Påskdagen.

Helt undebart väder ute idag, om än kallt. Blev så sugen på att ge mig ut på en promenad på förmiddagen, så det blev tretton kilometer i solen. Skönt.

Middag hos mor, och far. Lax = gott.

Kände att jag behövde röra på mig igen på kvällen. Då blev det fem kilometers löpning. Det gick över förväntan.

Mats jobbar natt nu den här veckan. Det känns lite ovant då det var länge sedan sist. Jag har passat på att placera mig framför datorn. Den används inte så ofta nu, när det finns surfplatta, och mobil. Jag har laddat in alla bilder från vår semester i Portugal. Jag skall passa på att visa några. Det var så maffig natur på Algarve-kusten.

Påsk-pizza.

Ingen påsk-buffé här inte. Istället så blev det en påskpizza. Inga andra än maken, och jag hemma i kväll. Så efter en sen lunch, så kände vi inte för matlagning.

Vår "vanliga" pizzeria var stängd en dag som denna. Det blev till att testa en annan pizzeria. Mycket bra ställe, så dit kommer vi gå flera gånger. Sedan att det är närmare gör inget alls.

Lite gott rött vin till detta. En ny sort, från Syd-Afrika. Även detta kan vi köpa flera gånger. Om vi nu kommer ihåg vad det heter.

Nu en kopp kaffe, och ett ballerina- kex. Perfekt efterrätt.

Påskafton.

Solig, och kall påsk. Om det ändå kunde vara så varmt ute, som det ser ut. Det är bara varmt i solen, och i lä. Jag vill inte frysa längre.

Vi startade dagen med en löprunda. Bara fem kilometer idag. Efter detta har vi hunnit en runda på stan, med lite shopping. Även en lunch på Mörners, vår favorit.

Kvällen blir lugn. Nu först hockey på TV.

Långfredag.

Långfredag betyder lång löprunda. Tio kilometer klarade vi av, Jessica,  Adan och jag. Det kändes bra. Alla hade nya skor så vi svävade fram.

Salladslunch,  och så en runda på stan. Jessica,  Linda och jag. Adan höll sig hellre hemma. Vi shoppade lite träningskläder. Det var tag tre, betala för två.

Påskledig.

Äntligen så väntar tre dagars påskledighet. Jag skall jobba på annandagen. Det har varit ett par stressiga dagar på jobbet,  så det känns bra att få göra något annat.

I går kom båda döttrarna hem, även Adan och Erik var här igår.  Vi käkade thai-mat, och kollade på hockey på TV. Spännande match, och roligt med seger för LHC.

ICA-Maxi.

Besök på Maxi efter jobbet.

Jag tänkte:
- Jag handlar idag, alla andra handlar i morgon.

Så sjutton heller. Jag fick leta en parkering på Maxi. Men det var bara att starta racet. Gick rätt ok. När jag skulle checka ut, sa scannern att det inte fanns några varor. Shit, nu får jag göra om det. Då såg jag, jag hade glömt att lämna tillbaka scannern. Puh, ingen kontroll idag. Det hade jag inte orkat med dagens fullastade vagn.

Bägge döttrarna kommer hem till helgen, så det är bäst att fylla kylen. God mat, är beställd. (Och nu även inköpt.) Skall bli kul att få hem dem över helgen. Det kändes som jag fick mycket för pengarna på Maxi idag.

Nu har vi testat kycklingspett från Maxis nu delikatessdisk. Till detta, potatissallad och ett glas rött. Det är ju trots allt Lill-lördag idag, och snart påsk.

Härlig löpning.

I kväll blev det en härlig löprundan. Vädret var perfekt för löpning. Ingen vind, och luft som var lätt att andas. Det var inte meningen att det skulle bli så långt, men vi sprang på i åtta kilometer.

Nu har vi fått lite mat i magen. Det smakade bra. Nu ser vi på makens favoritprogram på TV, Halv åtta hos mig.

