Små glädjeämnen...

....i vardagen.

En tur till Kalmar idag = många timmar på ett tåg. Det blev en trevlig lunch med Kerstin, på en mysig restaurang.

På hemvägen på tåget, var jag trött och kaffesugen. Jag hade inte riktigt lyssnat på vad som sagt om Bistro, i högtalaren på tåget. Helt plötsligt dyker det upp en tågvärd med en "fikavagn". Serverad på plats. Så uppiggande med en kopp kaffe.

När jag steg av tåget kom Mats, och mötte mig. Han sa:
- Jag tyckte det var bäst att vänta med löprundan tills du kom hem. Annars så skulle det inte bli någon runda för dig.

Så rätt så. Jag satt och var lite trött på tåget, och funderade om jag skulle orka träna när jag kom hem.

Nu blev det en runda på sex kilometer, och det gick så otroligt lätt att springa ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0