Godis.

Det är ju trots allt lördag.

Sommarlovet fortsätter...

...med bad och sol. Bad i Tinnis på torsdagen, med Vincent och Mats. Det gäller att passa på. Jag hann även med lite balkonghäng på kvällen.

Så fredag idag, och dags att lämna in nycklar, och telefon. Det kändes så skönt. Lite som skolavslutning. Det blev en avskedslunch med Fredrik, Kerstin och Isabella. Trevligt.

Mats hämtade Vincent på dagis. Efter det cyklade vi till Valla, lekte och kollade på djuren. Nu har Vincent ätit sex köttbullar, och två potatisar. Sås och lingon också, naturligtvis. Han sover gott nu. Övernattar hos oss ikväll, när mor och far är på Winnerbäck. Som resten av stan.

Hemma igen.

Lånade ut stegen, när Jessica flyttade in på Emriks gata. Nu har de flyttar därifrån, och stegen hemma igen.

Heja Sverige.

Härligt med seger.

Energiintag.

En smoothie med massa frukt för att orka Sverige-matchen.

Innan dess 8 km promenad, 1500 m simning och 5 mil på cykeln.

Kvällsmat.

Det skall bli så gott. Jag är så hungrig. Mums.

Det går i ett.

Tänk vad skönt det var när jag jobbade. Lite lugnt ibland.

I dag har jag varit ledig. Det här blivit sju kilometers löpning, simning i öppet vatten och lite över sex mil cykel.

Tycker faktiskt att jag är värd ett glas rosé, när maken lagar tacos.

Måndag.

Löpning och cykling. Helt ok väder för det även idag.

Hämtade Vincent på dagis strax före två. Efter det blev det bad, och lek i Tinnis. Det gillade han.

Mats jobbar i kväll, så jag festar på rösti från IKEA.

Sommarlovet fortsätter.

Nu har jag haft sommarlov i en hel vecka. Jag måste säga att jag trivs med att ha sommarlov.

Tiden rinner iväg, och det har varit fullt upp hela dagarna. Det går liksom i ett.

Kvällspromenad.

När jag kom hem efter städningen, så var jag utsvulten. Jag blev glad när det fanns en "färdigrätt" att bara värma i kylen.

Vädret blev kanonhärligt nu ikväll, så jag tog en långpromenad. Jag fick ihop 9,5 kilometer.

Nu blir det fotboll på TV.

Slutstädning.

Eller vi kanske skall kalla det flyttstädning. Jessica, och jag har städat deras gamla lägenhet i stan. Det gick smidigt, men det känns skönt att det är gjort.

Firar födelsedag.

I kväll har vi firat makens födelsedag med familjen. Vi gjorde egna smörgåstårtor. Måste erkänna att jag är rätt nöjd med resultatet.

Ett varv runt ån...

Just det, ett helt vanligt varv runt ån. Pollenen gav sig till känna även idag. Jag blir tokig på det snart.

Förberedelser för dagens kalas för Mats, gällde på förmiddagen. Det ser ut att bli gott.

45 km på cykeln. Lite blåsigt, och inte direkt sommarvarmt, men ok trots allt. Och så löpning på det, så vi får vara nöjda med dagens träning.

Nu skall jag unna mig en stund i soffan, innan gästerna kommer.

En dag sen...

.......så firar vi makens födelsedag. På Bishop. Dags att testa deras nya meny = mycket gott.

Äntligen...

..så gick det bra att springa. Det kändes som en hel del pollen har regnat bort. Nu vill jag kunna träna för fullt. Det har kännts lite segt de senaste veckorna. Men, nu är jag på G igen.

12 grader.

Oj, vad kallt det blev helt plötsligt. I kväll kändes det helt ok med stjärtvärme i bilen.

Löpning med maken på förmiddagen. Pollen störde även idag. Det måste väl snart bli bättre.

Blåsigt.

Undra hur jag kom på att jag skulle ta en cykeltur?

Jo, jag ville ha några mil i benen. Motvinden var inte värst, då var det bara att trampa på. Sidvinden var inte kul alls. Det kände som jag skulle blåsa i diket.

Är ändå ganska nöjd med dagens träning. 10 kilometer löpning, 1300 meter simning, och så dryga tre mil på cykeln.

Ironman.

Idag kom ett mail. En massa info om tävlingen. Hualigen, nu blir jag nervös. Så mycket att hålla reda på.

Heja Sverige.

Härligt att Sverige vann. Lite nervöst var det allt. Gav mig ut på en löptur direkt efter matchen. Mötte en hel del folk i fotbollströjor. Det fick mig såklart att tänka på VM-sommaren 94.

