Söndagsgolf.

Det blev en golfrunda idag. Det känns som att säsongen börjar gå mot sitt slut. Det känns lite trist, för jag tycker vi inte har hunnit att spela så mycket i år. Jag vill spela mera.

Fina naglar är fixade, och vi har festat på en pizza. I morgon gäller matlåda igen.

Valdebatt på TV. Jag orkar inte riktigt engagera mig. Men jag kanske måste, det är ju snart dags att välja.

Två saker.

Två saker har jag tillåtelse att shoppa denna månad. En är redan inköpt.

Från recept till tallrik.

Jag fick en lite annorlunda receptbok från mina arbetskamrater i present. Den talar om vilken mat som skall lagas, vad som skall drickas till, och så vilken musik jag skall lyssna till när jag lagar maten.

Jag fastnade för ett recept med torsk, och ett franskt vitt vin till detta.

Det smakade riktigt bra, och jag tycker att jag lyckades bra med matlagningen. Om jag ni får säga det till mig själv.

Spinning och styrka.

Vi började dagen på gymmet, med styrketräning och spinning. Det var ett tag sedan som jag utförde bägge dessa aktiviteter, så det kommer nog att kännas i kroppen.

Vi har även hunnit med en liten tur på stan. Det blev ett par svarta stövlar, och fisk till kvällen.

Nu skall jag förbereda lite inför middagen. Tanken är att det även skall serveras vitlöksbröd.

Örebro.

Två dagar i Örebro. Väldigt trevliga dagar. På torsdagskvällen fick vi laga vår egen middag. Rolig aktivitet.

I fas.

Då är jag i fas igen. Har nu jobbat tre dagar, och redan känns semestern avlägsen.

Ny väntar ett tvådagars möte i Örebro med jobbet. Ny region, lite nya kollegor blir riktigt spännande.

Jobb igen.

Ja, då så är jag igång igen. Kände mig lite seg i huvudet. Det är nog ovanan. Det brukar ju bara ta ett par dagar så tror man knappt att man har varit ledig.

Saknar värme.

Vi saknar värmen vid poolen. Vi har var en tur till golfbanan, och spelet flöt på riktigt bra.

Jobb i morgon igen. Bara att bita ihop och köra. Mest spännande för Linda som börjar nytt jobb i morgon. Lycka till, Linda.

Favoriten.

Ett favoritvin från Mallorca. Från restaurangen som serverade toppengoda tapas.

Härlig vecka.

Hemma igen efter en härlig, och rolig vecka. Tack till alla medresenärer.

Resan flöt på bra, och nu går tvättmaskinen för fullt.

Presenter.

Blommor och champagne på rummet, och en låda med godsaker utanför vår dörr, när vi kom hem.

Firar.

Vi firar min födelsedag.

God mat.

Mycket fisk under veckan. Gott och nyttigt. Två restauranger som vi besökte kom ihåg oss sedan förra året. Kul.

Mallorca.

En toppenbra vecka på Mallorca. Vad mer kan man önska sig. Sol, bad, träning, god mat och trevligt umgänge.

Packning pågår.

Just det, packning pågår. Jag har inte riktigt bestämt vad som skall med. Jag skall ta en dusch, innan jag avslutar packandet.

Dagen har rusat fram. Vi startade med en golfrunda på Vesterby. Det gick riktigt bra. 35 poäng för mig, och 40 för maken.

Linda och jag hann en liten snabbrunda på stan. Mats och jag hann en löprunda.

Sallad till kvällsmat smakade gott.

Avslut på dagen.

Mats, Linda och jag avslutar dagen på Bishop. Det är vi värda efter dagens flyttbestyr.

Mot Jönköping.

Flytt från Jönköping idag. Allt gick så smidigt.

Kass golf.

Jag trodde att jag gjort årets sämsta runda. Men icke, sa Nicke. I dag fungerade inget. Par på sista hålet, dock på andrabollen.

Sex och en halv kilometers löpning gick mycket bättre. Tempoökningar, och bra fart. Nu är jag på g..........

