Sista kvällen.

Det känns lite vemodigt efter en toppenvecka. Allt har varit perfekt. Så även vädret.

Nu väntar sakerna på att packas ned. En sista middag på hotellet. De har serverat mycket god mat hittills.

Har läst om alla snö hemma. Låter främmande när jag sitter här i en solstol. Vi är riktigt nöjda med att vår bil står parkerad i ett garage på Arlanda.

175 kilometer.

Det är vad vi lyckats med att samla ihop i löprundor, och promenader under vår semestervecka. Det känner vi oss nöjda med.

Just hemkommen från en löprunda på strax över milen. Riktigt skönt. Varje löprunda avslutas med en brant uppförsbacke. Lika jobbig varje gång.

Relax.

Nu relaxar vi på terassen i eftermiddagssolen. Det blev lite mulet efter lunchen, så vi gav oss ut på ytterligare en vandring. Hittade nya vägar, som vi inte gått tidigare.

Väl hemma igen, blev det ett uppfriskande dopp i poolen.

Strand-promenad.

Förmiddagens promenad är nu avklarad. En del av den på stranden, längs Atlanten. Skönt med lite annorlunda underlag för benen.

Träningsläger.

Det var så jag sa till min make när vi skulle boka resa. Vi behöver få en bra start på löpträningen.

Här ligger vi inte på latsidan direkt. Vad sägs om en promenad på sjutton kilometer på förmiddagen. Lunch, och så ett par timmar i solstolen. Nu är vi just klara med löprundan, 10,5 kilometer.

Nu har vi gjort oss förtjänta av kvällens middag.

Pool-access.

Vi har aldrig förut bott med utgång direkt till poolen. Ny erfarenhet som känns helt suveränt. Ingen jakt på de rätta.solstolarna.

På förmiddagen promenerade vi runt San Augustin. GPS:n visade på sjutton kilometer. Sen blir det säkert löpning i eftermiddag. Det är så det är att vara på träningsläger.

Snart tomt.

Snart är glaset tomt. Lite kvällsmys på terassen innan middagen.

Det blir middag på hotellet ikväll. Skönt att inte behöva gå så långt. Benen är lite slitna, då det blev ytterligare tio kilometer löpning på eftermiddagen.

Semester.

Sämre kan man ha det.

Solen skiner, och det är 25 grader varmt. Lägenhet med pool-access är perfekt.

Förmiddagen innehöll en nätt promenad på 18 kilometer. Skönt. Efter en god lunch vilar jag nu i solstolen. Mår bra med andra ord.

Arlanda.

Resan börjar. God frukost på hotellet, och en tidig incheckning.

Kollar lite shopping på flygplatsen, innan det är dax att gå ombord.

Semester börjar.

Semestern tjuvstartar redan idag.

Färd mot Stockholm, och Arlanda. Det blev ett stop hos Jessica och Adan. Leverans av lite saker, och en kopp kaffe.

Nu är vi framme på hotellet, och vi har just käkat lite. En supergod ceasarsallad för min del.

Packar.

Packat ned saker inför resan. Säkert för mycket kläder som vanligt. Det är ju mest kläder, och toasaker som behövs. Har vi glömt något så går det alltid att köpa.

Vi har även hunnit med ett spinningpass i kväll. Lite sega ben. Nu har vi käkat kvällsmat bestående av det sista som fanns i kylen. Omelett, bacon och sallad. En riktig festmåltid.

Skönt att veta att det bara är en halv dags jobb kvar innan semestern börjar.

Horse and Hound.

Hemma igen. Trevligt att få umgås med maken. Vi passade på att festa lite. Vi gick till Horse and Hound, och åt fish and chips. Gott. Fisk är väl nyttigt?

Det skall bli skönt att få sova i sin egen säng i natt, efter två nätter på två olika hotell.

Trip till Malmö.

Intensiva dagar i Malmö. Tid till bloggen har det inte funnits. Men det har varit ett par givande dagar.

Vi åkte ner i måndags eftermiddag för att slippa stiga upp i ottan på tisdagen. Lite god mat, och trevligt umgänge på hotellet.

Mycket att ta in under konferensdagarna. Vi fick lyssna till duktiga föreläsare. Lite fest på kvällen. Roligt att träffa alla kollegor i landet.

Avslut på helgen.

Vi avslutar helgen på bästa sätt.

Först ett spinningpass med Camilla. En riktig genomkörare. Roligt var det också.

Nu har vi hämtat oss lite thai-mat. Det smakade fint efter träningen.

Jag ser fram mot en bra vecka. Jobb halva dagen i morgon, och sedan mot Malmö med jobbet. Hoppas verkligen att SJ fixar det. På fredag eftermiddag bär det av mot Stockholm, och Arlanda. Det är dax för en veckas semester. Det skall bli så skönt........jag längtar........

Söndag.

Ännu mera frisk luft har vi fått. Det stärker oss. Vi promenerade lite över femton kilometer. Lite blåsigt men ok. Kinderna blev ordentligt röda, vilket känns bra.

Nu har vi fått lunch, och maken sover i soffan.

