Sover gott.

Dagar med mycket frisk luft, och motion gör att vi sover gott i dessa sköna sängar.

Portugal.

Två dagar i Portugal, och vi har hunnit med både sol, moln och regn. Vädret varierar fort här nere.

Två rundor på lika många banor. I dag var det en annorlunda lagtävling. Det blir spännande att se resultatet.

I går hann vi med en löprunda, och nu skall vi snart ta oss en titt på gymet.

Här bor vi.

Semesterstart.

Härligt att få starta vår semester. En stor räkmacka, och ett glas rött sitter fint.

Vårt plan lyfter mot Faro 13.50. Det blir skönt med en vecka i Portugal.

Frukostomelett.

Den nya burken är helt suverän till omelett. Smakade gott till frukost.

Färdigpackade.

Väskorna är färdigpackade. Nästan iallafall. Toasakerna skall packas innan det är dags att stänga resväskorna. Golfbagarna packade Mats redan på eftermiddagen, och nu ligger de i bilen, och väntar på oss.

Vi har ätit upp det sista i kylskåpet till kvällsmat. Det blev riktigt bra, och gott.

Lite TV nu i kväll, och sen kommer vi säkert att sova gott.

Det skall bli skönt att komma iväg i morgon. Planerad avfärd vid åttatiden.

Lysande gul.....

.....fiskgryta fanns det kvar sedan i går. Det smakade bra till kvällsmat.

Hann med en löprunda före maten. Lite över åtta kilometer, som gick riktigt bra. Nu kan vi se fram mot vårens lopp med glädje.

En arbetsdag kvar innan semestern = underbar känsla.

Sen kväll.

Kerstin, och Therese var här i går kväll. Vi satt uppe, och tjattrade halva natten. Trevligt. Undra om maken kunde sova något?

Nu är frukosten avklarad, och det känns som jag har sovmorgon. Nästan lite lyxigt. I dag skall vi till Norrköping på möte, och det är inte avfärd förrän halv nio.

Jag fick fina tulpaner igår.

Förberedelser.

Tillbringar lite tid i köket. Lagar mat inför morgondagens träff med tjejerna. Skönt att det är klart, eftersom det är jobb först i morgon.

Såklart har vi även hunnit med en löprunda. Nästan sju kilometer i blåsten.

Tre arbetsdagar kvar innan semestern = väldigt bra känsla.

Omelett.

I kväll har jag äntligen testat min nya "omelettburk".

Jag köpte den på mitt Tupperware-party. Bara att vispa ihop äggen, och så stoppa in den i micron. Helt suveränt att slippa ta fram stekpannan.

Den här burken kan jag verkligen rekommendera.

Frukost, igen.

En natt går fort, och jag äter frukost igen. En ny dag tar fart.

Nu bara fyra arbetsdagar kvar, och sen semester = bra känsla.

Roliga intervaller.

Ja, det var roliga intervaller i kväll. Om än jobbiga. Men det är nog meningen. Det är bara att jaga på.

Nu har vi käkat lite gulasch-soppa, och tänker lata oss resten av kvällen.

Söndagsgottis.

Nu avslutar vi helgen med lite gottis. Det blir inte så mycket av den varan nu för tiden. Tur är väl det. Det är alltid lite extra gott då. Naturligtvis är det gottis från Karamello.

Två varv....

......på milspåret i Vidingsjö, har förmiddagen erbjudit. Lite ovant att springa så långt i skogen, men kul. Våra långpass brukar ofta gå på asfalt.

Det kändes som vi hade med oss matsäck på rundan. Vätskebälte med vatten, och sportdryck, och så ett par små bitar energikaka.

Det var mycket folk i rörelse i skogen. Det beror nog på att alla börjar få vårkänslor.

Vinst.

Kämpar vidare för att kamma hem storvinsten. Än lever hoppet för, plötsligt händer det.

Jobbar-lördag.

Ytterligare en lördag på jobbet. Ganska lugnt idag.

Jobbar-lördag innebär även att jag inte behöver fixa middagen. Den står maken för. Just nu är han i köket, och förbereder. Det vankas knäckebröd med räkröra, wienerschnitzel och potatisgratäng.