Förberedelser.

Det är alltid kul att planera för en kommande resa.

I dag köpte jag en ny jeanskjol att packa med. Den håller säkert hela veckan, eller?

Tapas.

Vi laddar med lite tapas inför nästa vecka. Ett glas riesling till detta.

Snart.

Snart så är det vår tur att ut, och flyga.

Kungsholmen runt, och Västerbron.

Det var morgonens löprunda det. Så kul att springa med lite andra vyer, än vad vi är vana vid. Totalt blev det elva kilometer.

Det gick riktigt bra att springa, och benen kändes inte alls tunga efter gårdagens backar på Lidingö. Västerbron blev slutspurten.

Avfärd hem mot Linköping igen. Det blev bara ett stopp på Max i Nyköping. Sallad för mig.

Här kommer ytterligare en bild från Bro-Bålsta GK.

Kvällsshopping.

Vi tog en tur till Bromma för lite shopping. Det blev en tröja, och en tvål.

Nu blev det thai - mat till kvällsmat. Riktigt gott.

Försmak av Lidingöloppet.

Det blev en massa regn, så vi ställde in dagens golfrunda. I stället begav vi oss ut till Lidingö. Det blev sista milen i Lidingöloppsspåret. Usch, vad mycket backar det är. Det blev iallafall bra träning.

Promenad in till city för att köpa oss varsin glass. Nu sitter vi på Jessicas och Adans balkong, och funderar över vad kvällen har att erbjuda.

Maken slog till och shoppade idag. På Systembolaget. Han hittade ett udda öl, som han testade i Göteborg. Det fanns bara på några få Systembolag i detta landet. Tur att vi hittade ett.

Bro-Bålsta GK.

Ja, då har vi testat Annika Sörenstams hemmabana. Riktigt trevlig anläggning. Kul när Annika med familj dyker upp i lunchrestaurangen.

Det blev en trevlig runda, och när vi kom hem avslutades kvällen med en pizza.

Shopping.

Skönt att vila en stund, för att orka med ytterligare shopping.
Alla nöjda. Jessica och jag shoppar, och Mats och Adan är på golfbanan.
Vi fick med oss några påsar hem, så nu sitter vi här, och klipper bort alla lappar. Jag avskyr alla lappar som finns i kläderna. Har någon slags lappfobi.

Ganska lat.

Idag har jag varit ganska lat, hel dagen.

Började iallafall dagen med en löptur, som kändes helt ok.

Fina naglar hos Maria. Jag fortsätter på sommarröda. En liten tur på stan på em, men inte så mycket kul i affärerna.

Nu sitter jag och njuter av ett glas vitt, i soffan. Väntar på att Linda skall komma från Jönköping, och på att Mats skall komma hem från sin löprunda. Linda har beställt hämtmat, thai, så det blir lättlagat.

Äntligen knoppar.

Äntligen kommer det små knoppar på min doftranka. Den blommade, när jag köpte sen förra våren.

Under hela året har det stått på köksbordet, och jag har funderat på att ge upp, och slänga den.

Men som sagt var, nu tittar knopparna fram.

Bra golf.

Bra golf idag, både för mig och maken. 37 poäng för mig, och 34 för maken. Sänkning för mig igen. Det blir svårare att hålla sig på handicapet. Men det är bara att kämpa på, och hoppas på någon ytterligare sänkning denna säsong.

God middag är nu avklarad. Passade på att handla lite på Östenssons på hemvägen. Bär emot för en ICA-anställd, men det var smidigt.

Här kommer en bild från Hills GK. Ser ut som en stig i skogen. Det var en stig för att ta dig ner till tee. Hela banan låg i skogen, och det var så rofyllt.

Semestervardag.

Det innebär att jag tvättar i tvättstugan nu på morgonen. Snart är allt fixat, och jag får vara ledig igen.

Känns skönt att veta att vi har ett par resor kvar denna semester.

Hemma igen.

Hemma igen efter ett par riktigt bra dagar i Göteborg.