Vi laddar inför eftermiddagens spinningpass. Tror jag skall unna mig en stund i solariet innan passet. Jag känner mig fortfarande lite frusen efter promenaden.

Men först väntar diskmaskinen på att plockas ur.

Lördag.

Dagen startade med nästan tolv kilometers löpning. Skönt, även fast att det var en hel del motvind.

På eftermiddagen var jag på Tupperware-party. Tror att det var femton år sedan som jag på party senast. Det hade hänt lite saker sedsn sist. Köpte iallafall en ny vispkanna.

Nu har vi bjudit Nenne på middag, och sitter proppmätta i soffan.

Ledig dag.

Skönt. med en ledig dag.

Extra skönt när jag känner att jag har hunnit många saker.

Startade dagen med en promenad på lite över tio kilometer. Så skönt att få röda kinder.

Lagade lunch till mig och maken. Det serverades kycklingspett, brocolligratäng och sallad. Riktigt gott. Kaffe och amerikanska blåbärsmuffins till efterrätt. Muffinsen bakade jag i morse. Kul att baka lite.

En tur till Tornby, Maxi och Systemet. Sen en runda på stan. Jag ville köpa en top på Lindex, men den fanns inte i min storlek. Varför köpte jag den inte på Ikano igår?

Alltid lätt att vara efterklok........

Nu har jag gått en promenad med maken. Festat på tapas, och en flaska Rioja. Spanien-känslor..

Snart gäller På Spåret.

Frukost.

Laddar lite nyttig frukt till frukost. C-vitaminer sitter fint, men det är väl D-vitaminer som vi skall äta den här årstiden, när solen och ljuset saknas.

Ledig dag idag känns skönt. Skall förbereda lunch, och plocka iordning lite. Maken sover hela förmiddagen efter nattens jobb.

Satsar på någon form av träning på förmiddagen. Jag måste erkänna att benen känns lite sega efter all spinning i veckan. Promenad, eller löpning blir det, då även frisk luft skall ingå.

Sena julblommor.

Makens julblomma från jobbet, har äntligen kommit fram. Något gick snett i leveransen, så julgruppen dök inte upp. Istället blev det tulpaner i januari. Så mycket bättre. Tulpaner är mina favoriter.

Spinning, åter igen.

Det blev ännu ett spinningpass i kväll. Klart, veckans bästa. Kan dels bero på att jag kände mig så pigg.

Jag trodde inte jag skulle hinna till spinningen idag, men jag kom hem lite tidigare.

Snö, snö och mera snö.

Riktigt mysigt ute. Jag har just varit ute och gått i en timme. Mycket uppiggande. Snön lyser upp det som nyss var då grått, och trist. Det ger ny energi.

Spinning igen.

Även dagens träning blev spinning, med Emma. Kul och jobbigt. Precis som det skall vara med andra ord.

Standard-omeletten är just uppäten. Maken jobbar. I dag innehöll omeletten ost, och bacon. Jag bara älskar ICAs färdigstekta bacon. Det måste ni bara testa, om ni inte gjort det. Kanske lite latvarning med färdigstekt bacon, men den är värd varenda krona.

Funderar just om jag skall ta en kaffe också. Jag brukar inte ha några problem att sova, även om det blir en sen kaffe. Jag har just fyllt på med nya kapslar. Lyckades med att bli helt utan i några dagar. Nu är som tur är ordningen återställd.

Spinning.

Spinning, blev dagens träning. Värmde upp lite i roddmaskinen. Riktigt skönt att träna idag. Orken fanns där. Jag är ju lite piggare på kvällarna, nu när det inte är så slitigt i kväll.

Nu har vi käkat en liten kvällsmat, och några aktiviteter återstår. Stryka några saker, beställa taxfree och kolla på idrottsgalan. Inte så betungande uppgifter, så det skall nog fixa sig.

Vinter.

Ja, då kom vintern med snö, och kyla. Jag som precis laddat upp för våren. I går satte jag upp nya gardiner i köket. Vårgröna, samt lite ytterligare vårgröna detaljer.

Det fick bli en tur till gymet på eftermiddagen. Intervaller på löpbandet. Det var liksom inget riktigt löpväder ute.

Vi har hunnit massor i helgen, så det känns helt ok att gå, och jobba i morgon igen. Det blir cykel i snön, och röda kinder av kylan kan jag tro. Men det är skönt. Jag gillar kyla.

Inköp.

Det fick bli ett inköp även idag. Vår gamla kaffebryggare läcker vatten. Nu är den nya på plats. Snart skall den invigas.

Premiär-tur.

Första gången jag körde nya bilen idag. Maken är ledsen för att den blir smutsig. Inget roligt väder för en ny bil.

Lite ovant med automatväxel, men jag vänjer mig. Har aldrig förut kört automat i hela mitt liv. Men det känns bra.

Tårtkalas.

I kväll festar vi på tårta.

Dagens shopping.

Lite shopping idag. Inte så lite kanske. Enligt traditionen skall ny bil kombineras med ett besök på Max. Så även idag.

Fika-paus.