Så här sitter jag, och börjar bli riktigt hungrig. Jag har levt på keso hittills idag.

Premiär.

Idag var det premiär för golf. Södra banan på Landeryd öppnade idag. Först var tanken att bara slå lite på ranchen. Övning inför den kommande resan.

Efter en hink bollar, var vi sugna på att ge oss ut på banan. Tidigare år har det inte blivit någon golf här hemma innan vårens golfresa.

Vädret var helt ok, även om jag var lite frusen när vi kom igen. Tur att det serverades en varm fiskgryta till middagen.

Fönstertvätt.

Skönt att stiga upp även på sin lediga dag. Jag kunde inte sova så jag fixade frukost åt Mats och mig. Bäst att koka ägg, för igår läste jag om alla nyttigheter som finns i ägg.

Fönstren är nu tvättade, och en joggingrunda väntar. Ju fortare jag ger mig av, ju fortare är jag hemma igen. Jag har inte bestämt hur långt det skall bli idag.

Nedräkning.

Nu är det dax fär nedräkning mot semestern igen. Bara sex arbetsdagar kvar. Snart har vi jobbat åtta veckor sedan förra semestern.

Det skall bli riktigt skönt att vara ledig. Nästa lördag lyfter vi mot södra Portugal. En veckas golf väntar.

Sallads-torsdag.

Plocksallad från Maxi till kvällsmat. Det var längesedan sist. Ett tag var det standard, varje fredag.

Mats mötte mig vid Maxi. Lite shopping, och så fullastade på våra cyklar.

Ledig dag imorgon = riktigt skönt.

Tjej-kväll.

I går kväll var det lite party med tjejerna. Kul.

Vi var hemma hos Marie, och fick se deras nya lägenhet. Fint.

Mycket tjatter, och skratt blev det under kvällen.

Små glädjeämnen...

....i vardagen.

En tur till Kalmar idag = många timmar på ett tåg. Det blev en trevlig lunch med Kerstin, på en mysig restaurang.

På hemvägen på tåget, var jag trött och kaffesugen. Jag hade inte riktigt lyssnat på vad som sagt om Bistro, i högtalaren på tåget. Helt plötsligt dyker det upp en tågvärd med en "fikavagn". Serverad på plats. Så uppiggande med en kopp kaffe.

När jag steg av tåget kom Mats, och mötte mig. Han sa:
- Jag tyckte det var bäst att vänta med löprundan tills du kom hem. Annars så skulle det inte bli någon runda för dig.

Så rätt så. Jag satt och var lite trött på tåget, och funderade om jag skulle orka träna när jag kom hem.

Nu blev det en runda på sex kilometer, och det gick så otroligt lätt att springa ikväll.

Mot Kalmar.

Solig morgon och jag åker mot Kalmar. Tåget avgår 06.59 trots avgångstid 07.00.

Mera intervaller.

Träningspass i kväll igen. Intervaller såklart. 400 meter långa. Jobbigt, men det känns att vi blivit lite bättre sen första träningen. Härligt, att det går framåt.

Jag gjorde en pizza till kvällsmat. Med bacon, och salami. Resultatet är nu, att vi törstar. Drick, drick, drick......

Grattis Jessica.

I dag fyller vår äldsta dotter 27 år. Oj, vad tiden går. Vi firade henne för två veckor sedan när hon var på besök i Linköping.I kväll fick vi "fira" med ett besök på Horse and Hound. Gott. Det var ett skönt avslut på denna " träningshelg".Nu laddar vi för en ny vecka.

Dubbla pass.

Dubbla träningspass idag. 11,5 kilometers skön löpning. Det gick så himla lätt idag. Då är det så kul att springa.

Spinningpass på eftermiddagen. Riktigt bra pass, Petra. Skönt att få köra ur benen ordentligt.

Mellan träningspassen hann jag med att få fina naglar.

Favoritblommor.

I går fick jag så här fina tulpaner, av min svärmor.

Bortblåsta.

Ja, det kände vi oss som, under vissa delar av förmiddagens promenad. Vi har gått, och gått i tre och en halv timme. Tror att det blev ungefär 2,2 mil. Batteriet i klockan tog slut.

