Sen pizzakväll.

Det blev sen middag i kväll. En pizza vid åttatiden.

Först var det jobb hela dagen. En hel del att göra, men jag trodde det skulle vara ännu mera. Men lugn, det kommer säkert.

Direkt hem efter jobbet för en liten glöggkväll med föreningen, här hemma på gården. Trevligt.

Som det brukar vara, med andra ord, det går i ett. Nu är det snart dags för sängen, eftersom det är en ny hektisk dag i morgon igen.

Tjuvstart.

Vet inte om det är legalt, att tända ljuset så här dagen före. Jag tyckte det passade bra för att lysa upp i vintermörkret.

Nu har vi käkat middag. Fläskfilegratäng som maken lagat. Till efterrätt, kaffe och muffins som Linda bakat. Mums.

Lite juligt.

Skönt med en ledig dag inför väntande helgjobb.

Löpning, nya fina naglar och en cykeltur till Maxi har hunnits med. Mats och jag cyklade med fullastade cyklar.

Jag har gjort det lite juligt på vardagsrumsbordet. Jag är inte så mycket för pynt nu för tiden. Det lila räcker gott.

En dags jobb.

Det blev bara en dags jobb, och så ledig i morgon igen. Visserligen var det jobb i Karlstad, och så blir det jobb lördag, och söndag. Så det är inte lyxigt som det låter.

Linda stod för maten i kväll. Lite småplock från delikatessen på Maxi. Gott. Tack för det, Linda.

Karlstad × 2.

Hemma igen efter två dagar i Karlstad. Jag har inte sett så mycket av den stan tidigare. Oftast har jag bara passerat med tåg.

Som vanligt känns alla städer större än Linköping. Fast de inte är det. Vi har en sån lite, och pyttig stadskärna.

Lite seg väg hem, eftersom motorväg saknas. Men det rullade på.

Nu har jag fått lite kvällsmat, och det skall bli skönt att få sova i sin egen säng i natt.

Karlstad.

Äntligen är det middag. Röding. Mumma.

Då tränar vi igen.

Löpning med löpgruppen på Frisk igen. Korta intervaller med fart i. Trötta ben, men kul, och nyttigt.

Lite kvällsmat, TV och snart sovdax. Det gäller att orka upp i tid för att resa mot Karlstad. Två dagars möte med jobbet.

Snart jul.

Tomten på plats. Fyra veckor, och två dagar kvar till julafton.

Bra söndag.

Massor med frisk luft. Det gör så gott för själen. Jag har haft fyra sköna lediga dagar. Så välbehövliga. Jag känner att jag har gått massor med extra energi.

På förmiddagen gick vi femton kilometer. Lunch på det, och så ytterligare sex kilometers promenad. Vi toppar med ytterligare 60 minuter spinning. Skönt för benen.

Nu ett avslut med en hamburgare på Horse and Hound. Det enda som är kvar nu är att sova gott.

Promenad.

Ut......!!!

I dag vill jag bara vara ute. Underbart att få se ljuset.

Samling på Frisk 9.30 för långlöpning. 16 km stod på schemat. Riktigt kul att springa i grupp. Det var lättsprunget idag. Perfekt löpväder.

Efter rundan så bjöds vi på lunch på Hälsofreak. Gott, och nyttigt. Tack för det? Jörgen.

Mats åkte till jobbet, och jag kände att jag bara måste ut. Gav mig ut på en promenad. Jag fick ihop elva kilometer.

Nu skall jag fräscha till mig inför kvällen. Jag vill ju vara lite lördagsfin.

Saffransmuffins.

Slog till och bakade lite så här på eftermiddagen. Mmm....... Det luktar gott.
Lite julkänsla med saffran.

Lite ljusare.

Lite ljusare ute just nu, men dock ingen blå himmel. Jag är glad för det lilla. Jag gillar inte denna varma höst. Jag vill ha klarare, och högre luft.

Ledig även idag. Startade med ett besök i tvättstugan. Nu får jag beröm av maken. På detta blev det en löprunda. 7,5 km i helt ok tempo.

Nu gäller det bara att fixa lite lunch, och sen en tur till Maxi.

Tidig advent.

Ljusstaken är på plats. Egentligen en vecka för tidigt. Men vad gör det när vi bor så högt upp. Inte många som ser den.

