Grönt gräs, och damm.

Det borde inte vara en rubrik, en dag som denna. Det borde vara snö, och is eftersom vi är i början av januari.

Vi tog lite sovmorgon idag, innan vi gav oss ut på en riktig långpromenad, i det härliga vädret. Vi var ute i fyra timmar, och vara gick, och gick. Vi passerade gröna gräsmattor, och på övningsområdet var grusvägarna så torra, att det rök om bilarna som körde där.

När vi kom hem var vi skapligt hungriga. Det blev hederlig husmanskost. Isterband, och dillstuvad potatis. Mycket gott.

Mats, och jag har haft fyra lediga dagar ihop. Skönt, för sedan i slutet av november har vi endast haft en helledig dag tillsammans. 

I går var vi på Mio, och kollade på lite nytt till vardagsrummet. Matsalsbordet är borta, så det skall bli lite förändring.

Nu har Mats åkt till jobb, och jag njuter av en lugn kväll. Vi käkade varma mackor med mozzarella, innan han åkte. Det är nu dags att ta taberaset  i kyl, och frys. Det fanns dock inte mycket som passade för gårdagens lördagsmiddag. Det löste vi med ett besök på Bishop. En förrättstallrik att dela på, hamburgare för Mats, och chili för mig. En ny rätt på menyn, som jag inte testat. Riktigt hett, och gott.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0