Resorbfest i kväll.

Det gäller att fylla på med vätska. Resorb blir det då.

Vi har varit ute en tur nu ikväll, och hejar på alla som sprungit Blodomloppet.

Lätt löpning.

En lätt morgonlöpning idag, fem kilometer. Benen skall vara fräscha tills på lördag.

Det ser ut att bli varmt på lördag. Väldigt varmt. Det gäller att dricka mycket. Ladda med extra vätska så här dagarna innan. Börjar med ett glad c-vitamin.

Varför sova?

När det går att börja njuta av dagen redan nu.

Mot simhallen.

Pizza två dagar i rad.

Det hör inte till vanligheterna. I fredags efter att ha hjälpt Adan och Jessica med flytten, blev vi pizzasugna. I går efter vi fixat lite i deras nya hus blev vi också bjudna på pizza. Vi testade en ny pizzeria i Harvestad. Mycket goda pizzor, och de kan verkligen rekommenderas.

Nu skall Mats hjälpa till med att köra det sista i flytten. Jag skall till Lotta för lite triathlon-träning. Känns lite pirrigt att simma i Stångån.

Efter detta blir det färd till Jessica och Adan. Finns säkert lite jobb för mig där också.

Som vanligt. Dagen kommer att gå i ett.

Lätta ben.

Femte morgonlöpningen på dagen. Lika härligt ute idag. Det blev 10,5 kilometer, och så frukost.

Nu blir det jobb, och sen är det dags att agera flytthjälp. Vi körde en tur igår till Jessica och Adans nya hus. Bilen var fullastad. Det kommer att bli så fint. Vi tar en tur dit även i eftermiddag, och hjälper till lite.

Skön morgon.

Som alltid just nu. Hur länge skall detta underbara väder hålla i sig.

Löpningen är avklarad, och det är dags för frukost.

Har sprungit alla löppass denna vecka snabbare än min tänkta marathonfart. Känns benen lätt är det bara att tänka, det kommer att gå fint på maran.
Är benen lite tyngre efter passet är det bara att tänka, skönt att jag inte behöver springa så här fort på maran.

Frukostladdning.

Fyller magen med energi. Bananer, granola och fil. Det skall bli lite löpning är tanken. Skall även testa hur magen reagerar på en rödbetsshot idag.

Nöjd med mig själv.

Ja, vad har jag nu gjort? Varit på Maxi och handlat. Planen var att fixa det i morgon. Men när jag kom hem från jobbet. Jag drar till Maxi nu, så slipper jag det i morgon.

Nu är det gjort. Så himla skönt.

Jag tyckte att jag varit så duktig, så jag köpte med mig några bitar sushi från Maxi. Nu är det fest.

Sportbullar.

Gott med lite nybakat bröd till frukost. Innan dess även 10 kilometer löpning. Vilken härlig morgon!

Jag och min cykel.

Vilken härlig tur vi fick igår kväll, jag och min cykel. Underbar kväll.

Det blev inte så många mil, men så skönt efter en arbetsdag inomhus.

Ingen morgonpromenad.

I morse gjorde jag något ovanligt, som jag aldrig brukar göra.

När klockan ringde, kände jag att jag orkar bara inte stiga upp. Jag flyttade fram klockan, och sov en timme till.

Då blev det visserligen ingen promenad, men oj vad pigg jag kände mig trots allt. Tur var väl det, för Ida och jag var ensamma på jobbet. Rena rama julruschen.

Tur att jag hann njuta av en god frukost innan dagen drog igång, favoriten, äggröra.

Soliga söndag.

Som vanligt, ingen sovmorgon.

Hängde med Mats och Linda på en cykeltur. 78 kilometer i bra fart. Perfekt cykelväder.

Söndagslunchen bestod av spagetti och korv. Såklart blev jag proppmätt.

Vincent och jag var ute och lekte ett par timmar på eftermiddagen. Maken skulle jobba, så jag passar på i solen.

Väl hemma igen tänkte jag unna mig en stund i solen på balkongen. Vad händer, jo, jag sover i en timme. Inte ofta jag somnar så här på balkongen, så jag måste varit extra trött.

Nu middag. Det blir vegetariskt.

Göteborgsvarvet.

Dags igen. Halvmara i Göteborg. Denna gången var min åttonde. Trodde det skulle vara varmt, men det var helt ok att springa. Svalkade mig i duscharna några gånger. Det blev inte min snabbaste halvmaratid, men dock mitt snabbaste Göteborgsvarv.

Det blev en heldag med Nocout. En mycket trevlig sådan. Buss tur och retur. Trevligt umgänge med klubbkamrater hela dagen. Avslutade kvällen med en god middag tillsammans, innan det vara dags att åka hem med bussen.

På hemvägen sov de flesta ganska gott.

Ett varv runt ån.

I morse sprang jag ett varv runt ån. Det är inte så ofta det blir den turen, nu för tiden. Oftast springer vi längre.

Nu i morse tyckte jag det passade bra med 6,5 lugna kilometer. Detta för att spara på benen till helgen. En härlig runda, och en härlig morgon.

Mera morgonpromenad.