Jag ser just att de har samma sorts glas på TV, som även finns i vårt köksskåp. Förmodligen finns de i mångas skåp. Finns att köpa på Servera, prisvärda.

Nya naglar.

Har varit på besök hos Maria, och fått ny fina naglar.  Fått, och fått. Det kostar en slant, men det är värt varje krona. Mörkt lila,  nästan svarta blev det den här gången.

En löprunda med Mats efter detta. Jag var så mycket uppe i varv efter dagen på jobbet,  så jag kände att jag bara rusade på. Skönt att få springa av sig lite.

Ute-dag.

Ja, det kan vi nog kalla dagen.

Vi har sprungit tio kilometer,  cyklat en runda och gått en promenad.  Nu har vi käkat en lätt kvällsmat. Vi känner oss ganska sega och sitter framför TV:n med gott samvete.

Bilder.

Jag kämpar med att få till det med bilder i bloggen från min nya telefon. Bilderna kommer åt fel håll. Nu skall jag testa hur det blir.

Jag har också lite problem med ordboken som inte slltid väljer de ord jag vill. Skam den som ger sig.

Vårstädning.

Dax att vårstäda vårat hem. Vi tjuvstartade lite redan i går förmiddag. Fönstertvätt, rensa lite i garderober och lite extra nogrann städning.  Och så tvättstugan.

Vi tycker vi har varit duktiga.  Snart löpning.

Tema fisk.

I kväll är det tema fisk som gäller. Vi startar med en räkbakelse. Efter detta torsk.

Vi tog en promenad till fiskaffären i morse. Där fanns det många godsaker att köpa. Deras räkbakelser har vi testat förr, så vi vet det blir smarrigt.

Nytt vin.

Vi köpte ett nytt vin  igår,  eller rättare sagt en ny låda. Vi köpte den för att vi inte testat den förut. Och så för st lådan var så snygg. Det skall bli spännand att smaka den.

Vi tyckte vårat vinställ behövde fyllas på också.  Det ser inte så kul ut, när det är helt tomt.

Kall fredag.

Jobb igen, och dagen rusade iväg.

Mats cyklade ut för att möta mig. Nice. Vi shoppade lite på Systemet innan vi cyklade hem igen. Inspirerade av vår resa så kollade vi efter portugisiska viner.

Som vanligt kan vi nog säga, så blev det thai-mat. Gotti-gotti. Vi hann även gå en liten runda på stan. Fick med mig ett par boots hem. Oj, så det kan gå.

Göteborg ToR.

Två mycket givande dagar i Göteborg.

Tidig avfärd i går, onsdag redan klockan halv sex. Jag var chaufför åt min kamrater. Jag hade hyrt en Passat som gick mycket bra. (blir lite sugen på ny bil).

En lång middag med prisutdelningar, och god mat, och dryck. Jag hade ett gäng trevliga bordskamrater. Det blev inte sängen förrän vid tvåtiden.

Promenad i ett isande kallt Göteborg, från hotellet till konferenslokalen. Men ändå kändes det mera vårligt i Göteborg. Ingen snö, och torra gator. Jag vill ha vår.

Det gick lätt att köra hem idag. Inte mycket trafik. Jag passade på att handla på Maxi på hemvägen. När jag lämnat bilen blev det en uppfriskande promenad hem. Det behövdes efter en stillasittande dag.

Jag känner en som kommer sova mycket gott i natt.

Cykel inomhus.

Dagens enda cykeltur blev inomhus. 60 minuter spinning med Petra. Mycket bra musik.

Till jobbet blev det en promenad i morse. Inte så vidare skönt, men välbehövligt.

Kvällens omelett är nu intagen, och nu väntar lite hockey på TV.

Isande vind.

Isande vind, och så motvind till på köpet. Ögonen rann, men det var bara att kämpa på.

Jag kämpar på med min nya telefonen, men min bloggapp, och jag har inte samma åsikter. Texten blir inte i de stycken som jag vill, och bilderna blir upp och ned.