Fönsterlampan är trasig, och jag tyckte det var så mörkt. Nu känns det bättre.

Grattis pappa.

I dag fyller min pappa år. Mats, och jag har varit där och firat med lunch. Det serverades lax=mycket gott.

Före lunch hann jag med en långpromenad. Det var så härligt ute. Ingen vind så jag traskade på i 14 kilometer. Så skönt att bara vara ute.

Nu i kväll har kulkommiten i vår bostadsrättsförening haft möte. Det var dags att planera för glöggmingel. Vi träffades hos Kerstin som bjöd på fisksoppa, och ett glas vitt. Mycket gott.

Tortellini.

Jag har lagat tortellini till kvällsmat, gratäng med bacon, och ostsås. Även tortellinin var fylld med ost. Det luktar ost i hela lägenheten. Tur att inte Mats är hemma. Han gillar inte ostlukten.

Mätta och belåtna. Linda har varit på pump. För mig blev det ingen träning. Jag kom hem sent från jobbet, så jag sparar mig tills i morgon.

Nu skall jag vara ledig i fyra dagar. Det skall bli så skönt.

Ramlösa och varma mackor.

Det känns som en bra kombination, efter sextio minuter spinning. Tungt för benen.

Mats jobbar, så Linda och jag gjorde sällskap till spinningen.

Nu när magen är mätt, så väntar bara lite strykning. Sen sover vi säkert gott, även i kväll.

Backe upp, och backe ner......

Dock var det mest backe upp på dagens löppass. Usch, vad jobbigt. Jag trodde jag skulle kräkas efter halva backen på de långa backintervallera. Kunde liksom inte andas.

Det kändes iallafall riktigt skönt efteråt. Benen var ju inte direkt pigga efter helgens träning. Men, bit ihop och kör.

Söndags-spinning.

Avslutade eftermiddagen med ett spinningpass. Svettigt. Vi gick en promenad på 14 kilometer på förmiddagen, så det kändes i benen. Så nu är det bara att se fram mot morgondagens backintervaller.

Linda, Erik och jag har festat på var sin pizza. Det är nog tur att vi tränat en hel del i helgen.

Potatiskaka.

I morse lagade jag en potatiskaka, med spenat, vitlök och grädde. Till kvällen skall den delas i portionsbitar, och värmas i ugnen.

Till detta skall det serveras torskrygg, och ett gott vin. Tror att det var ett franskt som jag köpte. Något nytt som vi inte smakat förut.

Nya skor.

Det blev nya joggingskor idag. Jag är inte sugen på att ta ut de nya i detta väder. Tur att jag har två gamla par som funkar.

I dag blev det en ny modell. Ska bli kul att testa något annat. Den senaste tiden har jag bara köpt Asics Gel Kayano. En toppensko.

Det är alltid kul att få nya joggingskor. Löpningen blir liksom lite roligare.

Vi sprang 15 km på förmiddagen. Det kändes riktigt bra för självförtroendet.

Nu har vi hunnit med en lunch på Mörners, och en liten runda på stan.

Gott vin.

Nytt vin.Köpte det som husets vin på Bishop i Helsingborg. Riktigt gott. Det var beställnigsvara på Systemet, till den ringa kostnaden av 69 kronor. Värt varenda krona.Kan rekommenderas.

Ming Express.

Testar nya restaurangen på Storgatan, Ming Express. Riktigt gott. Pad Thai bjöds det på idag.

Snart veckoslut.

Igen.

Hualigen vad tiden går fort. Det blev inte så mycket gjort i kväll. Det var mörkt, och trist när jag kom hem. Och jag var lite trött.

Det blev lite kvällsmat tillsammans med Linda. TV:n bjuder inte på något kul, så jag funderar på att lägga mig, och läsa lite. Fast då somnar jag säkert........

God natt. Skönt att det är fredag i morgon, och ledig helg efter det.

Kvällsmat.

Då var det dags för lite kvällsmat efter löprundan.

Efter detta väntar lite hemmapyssel.

Restaurang Aioli.

Lite restaurangbesök så här en vanlig tisdag. Det var dags för medlemsmöte i vår bostadsrättsförening.

Det blev en mycket trevlig kväll med tapas, och ett glas rött. Trevligt sällskap med trevliga grannar.

Glädje.

