nu firar vi med rosa bubbel, och en god middag. Maken är kocken..

Sämre kan man ha det.

Sitter på balkongen, och njuter av sommaren. Hoppas att den stannar kvar länge än.

Nya kuddar.

Tog en liten tur på stan, och slog till på nya kuddar. Nu vill jag bara köpa några ljuslyktor till bordet i matchande färg.

Tvättstugan.

Tvätten avklarad. Rena lakan och handdukar känns skönt. Lite städning är fixad. 6,5 km löpning är också avklarat.

Och, ändå är vi inte framme vid lunchen. Snart, men först en dusch.

Vasatorps GK.

Ytterligare en trevlig dag på Vasatorp. I dag blev det en runda på TC. Riktigt kul igen. Jag minns den som jättesvår. I dag fick jag ihop 32 poäng, vilket jag är riktigt nöjd med.

Pyttipanna till lunch innan det var dax för hemfärd. Vi körde hem utan problem. Nu är allt upp-packat och vi vilar ut framför TV:n tillsammans med Ernst.

Ny dag.

Vi vaknar till en ny dag i Helsingborg. Utsikt mot båtarna som lastas för färd över mot Helsingör.

Vädret ser bra ut, och vi är mätta efter frukosten. Snart färd mot golfbana.

Jag bjuder på en bild från gårdagen. Den här utsikten hade vi under lunchen på Barsebäck.