Det blev en lika härlig morgon idag. Troligen blir det samma i morgon igen.

Morgonpromenad.

Nu startar vi upp en ny vecka, som visserligen blir kort, då jag har semester torsdag och fredag. Det skall bli skönt.

Hemma efter en energigivande morgonpromenad. Nu väntar duschen på mig.

Löpning, cykeltur....

.......och cykeltur igen. Benen tog slut på sista cykelturen.

Startade med en löptur på lite över milen. Mats, och Linda cyklade med Nocout. Jag tog en egen tur, Kolbyttemon, Slaka, Nykil, Vikingstad och Malmslätt.

Äppleplättar till lunch, och sen ytterligare tre mil med Mats, och Jessica. Puh, nu gäller det att vila benen, och ladda om inför Göteborgsvarvet, som är på lördag.

Lördagsmorgon.

Äntligen, härlig löpning på morgonen.
Perfekt väder gör löpning, och för ovanlighetens skull ingen vind.

Nu blir det en god, välförtjänt frukost och så en dusch. Efter en så här bra start på dagen är det helt ok att gå, och jobba några timmar. Det är ju trots allt inte så många dagar kvar innan jag tar sommarlov.

Test.

Hittade en ny sort disktrasor idag. Blev liksom tvungen att testa. Två för 19.95, eller tjugo kronor, kan vi nog säga. På Claes Ohlson. Skall bli kul att se vad de går för.

Somrig lunch.

Det blir det när det känns somrigt ute.

Blev en löptur på helt ok ben i morse. Skönt det. För när jag tog en runda i går kväll, så var det som att släpa runt på två timmerstockar. Så tunga ben.

Har även hunnit en tur till simhallen. Lutar åt att det blir en cykeltur i eftermiddag.

Nu är det dags att fixa lite musik i badrummet.

Välfylld kyl.

Morgondricka, och kvällsdricka. Det gäller att välja rätt.

Många aktiviteter.

Det känns som att jag har hunnit mycket i dag, trots att jag har jobbat.

Startade dagen med en tur till simhallen. Skönt att få simma en stund.

Jobb till 18.00.

Kundkväll hos Pralin. Trevligt. Unnade mig ett sidenlinne.

När jag kom hem höll maken på att fixa pizza. Det smakade så gott.

Cykelkväll.

Så himla lugnt på jobbet idag. 15.30 gav jag upp, och gick hem. Mats och jag tog oss en cykeltur. Vi fick ihop 55 km. Kände mig faktiskt lite sliten efter det.

Nu har vi käkat måndagstacos, och resten av kvällen roar vi oss med att sitt framför TV:n.

Vilken underbar kväll i kväll. Cykling i shorts och kortärmat. Kan inte tro att jag förra måndagen  stod på Storgatan i polo, och tjock jacka när jag kollade på alla motorcyklar. Och frös.

Nu skall vi njuta av våren.

95 km.

Så mycket cykling blev det idag. Delat på två etapper. Först en runda på förmiddagen med Linda, Mats och Adan.

Liten lätt lunch på det. Sen tog Mats och jag ytterligare en runda. Passade på har hälsa på Maria och Magnus i Svartmåla. Där bjöds vi på kaffe. Trevligt.

Väl hemma igen blev det ingen mat lagad. Vi drog till Horse and Hound.

Middag.

Ett gäng bjöd in sig på middag till kvällen. Satsar på lite blommigt. Det känns vårligt.

Löpning.

Startar upp lördagen med ett långpass. Som vanligt när det är ledig lördag.

Benen kändes lite stumma, men orken var ok. Lite blåsigt, men annars var orken ok.

Härlig cykel och vårkväll.

När jag slutade jobbet, så kom solen. Himlen blev blå, och nästan ingen vind. Jag gav mig ut på en cykeltur. Jag behöver lite flera mil i benen, och jag behöver bli bättre på uppförsbackar.

Sen kvällsmat, och lite pyssel. Känner mig ovanligt pigg i kväll. Sover säkert gott trots det. För i morgon är det tidig uppstigning, igen. Simning står på schemat. Det är bara att hänga i.

Långrunda.

Det blev en riktig långtur idag. 28,5 kilometer. Benen kändes bra, och gjorde sitt jobb. Jag är nöjd med dagens fart. Nu gäller det bara att fixa formtoppen till maran i Stockholm.

Ny dag...

....och även ny månad, maj. Vad hände med april?

Aprils mest omtumlande, och oväntade händelse, "min" butik skall läggas ned. Trots det så känns det helt ok. Bara positiva tankar gäller. Jag skall sikta in mig på lite extra ledighet, och njuta av den. Så härligt att få en långledig sommar. Det andra med jobb, kommer att lösa sig så småningom. Jag är inte orolig.

Ledig idag, och det är mulet ute. Positivt är att flaggorna hänger rätt ner. Med andra ord, ingen vind. Passar perfekt då planen är löpning.

Maken sover efter nattjobb. Jag har just laddat med en god frukost. Först lite pyssel här hemma, för att få igång kroppen. Efter detta packar jag mitt flipbelt, med vatten och gelé, och drar på långtur. Så är planen. Vi får se hur många kilometer som jag får ihop.