Nu skall jag kolla på Ullared på TV igen.

Hemma-söndag.

Hemma igen.

Vi kom hem kvart i tre i natt, så det blev inte så många timmars sömn. Vi sover säkert gott i kväll.

Tvättstugan har stått på programmet idag. Skönt att få allt rent innan det är dax att börja jobba i morgon igen.

Jag har hunnit med en promenad i solen. Skönt. Lyssnandes på min ljudbok. Den börjar att närma sig slutet, så nu börjar det bli spännande.

Hemresa.

I dag är det dax att resa hemåt igen. Vi har haft en toppenvecka här nere i Portugal. Jag längtar redan till nästa golfresa.

I dag har vi hunnit med en promenad i Lagos. Små smala gränder, och många backar. En club-sandwich till lunch, här på hotellet. Det smakade mycket bra.

Snart bär det av mot flygplatsen i Faro. En dryg timme i en minibuss. Vi landar 23,25 på Arlanda. Där möter Jessica, och Adan oss. De har haft vår bil hela veckan.

Det går nog snabbt att köra hem till Linköping. Ingen trafik så här mitt i natten.

God mat.

Tortellini med olika sorters ostar. Mycket gott. T.o.m Mats som annars är "rädd" för ostar gillade den.

Mera golf.

Ytterligare en golfdag. Vår sista dag. Undra hur länge det dröjer innan vi kan slå ut hemma i Sverige?

Bollarna väntar.

Här ligger bollarna i tjusiga pyramider, och bara väntar på oss. Bara att igång att slå.

https://cdn3.cdnme.se/1015526/6-3/pic_5142428de087c325c62e95a5.jpg" class="image">

Västligaste platsen.

I dag har det blivit ett besök på Europas västligaste plats. Blåst, blåst och mer blåst. Här nere blåser det alltid.

Det är inte speciellt lätt att få någon ordning på håret. Spray hjälper liksom inte. Vattnet är så mjukt så håret känns som bebishår.

Baren.

Detta är vi värda efter dagen. Rofyllt att sitta, och titta ut över havet.

Mera Portugal.

Ytterligare en golfdag. Den har bjudit på blandat spel, och blandat väder.

Portugal.

Det går ingen nöd på oss. Nu är det dax för efterrätt.

Gammal favorit

En riktig favorit. För längesedan rekommenderad av Bengan Hult i Helsingborg.

Nedvarvning.

Ledig dag idag, och passar på att vara ned inför semestern. Startade dagen med en god frukost, och så en löprunda i det soliga vädret. Sju kilometer.

En lätt lunch när Mats hade vaknat. Vi packade våra golfbagar, och lite kläder. Det känns lite konstigt att det redan är golfsäsong igen. Visserligen inte här hemma men ändå. Det var ju nyss vi slutade i höstas, och det har gått så fort.

En bild från förra årets resa till Teneriffa.

Ny telefon.

Jag har en ny telefon, en Samsung. Jag börjar att vänja mig, även att jag är kär i min iPhone. Vi får se hur det går. Det är 4G-telefon, så det går tokfort att surfa.

Snart semester.

Snart semester. Bara några timmar kvar att jobba. Just nu känns det gott med en morgonkaffe.

Härlig cykeltur till jobbet i den kalla morgonen. I kväll väntar step med Camilla. Det ser jag fram mot. Jag får säkert ont i axlar, och vader. Det får jag jämt nu eftersom, jag inte kör så mycket step. Finns inte så många step-pass att gå på. Det är synd. Annat var det förr, när det kunde bli tre pass i veckan.

Maxi-sallad.

Stannade till på Maxi på hemvägen, för att handla lite. Jag köpte en sallad till kvällsmat. Lite att festa på. Maken jobbar, och till honom köpte jag en princessbakelse till morgondagens fika. Det tror jag att han blir nöjd med.