Tar en liten fikapaus så här i min ensamhet på jobbet. Det blev promenaf ut idag. Det är alltid skönt med en uppfriskande promenad så här på morgonen.

I dag är planen att sluta strax före tre. Vi skall hämta nya bilen. Det blir skoj.

Gym-besök.

Blött, och åter blött när jag cyklade hem från jobbet. Då var jag inte sugen på löpning. Ett besök på gymet lockade. Ett jobbigt, och svettigt spinningpass. Kul var det också.

Blötsnö föll när jag gick hem från gymet. Inte så kul. Blir spännade att se om det kommer snö under natten.

Under spinningpasset satt jag, och blev sugen på stekta ägg. Så nu har jag käkat mackor med stekta ägg på. Gott.

Jag skickade Linda, och Erik till Maxi idag. Snällt av dem att fixa veckohandlingen.

Alltid lika spännande.

Det är alltid lika spännande att öppna dörren, och komma ut från jobbet. Hur ser det ut ute?

Idag var det mörkt och duggregn. Sju grader varmt. Är det verkligen januari?

Hem och bytte om för en joggingrunda. Det var riktigt skönt ute.

Nu har Linda lagat toast åt mig. Det smakade gott. Nu är det hockey på tv. Efter detta skall vi se vem mördaren är, i serien vi började kolla på igår.

Hektisk dag igen.

Jag trodde i min enfald, att människorna skulle börja jobba idag igen. Det verkade inte så. Fullt ös hela dagen, igen.

Tog en liten kvällspromenad. Det var många joggare ute, så jag fick lite dåligt samvete för att jag inte sprang.

Pizzakväll.

Vi festar på en pizza ikväll. Det var längesedan sist. Undra om de saknat oss på pizzeria Butterfly? Goda pizzor gör de iallafall. Allt var sig likt. Tanterna, som alltid dricker vin och äter pizza på söndagarna, var där.

Mats och Linda var på spinning när jag kom hem från jobbet. Jag passade på att ge mig ut på en joggingtur. Riktigt skönt.

I morgon börjar de flesta att jobba, d.v.s de som varit lediga. Det innebär att det lite mera som vanligt hos oss igen. Jag känner mig laddad för att ta tag i 2014.

Söndag, eller lördag.

Vad är det för dag idag?

Söndag i almenackan men trettondagsafton idag. Det räknas väl som lördag? Det är ju röd dag i morgon=söndag. Vi blir "veckovilla". Fast för oss som jobbar så spelar det inte så stor roll.

Linda och jag räknade iallafall dagen som lördag. Det innebar att vi fick hämta mat från thai-restaurangen. Det var en hel del människor ute på stan.

Förr var det trettondagsbal. Skönt att vi inte behöver gå på det. Just nu känns det skönast att bara slappa i soffan, och kolla på småkronorna på TV.

Förberedelser.

Läsa taxfree-katalogen innan resan är halva nöjet. Finns mycket vill-ha-saker i den.

Favoriten.

Vi har skämt bort oss med handskalade räkor. Det smakar så mycket mera än de frysta.

Vårkänslor.

Lite vårkänslor kom fram undrr dagens promenad. Stark sol, och varmt. Dagens promenad blev cirka 20 kilometer. Riktigt skönt, och inte kändes det så speciellt långt, trots att vi gått runt halva stan.

Hektisk dag nummer två.

Ja, det kan man säga. Folk bara shoppar, frågar och frågar. Jag undrar bara hur de orkar.

Kom från jobbet vid halv sex. Linda mötte mig på Maxi för lite "shopping". Skönt att få hjälp, och så kom hon med bilen. Jag cyklade naturligtvis. Inte mycket folk på Maxi, men urplockat i hyllorna.

Nu har vi käkat lite tapas, och druckit ett glas rött. Det tar lite tid att slappna av efter en hektiskt dag.

Mats jobbar natt, och Linda och jag ser på TV.

Hektisk dag.

Oj, vad dagen gick fort idag.
- Det var en hektisk förmiddag, idag sa Danne på jobbet.
- Förmiddag, sa jag, klockan är ju halv sex!
Då var det första gången som vi pratade med varandra under dagen. Kunder hela tiden.

Kom hem vid kvart över sex. Då var det bara att dra mot gymet. Sextio minuter spinning. Bäst att passa på när ångan är uppe.

Godis-frossa.

Vi har ätit så lite godis under jul, och nyår så nu tyckte vi att det var dags. Lite frossa innan 2014 års sunda liv tar fart.

10 + 13 = 23.

Dagens promenader i kilometer. Först en runda på förmiddagen, och så lite av gårdagens fiskgryta till lunch. Så ytterligare en promenad. De små benen pinnade på bra.

Skönt väder ute. Vill man vara ute så är promenad det bästa att sysselsätta sig med. Nu väntar ett par maskiner i tvättstugan.

2014-01-01.

Nytt år.

Gott nytt till er alla.

Nu skall vi lära oss att vi skall skriva 2014. Samma problem varje år. Det brukar ta ett tag innan vi vänjer oss.