Löpningen kändes inte så lätt idag heller. Dessa pollen. Tror att jag skall satsa på att springa tidigt på morgonen istället. Då är luften friskare.

En tur till Maxi och IKEA, och nu en sen kvällsmat. En smörgås med halloumi. Mycket gott. Frågan är om det är nyttigt?

Sommarlov.

Känns konstigt att jag skall vara ledig, så länge nu. Isabella, och jag har sett till att Posten, fått med sig en massa kartonger nu på förmiddagen. Avslutade med en skön promenad runt ån.

Nu sitter jag och väntar på Sveriges första match i fotbolls-VM. Det känns trots allt lite pirrigt. All vill vi ju att det skall bli som sommaren 94.

Tävling på hemmaplan.

I dag är det tävling på hemmaplan. Känns alltid lite ovant att ladda för ett lopp hemma. Men det skall bli kul.

Får se vad benen går för idag. Det har varit lite lugnt med träningen efter Stockholm Marathon. Dels blev jag lite förkyld, och sedan alla pollennysningar.

I natt har jag sovit riktigt bra. Vände bara på mig vid tretiden. Då ringde makens klocka, och det var dags för Vätternrundan för honom, och Linda. Är faktiskt lite sugen på att cykla när jag ser alla bilder. Men, det går nog över till nästa år.

Sista dagen....

.....som jag jobbade idag, när butiken var öppen. Känns lite konstigt och overkligt. Men trots allt skönt. Nu ska jag njuta av mitt sommarlov.

Mats har gått och lagt sig redan. Det är tidig står på Vätterrundan i morgon. Jag har roat mig med att fixa iordning min nya telefon. Allt är nu överfört, och alla lösenord är fixade.

Morgontur.

Äntligen en härlig morgontur. Det kändes riktigt bra.

Efter maran har jag bara sprungit två gånger tidigare. Jag tyckte jag behövde vila lite, har känt av pollen, och lite förkyld.

Men nu är jag på gång igen, och laddar för lördagens halvmara, på hemmaplan.

Salming.

Nya skor. Nytt märke. Ny modell. Spännande.

Har testat dem ett par gånger, och det känns riktigt bra. Lätta, vilket jag gillar.

En tur på slätten.

Mats, och Linda cyklade Halv-Vättern idag. För mig blev det en cykeltur till Motala, och bil hem.

Fika hos Ulla, och Sören, och fick prata lite med mina kusiner. Trevlig.

Frukost.

Underbart god frukost. Maken hade lyxat, och köpt jordgubbar.

Morgonpromenad avklarat såklart.

Nationaldag.

I dag firar vi vår nationaldag. Firar, och firar. Jag vet inte.

Startade med tvättstugan, och frukost. På det åtta mil cykel. Bra cykelväder, även om jag hade önskat lite mera sol. Tänker på brännan.

Lunch, och en snabb tur på stan. Lite att fixa. En sväng till Jessica för att hjälpa henne med gardiner.

Vi avslutar på Horse and Hound. Ett favoritställe.

Ledig dag i morgon, men såklart står en rad aktiviteter på programmet.

Firar lite till.

Benen kändes helt ok idag. Vi tog en promenad på åtta kilometer i Stockholm, i morse. Det är skönt att ha benen igång.

Väl hemma igen blev det en cykeltur till Harvestad. 20 km, precis lagom att trampa ur benen.

Efter detta en tur till Bishop.

Firar.

God middag på hotellet. Skönt att inte behöva gå så långt. Även ett läskande glas kall rosé.

Finisher. Puh.

Det var varmt idag. Men det gick bättre än vad jag trodde att klara värmen.

Ingen direkt njutbar runda. Jag får sätta personligt rekord nästa år.

Slagsmål om vattnet vid vätskekontrollerna.

Alltid samma känsla att springa in på Stockholm Stadion.

Förberedd.

Middag.

Supergod middag. Nu sover vi gott, mätta och belåtna.

Lite pirrig.

Då börjar jag allt bli lite pirrig.

Tåg till Stockholm i morse. Promenad till mässan för att hämta nummerlappen. Pastalunch på stadion.

Fick vänta två timmar på hotellrummet efter garanterad incheckningstid. Men, med 20% kompensation på priset, så kändes det helt ok.

Tur att vi skall springa i morgon, och ingen alkohol gäller idag. Annars vet vi inte hur det hade gått, efter två timmar i baren.

Lite blågula kamrater bor också på hotellet, men vi har bara sett bussen.

Mot huvudstaden.

Då startar vår färd mot huvudstaden. SJ levererar ett tåg i rätt tid.