Tunga ben.

Så var det på dagens löpträning. Och då var det backtränkng till råga på allt. Benen kändes så slitna. Det var som om någon lagt cementklumpar i mina skor.

Jobbardagen gick bra. Jag hann med att fixa det som jag ville ha gjort. Det känns alltid bra efter en semestervecka.

Nu satsar vi på slutspurt av månaden i butiken. Det är riktigt kul.

Hemma igen.

Nu är vi hemma efter en härlig vecka i Portugal.

Dagens aktiviteter har varit som de brukar efter en resa. Tvätta alla kläder, städa lite här hemma och fylla upp kylen igen. Passade på att ladda med lite extra saker när jag ändå körde bil.

Löpning och promenad har det också blivit. Eftersom att det har regnat hela dagen, så passade jag på baka lite olika frukostbullar. Det händer en så ofta nu för tiden, så det känns bra att ha lite i frysen.

Soligt.

En underbar sista dag i Portugal. Solsken, och inte så mycket vind. Längtar inte hem. Längtar bara tills nästa resa.

Snäll.

Jag tyckte att jag varit snäll, så jag köpte mig en present.

2 × 27.

Så många golf hål blev det både torsdag, och fredag.  Riktigt kul.

Fiskmiddag.

Hotellet har en egen fiskrestaurang, några kilometer från hotellet. Det är bara  säga till i receptionen, så kör de oss dit. Det känns rätt lyxigt.

I kväll har vi varit där, och det var verkligen lyckat. God mat, och serviceminded personal. Alla ville verkligen vårt bästa. Det smakade så bra.

Ny skall vi sova gott, och lyssna till vindarna som viner.

I morgon väntar en ny golfdag. Prognosen säger sol, och vind. Sol, det gillar vi.

Mera blåst.

Blåsigt idag igen, men mycket sol, så vi är nöjda. Bättre med blåst än med regn.

Efter dagens runda så blev det en långpromenad in till Cascais. Den närliggande staden. En riktigt mysig stad. Vi käkade en jättegod middag där igår kväll. Såsen var så himla god. Blev såklart mer än mätt.

Blåsigt.

En blåsig dag här i Portugal. Fast det blåser nog allt som oftast här. Ganska mycket sol, och blå himmel. Golf spelet rullade på tillsammans med Martin, och Linda.

Nu har vi hunnit med en löprunda på 7,5 km. Motvinden var inte kul. Vi mötte flera löpare på var runda.

Nu blir det dusch, och sen in till Cascais för att käka middag med medresenärerna.

Första rundan.

Då har vi klarat av årets första golfrunda här i Portugal. Spelet gick upp, och ner. Det kändes lite ovant i början.

Sol på fm, och lite mulet på em. Vi har varit på Liedl, och shoppat upp oss på lite drickbart inför veckan. Mest vatten. Vattnet var rätt mycket billigare på Liedl, än på golfbanan.

Nu väntar snart en middag. Det skall bli gott för jag börjar att bli lite smått hungrig.

Mörners.

Fisk and chips, på Mörners. Det smakade riktigt bra.

Nu blir det kaffe, och kexchoklad. Kexchoklad har stått sig i alla år. Riktigt gott.

Ledig dag.

Skönt att ladda med en ledig dag inför semestern.

Jag har packat färdigt, och hoppas på att väskorna går att stänga.

Det blev en härlig löprunda på förmiddagen. Perfekt löpväder, så det blev arton lätta kilometer.

En liten tur på stan hann jag också med. Lite shopping av behövliga ting inför resan.

Maten är helt slut i kylen, så vi får gå ut på stan, och fira semestern. Tur att det är nära till alla restauranger.

Packar.

Vanlig torsdag.

Vanlig torsdag med jobb. Det gick som vanligt i en rasande fart. Lite ovanlig torsdag också, med tanke på att jag är ledig i morgon, och hela nästa vecka.

Maken hade fixat pulled pork, med sallad och tortilliabröd, när jag kom från jobbet. Det kändes lite lyxigt. Tack snälla, för det.

Nu tar jag disken, och sen blir det hockey på TV.

Stockholm ToR.

Hemma igen efter två dagar i Stockholm.

Skönt att tåget gick 7.38 på torsdagsmorgonen. Ovanligt sent för en resa till en kickoff. Vanligtvis brukar vi behöva resa hemifrån redan vid sextiden.

Mycket info under dagen, och på kvällen fest på Vinterviken. Vilket mysigt ställe, och vilken underbart god mat. Helt i min smak att starta med löjrom.

Slutade lite tidigare idag, så det blev en promenad från Mariatorget till Kungsträdgården. Där passade vi på att ta en kopp kaffe, och njuta av den härliga solen.

Löpning.

I backe, hualigen vad jobbigt. Skönt att det är gjort nu. Det var fruktansvärt slitigt att ta sig upp för backen.

Mats, och jag firade Jessicas födelsedag idag, med en kebab. Vi passade på att skåla av en ren tillfällighet kl 19.48. Lite kyl eftersom att det var just då hon föddes.

Nu blir det till att packa lite innan morgondagens Stockholmsresa.

Inventering.

Först en vanlig jobbardag, och sen inventering.
Det gick riktigt smidigt. Fast det är klart, att det gör det när det är ordning, och reda.

Mats har också varit på jobbet idag, fast det inte var planerat. Tvättstugan, och lite annat pyssel.
Som vanligt har det gått i ett.