Det blev en runda på Hills även idag. Banan var nästan ännu finare idag. Vi avslutade rundan med en hamburgare i restaurangen, innan det var dags att köra hemåt igen.

Som sagt var, vi kommer gärna tillbaka.

Utsikt och nersikt.

Så här på 21:a våningen ser en hel del. Ut över hela Göteborg. Det är även ganska brant ner.

Vi har varit på spa även idag, och badat i poolen, som "hänger" utanpå hotellet. Häftigt med glasbottem, och att se till marken 20 våningar längre ned.

Sov gott.

Helt underbart sköna sängar. I morgon hoppas vi på sovmorgon.

God middag.

Den godaste, och mest vällagade middag jag ätit på länge.

Hills GK.

En härlig dag på Hills GK. Spelet upp och ner, som vanligt.

Nya vanor blev det idag. Golfbil. Det behövdes dock idag, mycket backigt och långt mellan hålen.

Efter rundan Wallenbergare i golfrestaurangen, tillsammans med det trevliga paret vi spelade tillsammans med.

Frukost.

En smarrig frukost inleder dagen. Vi har sovit gott, med AC och utan kajor.

Göteborg.

Färd mot Göteborg. Möttes av lite regn på vägen, men när vi kom fram till Göteborg så slutade det.

Vi bor så bra, och startade med ett besök på gymmet. Lite styrka skadar aldrig. Vidare blev det besök i spa med bad i varma pooler. Det mådde kroppen bra av.

Kvällen inleddes i hotellets bar på våning 25. Utsikten är enorm. Det känns trots allt inte så jättehögt, jag vänjer mig.

En räkmacka på Heaven 23, och en liten tur på stan. Sen sov vi gott efter en mycket bra första semesterdag.

Första riktiga semesterdagen.

Första dagen börjar bra. Precis tillbaka från en 7 kilometers morgonpromenad.

Tekniska Verkens klocka visade på 7.09 och termometern på 23 grader. Då är jag väldigt förvånad över, att jag möter flera joggare i svarta långbyxor. Och då inte dessa s.k "supertights" som alla har. (Inte jag dock. )

Mats är på jobbet i några timmar. När han kommer hem så kör vi mot Göteborg. Prognosen här hemma säger regn tisdag, och onsdag. Dock ej prognosen för Göteborg. Hoppas att den är rätt.

Tidig morgon.

Tänk vad mycket som hinns med, när man stiger upp tid. Mats jobbade idag, och steg upp tidigt. Naturligtvis så vaknade även jag.

Bara att stiga upp och starta dagen. Frukost, städning, löpning 8.5 km, lunch på Mats jobb, snabbis på stan och så en golfrunda. Sänkning igen. Det går bra nu.

Middagen är klar. Rotfruksgratäng, och kalkonfile. Smarrigt värre med andra ord.

Slut.

Då var det slut på kaffe kapslar, igen. Bara att klicka hem lite nya.

Mera bröllopsdag.

Såklart fortsätter vi firandet.

Bröllopsdag.

Vi fortsätter att fira vår bröllopsdag.

28 år.

Vi firar vår bröllopsdag.

Bra start på dagen.

Dagen börjar bra. Solen skiner, och jag käkar en god frukost. Laddar med vitaminer genom att äta grapefrukt, och avokado. Gott.

Så skönt att vara ledig. Jag skall åka till Söderköping, för att spela golf tillsammans med Susanne, och Jack. Vi träffade dem när vi var i Portugal i våras. De bor i Stockholm, men är nu på tur till Söderköping. Det skall bli kul. Nu är det bara att hoppas att gårdagens spel håller i sig även idag.

Semester.

Nu väntar tre lediga veckor på mig. Det tycker jag verkligen att jag är värd.

Jag loggade ut redan klockan ett. Mats och jag tog en runda på golfbanan. 39 poäng känner jag mig rätt nöjd med.

Nu har vi firat med Kajsas vin, och räkmackor. Kajsas vin kan verkligen rekommenderas.