Det blev Malmslätt tur och retur, och så en sväng i Rydskogen. Det var så skönt att komma in i skogen, och slippa allt ljud från bilarna.

Liten lunch är nu intagen, och nu lite vila. Efter det väntar lätt löpning på fem kilometer.

Kall cykeltur.

Det blev en kall cykeltur hem, och så lite regn.

Mats och jag möttes på Maxi för att handla lite. Fyllde kassar, och ryggsäckar innan vi cyklade hem. Glädjande nog var det medvind.

Nu har vi käkat smarrriga revbensspjäll, och lite rött till det. Vi har hittat en ny favorit på Maxi. De smakar så bra.

Lunch-date.

En lunch-date med maken hör inte till vanligheterna en vanlig arbetsdag. Mats hade varit i Helsingborg, och passade på att stanna till på Ikano. Det blev sallad hos Sanne.

Cykeltur till Tannefors för möte på HSB. Det blir mitt sista styrelsemöte, för att jag tackade nej till att bli omvald i ytterligare två år. Det känns som ett bra beslut. Jag hinner inte med.

Det blev en lång dag. Skall snart krypa ner i sängen, och det känns skönt att tänka på att det är fredag i morgon. En ledig helg väntar. Så skönt.

Kvällsmat.

Mats åkte till Helsingborg i morse.Så här blev det en löprunda, och kvällsmat ensam. Jag kände mig lite seg i benen, men det var iallafall skönt att klara av 6,5 km.

Dagens kvällsmat. Omelett, bacon och sallad. Kanske blir det lite efterrätt. Det finns kvar av morotskakan sen igår.

Nu skall jag roa mig med att skriva en shoppinglista till veckans Maxibesök. Först skall jag leta fram ett recept på en köttfärspaj, som jag gjorde för längesedan. För övrigt, recept på den första köttfärspajen, som jag åt i mitt liv.

Kvällsparty.

Kvällsparty med Tupperware igår. Trevliga gäster, och lite shopping.

Jag slog till på en box för micron, att laga omelett. Det måste vara perfekt för mig. Flaskorna som jag spanat på tidigare, var värdinnegåva, så de gick jag. Nice.

Tisdagsledig.

Skönt att gå vara ledig i vårvädret. Startade dagen med att baka lite till kvällen.

Löprunda, 12,5 km med maken. Lunch på stan, promenag 8,5. Jag känner mig nöjd med dagen. Promenaden var till Golfbutiken. Dags att ladda med lite nya golfbollar.

Korta intervaller.

Löpning med Frisk ikväll igen. Det blir bara roligare, och roligare med intervaller. Har vi blivit bättre, eller? Roligt att löpa med lite andra kompisar.
Pajer, inköpta i Ullared serverades det till kvällsmat. Med lite sallad till så blev det helt ok.
Nu lite hockey på TV. LHC-Modo. Kanske jag skall stryka ett par saker först.

Superfrukost.

Dax att inta en superfrukost. Supergröt med lite extra nötter, och frukt. Till detta ett kokt ägg, och en kopp te. Nu kommer jag att orka hela dagen.

Jag har lite träningsvärk i magen. Fattar inte hur det har gått till. Jag ser iallafall fram mot kvällens löpträning. Undra vad det blir för längd på intervallerna?

Trist löprunda.

Ingen rolig runda nu ikväll. Jag sprang iallafall fem kilometer. Tunga ben, och motvind, men skönt att ha gjort det.

Jag har rensat lite i ett par garderober nu ikväll, eftersom att Mats ändå jobbar. Undrar om det är vårkänslorna som gjort mig städsugen.

Härligt med lite vårfärger i vardagsrummet.

Vår, vår, vår!

Äntligen känns det som att våren är på väg. På riktigt.

Lite extra vårkänslor när jag möttes av sopmaskinen i morse. Jag vill verkligen ha bort allt grus på cykelbanorna.

Lördag, igen.

Ja, så känns det verkligen.

Fast det känns lite som söndag, eftersom att jag var ledig igår.