Underbart väder att cykla hem i nu ikväll. Verkligen uppiggande.

Nu blir det jobb i morgon igen. Kickoff tisdag och onsdag. Jobb torsdag, och sen semester. Känns som en helt ok vecka.

Lördag.

Lördag idag, men det känns inte riktigt som lördag. Kan kanske bero på att det inte var riktigt vanlig fredag igår.

Jobb först, och sedan en löprunda i solen. Nio ganska lätta kilometer. Skönt.

Nu gäller det bara att fixa lite mat, och ladda inför Melodifestivalen.

Landeryd.

I eftermiddag så blev det en tur till Landeryd. Vi slog lite på ranchen. Det kändes lite ovant, men vi kom iallafall ihåg hur man gjorde. Nu längtar vi bara till en riktig golfrunda.

Party hela veckan.

Ja, det har det faktiskt varit.

Tisdag kväll hade jag kusinerna på besök. Onsdag kväll var vi ute hos Katarina i Vikingstad. Vi fick se deras nyrenoverade fina hus. Torsdag kväll var det ett besök på Riva med Åsa. Mycket skratt igen.

Och snart blir det färd mot Motala för att gå på butiksinvigning.

Och så är det ju fredag idag, och det är väl också en festdag. Det börjar bli jobbigt det här.

Kusinträff.

Två utav mina kusiner har varit på besök i kväll. Trevligt.

Jag kom hem vid tio i sex, och halv sju var det dags att ta emot gäster.

Fisksoppa var färdigkokt sedan i söndags kväll. Äppelkakan förbereddes i morse, och även dukningen. Så det kändes med andra ord ganska lugnt.

Maten smakade bra, och alla var mätta, och belåtna. Nu är det bara att krypa ner i sängen, och ladda för en ny dag.

Det känns så skönt att veta att jag är ledig i morgon.

Äntligen intervaller.

Äntligen en härlig kväll med intervaller. Toppenväder, och roliga intervaller. Vad mer kan jag begära?

Lite lättlagad kvällsmat. Det blev lasagne som smakade riktigt bra.

Nu är det bara lite TV, och sen är det snart sovdags.

8:e mars.

Åttonde mars är ett datum som väcker minnen. Vår första dotter var planerad till 8/3-87. Dock valde hon att vänta lite, och föddes först den 16/3. Minns det som igår, och snart fyller hon 28 år.

I går var det party med lite gamla Teliakamrater. Riktigt trevligt. Först träffades vi hemma hos mig. Jag bjöd på snittar, och lite gott att dricka. Sen käkade vi en god middag på Johannes kök. Supergoda kött, men egentligen lite onödigt dyrt.

Härlig promenad i solen, idag på förmiddagen. Väldigt varmt ute. Jag tog ytterligare en promenad nu i kväll. Lite friskare ute. Nu blir det ett par mackor, och TV.

Vårkänslor.

Vårkänslorna kom redan igår när jag cyklade hem från jobbet.

I dag fortsatte de. Det blåser en del ute, men det luktar vår.

Resultatet av vårkänslorna blev att jag tvättade fönster. Så nu känns det riktigt fräscht.

Snart så väntar löpning. Vi ska se till att få till en långrunda. Det skall bli riktigt kul då jag inte sprungit på hela veckan p.g.a förkylning.

Te på fel ställe.

Vaknade i morse. Hungrig som alltid när jag vaknar. Det gäller att få något att äta ganska snart.

Plockade fram frukost, och skulle bara ställa fram tekoppen på bordet. Då bara den slant ur handen, och det var tevatten överallt. Konstigt nog så höll muggen.

Tror ni att jag var sugen på att torka av i köket, istället för att få sätta mig ner, och äta frukost?

Nu väntar iallafall en date med Åsa. Vi skall gå ut, och käka något, och bara prata strunt. Det är alltid välbehövligt.

Kvällspromenad.

Tog bara en promenad i kväll. Jag känner att jag vill bli kvitt förkylningen. En runda runt ån var perfekt.

Nu lite varma mackor till kvällsmat. Mats jobbar, så här är det ensamt. Lite grejer i tvättmaskinen som väntar på mig bara.

Jag skall roa mig med att skriva en shoppinglista till veckohandlingen. Jag skall ha lite gäster på lördag, innan vi skall gå ut och äta tillsammans. Jag skall satsa på att göra lite snittar att bjuda på.

Festplanering.

Då sammanträder kulkommiten igen. Vi planerar för vårens fest. Fem-års-jubileum.

Festplanering innebär även lite extra fest för oss. En liten bit mat, och något gott att dricka. I kväll så var det jag som var värdinna. Det bjöds på ost- och broccolli-paj. Till detta lufttorkad skinka, sallad och baguette. Det gillades av gästerna.

Så nu kan jag snart sova gott. P.g.a min förkylning så unnade jag mig att ta bilen till jobbet idag.  Tyckte inte jag behövde cykla i snöblandat regn, och bli genomsur.

Inga intervaller.

Det blir ingen löpträning i kväll. Jag är förkyld, så jag får vila mig. Trist. Maken får springa lite för mig också.

Tog just en liten kort promenad. Det kryllar av poliser i stan. Demonstration att vänta 18.30. Jag tror att jag måste ta mig ut en sväng för att kolla på spektaklet. Snacka om att alla poliser kostar pengar.