En liten mössa till mig idag. Lite glädje i vardagen. Nu kommer jag att synas när jag cyklar till jobbet i mörkret.

För övrigt var det ett riktigt jobbigt löppass i kväll. Det var behövligt. Benen känns allt lite slitna, men det är väl det som är grejen.

Varmt och skönt.

Investerade i ett nytt sadelskydd till min cykel igår. Jag kände att det gamla hade gjort sitt.

Skönt att ha ett värmande sadelskydd nu när det börjar bli kallt ute.

Ute-dag.

Vi var ute nästan hela dagen igår. Det är så välbehövligt när vi jobbar så mycket. Den friska luften ger oss energi.

Det blev promenad i våra nya skor. Så sköna. Det känns som ett bra köp.

Idag blir det iallafall en cykeltur till, och från jobbet. Till kvällen är en löptur planerad. Men först en dags jobb.

Redo för promenad.

Vi tog oss en tur till XXL efter lunchen. Vi rustade oss inför hösten, och vinterns promenader. Kängor till mig, och kängor och byxor till maken. Kanske jag också skulle köpt byxor? Men det kom jag på när jag kom hem.Det blev en tur till Maxi också. Mat måste vi ju ha. I kväll skall jag laga en ny pastasås.

Löpning.

Har startat dagen med 14 km löpning. Det kändes bra. Jag tycker att jag just nu inte är så tränad, som jag skulle vilja vara. Trots detta springer jag 14 km i oket tempo, och är egentligen inte trött.

Det var perfekt löpväder ute idag. Mycket syre i luften, och härlig frisk luft ute.

Nu mår jag bra, och kan njuta resten av dagen. Snart väntar lunch. Får se vad det blir.

Nästan som fredag.

Det känns det som i kväll, trots att det bara är torsdag. Både Mats, och jag är ledig i morgon, och på lördag. Så blir det jobb på söndag igen.

Det gör att det känns som fredag idag. Vi har just käkat kycklingburgare till kvällsmat. Innan dess var det spinning på Frisk, tillsammans med Linda. Nya cyklar, så det var lite annorlunda och kämpigt. Precis som det skall vara.

Jag känner mig nöjd med att jag cyklade till jobbet idag. Det var skönt med frisk luft. Visst kan det vara skönt att åka bil på morgonen. Då är det bara att starta bilen i ett varmt garage, men att sopa bort all snö, när jag skall köra hem är inte kul. Då går det lika bra att cykla.

Snart skall vi sova gott, och tänka på att vi är lediga i morgon.

5 km.

Det blev en liten löprunda när jag kom hem från jobbet. Det är jag glad för.

Jag var lite seg när jag kom hem, och inte så löpsugen. Dock vet jag hur bra jag mår efteråt, så det var det som bidrog till att jag gav mig ut.

Nu har maken bjudit mig på nystekt kyckling, och lite smarriga tilltugg.

Nu blir det fotboll på TV. Malmö FF. Inte troligt att vi orkar se hela matchen.

Jobbigt.

Ja, det var det minst sagt på kvällens löppass. Långa intervaller, och flåset var inte på topp.

Men nu så efteråt känns det riktigt bra. Det fanns lite kvar av gårdagens soppa, så det var lättlagat ikväll.

Promenaddag.

Frukost, och så lite pyssel för att få iordning här hemma.

På förmiddagen blev det 16 kilometers promenad, och på eftermiddagen blev det 12 kilometer. Det känns lite i benen. Vi hann iallafall med att käka lite lunch mellan promenaderna.

Nu i kväll skall jag bara ta det lugnt, och lite god kvällsmat.

Lördagsledig.

Vaknade efter klockan åtta idag. Det händer inte så ofta. Lagade finfrukost med färskpressad apelsinjuice.

Grått, och låga min idag. Jessica, Adan, Mats och jag gav oss ut. Det blev promenad, löpning och lite intervaller i en timme, och fyrtio minuter. Linda valde att gå till gymmet, och Erik åkte mot Leksand. Där är det hockey som lockar.

Lunchen blev på Mörners. Skönt att slippa laga den själva. En liten tur på stan, men som vanligt finns det inget kul att köpa. Fast det är klart, då sparar jag pengarna.

Nu är det lugnt här. Mats har åkt en tur till jobbet, Linda sover middag, och Jessica och Adan är hos Stina och fikar.