Jessica, Mats och jag sprang en mil på förmiddagen. Skönt. Efter lunchen gick jag och Jessica en runda på stan. Kuddar i vårfärger fick följa med hem. Jag fick så mycket vårkänslor idag när solen sken.

Mats och jag hann med en eftermiddagspromenad. Vill inte vara inne i det fina vädret.

Ullared.

Vårens utflykt till Ullared ägde rum idag. Steg upp tidigt och Jessica, och jag lämnade hemmet 05.20. Hämtade upp min mamma, och svärmor. Ytterligare ett stopp i Jönköping för att plocka upp Linda. Hela gänget på plats.

En rolig dag i Ullared med fulla kundvagnar. Det var skönt med ett stopp för lunch, för att få vila lite och få lite extra energi. Rödspätta smakade riktigt bra.

Det blev en hel del shoppat. Många bra saker. Lite nyttiga, och lite mindre nyttiga. Även lite mat, såsom korvar och nötblandningar.

Väl hemma igen blev det lite middag, och ett glas rött. I natt kommer vi att sova gott.

Nästan som helg.

Så känns det nu i kväll. Jag är ledig fredag, och lördag, och så jobb på söndag igen.

Jessica kom till oss ikväll. Då blev det en löprunda tillsammans. Vårlikt ute nu ikväll.

Nu har jag gjort mackor, och "packat" inför morgondagens utflykt. Tidigt i morgon startar färden mot Ullared. Mamma, svärmor och döttrar skall med. Linda plockar vi upp i Jönköping. Det skall bli riktigt skoj. Mitt tips är att bilen är fullastad när vi kör hem. Nu får vi se vad nya bilen går för.

Jag testar.

Linda har pratat om Pauluns supergröt, hur god den. Jessica hade bara spanat på den, men tyckt att den var dyr. Nu har både jag, och Jessica slagit till på var sitt paket.

Jag smakade en portion nu till kvällsmat. Riktigt gott.

Det blev en fem-kilometers-löprunda nu ikväll. Riktigt härligt väder ute.

Paket, och spinning.

Dax att samla ihop lite paket på hemvägen från jobbet. Det var inte så mycket som det låter.

Först ett stopp på Lucullus. Ett paket från Lilla Kliniken. Underbara hudvårdsprodukter som jag beställt. Ett besök hos grannen för att hämta mina beställda Tupperwaresaker. Lilla julafton med andra ord.

Ett spinningpass på det. Instruktör Emma sa, att vi skulle se till att vi inte fick mjölksyra i benen förrän under sista etappen. Jag tyckte jag kände mjölksyra från första tramptaget. Lite seg i benen efter gårdagens intervaller. Det var iallafall ett riktigt roligt, och fartfyllt pass.

Nu väntar sängen på mig.(Förra årets bästa köp.)

Mera intervaller.

Ytterligare ett pass med intervaller. I dag var det 600 meter som gällde. Det passade mig mycket bättre än de korta bi kört tidigare. Det var skoj, och gick riktigt bra. Nu känner jag att jag vill träna mera.

Nu har vi käkat hamburgare och sallad.
Det smakade bra.

Nu skall jag satsa på att "gå in" mina nya kängor.

Förvånad!

Ja, det blev jag när jag kom ut från jobbet idag. Snöblask, hade jag inte alls väntat mig.

Det sista jag sa till Alex, när jag gick från jobbet var. Nu skall jag hem, och ta på mig joggingskorna. Det blev inget med det, när jag kom hem dygnsur efter cykelturen.

Det fick bli lite middag, och sen tog jag en kvällspromenad. Jag var ute i en timme ungefär. Skönt. Mats är på jobbet.

Familjedag.

En dag med familjen. Trevligt.

En god, och nyttig frukost som start på dagen. Tur till Vidingsjö efter detta. Löpning i milspåret. Härligt luft, och inte speciellt geggigt. Det är skönt, och lite annorlunda att springa i skogen.

Som sig bör blev det en sallad till lunch. En tur på stan efter detta. Maken slog till på en kavaj. Jag, och döttrarna tillbringade lite längre tid på stan, än Mats och Adan.

Nu lite hockey på TV, innan det är dax att förbereda middagen.