Nu skall jag börja med att plocka fram lite kläder som jag skall ha med på redan.

Nu är det bara en dag kvar att jobba. Hu skönt känns inte det?

Två dagar.

Så skönt det känns. Nu är det bara två dagar kvar att jobba. Onsdag och torsdag. Ledig på fredag, och på lördag reser vi iväg. Maken hade varit, och plockat upp våra golfbagar, och resefodral. Det är alltid mysigt att packa innan resan. Fast som vanligt, vad skall jag packa?

Löpar-kväll.

I kväll blev det löpning. Tio kilometer har jag klarat av. Jag sprang på så lätt i vårvädret.

Det var skönt att komma ut, och röra på sig. Jag har varit på möte i Jönköping idag, och då blir det mera sitta still än vanligt.

I dag har jag rest med Östgötatrafiken. Det var längesedan sist, så jag visste knappt hur jag skulle göra för att få tag i en biljett. Men det löste sig.

Bandy-kväll.

Det var riktigt kul med bandy på Stångebro. Det var längesedan sist.

Det stod 4-4 efter full tid, och de "gamle" vann sedan på straffar. Kul, och ingen utvisning för maken.

Det blev en massa frisk luft, då jag gick en liten extra promenad innan matchen.

Stormatch på Stångebro.

Jag skall snart ta en promenad ut till Stångebro. Det är en stor bandymatch på gång. Det "gamla" Derby/Stångebro mot dagens. Det ska bli kul att se de "gamla stjärnorna". Undra om Nenne fortfarande kan göra mål på en hörna? Och, undrar om maken klarar sig från utvisningsbåset?

Det blir iallafall lite frisk luft för mig. Får hoppas att maken klarar dig från skador, med tanke på vår semester.

Jag har hunnit med att få lite snygga naglar nu i eftermiddag. Det behövdes.

Lyxig omelett.

I kväll blev det en extra lyxig omelett. Det fanns kvar salami, och lufttorkad skinka att fylla sen med. Även lite god ost från Norins. Med andra ord en festmåltid.

Jobb idag, och p.g.a sjukdom hann jag inte till spinningen som jag tänkt. Istället blev det löpning, som gick riktigt bra. Kul.

Så här fina tulpaner fick jag från min svärmor igår. Tack, ännu en gång.

Näsan, och tårarna rinner.....

....i motvinden när jag trampar på mot jobbet. Solen skiner, och det är härligt ute. Medvind när jag skall hem igen?

Men först väntar en dags jobb.

Det blev en trevlig kväll igår. Gästerna verkade att gilla maten för det blev inte så mycket över. Det är ju så det skall vara. Mitt mål är att det alltid skall bli mat över. Då har alla ätit sig mätta. Det är så trist när, man är bortbjuden, och det ser ut att vara för lite mat. Ingen törs ta något.

Efterrätt.

Sirap, socker, smör, havregryn mjöl. Mycket kalorier, men ack så knäckigt, och gott. Lite äpplen under också, och så serveras den med vaniljsås.

Varmrätt.

Fisken skall såklart in i ugnen snart.

Förrätt.

En del av förrätten. Italienskt tema.

Dukning.

Jag dukar, och förbereder för kvällens middagsbjudning.

Löprunda.

Vi har startat lördagen med en löprunda. Åtta kilometer som kändes riktigt bra.

Nu sitter jag i soffan, med en ansiktsmask. Från Clarins, jag fick ett prov när jag var på Kicks i veckan. Den luktar gott.

Jag har förberett lite inför kvällens middag. Lättlagat, så det var inte mycket att fixa. Kvällens meny publiceras inte här ännu, då gästerna kanske läser bloggen. Då blir det ingen överraskning.

Efter lunch skall jag bara ut på stan, och komplettera med ett par saker. Det ser ut att bli en solig eftermiddag. Härligt.

Fredag och nytt vin.

Nu testar vi ett nytt vin, och så fredagsfavoriten. Thai-mat. Mums.