Härlig morgon.

I morse när jag vaknade kände jag mig riktigt pigg. Skönt. Fast att jag igår kväll kände att jag behövde gå till hälsokostbutiken, och ladda upp med uppiggande preparat.

Härligt uppfriskande kallt ute. Cykelturen får mig att vakna till liv. Det känns bra att jag hittills har kunnat cykla hela vintern.

Det blir bara jobb till halv tre idag. Dax för mammografi-undersökning. Tänk att jag blivit så gammal så jag blir kallad till det.

Till kvällen blir det träning igen om allt går som planerat.

Chips på en måndag.

Ja, det är egentligen mot principerna. Chips på en måndag. Jag har visserligen varit på spinning. Men det är ju dumt att äta en massa onyttigt. Fast gott.

Kallt ute så det bet i kinderna när jag cyklade till jobbet. Men ack så skönt med röda kinder. Synd bara att jag inte hann vara ute och njuta av solen. Hoppas att den lyser även på onsdag, då jag är ledig.

Snabb helg.

Oj, är helgen redan slut?

Fast det är klart. Helgen går alltid snabbt när jag jobbar både lördag, och söndag. En hel del att göra även idag. Kul. Mats gjorde mig sällskap i morse, när jag cyklade till jobbet. Hem var jag ensam. Det var så skönt ute. Jag åkte hem och bytte om, för att ta en promenad. Run-Keeper visade på sju kilometer när jag var hemma igen. Det var precis vad jag behövde.

Nu har jag ätit lite kvällsmat. Omelett, och rester av gårdagens gubbröra. Jag lyckades att klämma fram det sista i boxen. Det blev ett glas rött till maten. En riktig festmåltid med andra ord.

Nu är det dock dags att ladda för en ny vecka. Två dagars jobb, och sedan ledigt på onsdag. Detta för att jag jobbat helgen. Det ser jag fram mot.

Middagen serverad.

När jag kom hem från jobbet luktade det gott av mat i hela lägenheten. Maken fixar middag.

Gubbröra på kavring.
Helstekt fläskfilé, rotfruktsgratäng och baconlindad sparris. Amarone-vin.
Kaffe och choklad.

Nu är jag då mätt, så mätt.

Ledig fredag.

Det känns lite extra skönt att vara ledig när det är fredag. Nu tittar även solen fram, och sprider ljus = glädje.

Startade dagen med en promenad, 10 kilometer. Det blev ett stopp hos Ronaldo. Mumsiga kanelbullar, och fruktbröd till helgens frukostar. Nya lila tulpaner till köksbordet, fick också följa med hem.

Mats kom hem till lunch, så det blev en gemensam lunch. Nu har han fått jobb i tvättstugan, och jag skall snart till Maria för att få fina naglar. Det är väl rättvist?

Maxi.

Det har just blivit en tur till Maxi. Tillsammans med Jessica. Det är alltid trevligt att få lite sällskap.

Nu i kväll skall det bli 75 minuter spinning. Det skall bli skönt att träna. Det kan nog bli lite styrketräning innan.

Nostalgi.

Skorpor. Mums.

Sådana skorpor bakade min mormor när jag var liten. De smakade så gott. Det blev ett måste-bara-ha-köp.

Västervik.

Ett par dagar i Västervik väntar. Regionmöte, och det skall bli kul att träffa alla trevliga kollegor igen.

Lite senare avfärd, så jag hann med en morgonpromenad i lite över en timme. Härligt. Jag älskar morgonpromenader. Lite kaffe och Morotsmuffins på det.

Hamilton.

I går var det bio. Nya Hamilton-filmen. Den var riktig bra. Jag satt på helspänn hela tiden. Dels för att det var lite läskigt, och dels för att hänga med i handlingen. Som sagt var. Det känns som att vi skall gå på bio lite oftare.

I dag har det varit en vanlig kväll. Familjespinning och hamburgare till kvällsmat.

Morotsmuffins.

Nu har jag precis bakat något nytt. Morotsmuffins och det luktar väldigt gott. Dock är jag proppmätt, så jag är inte sugen på att smaka dem.

En uppfriskande promenad på förmiddagen. Snö föll ner på oss. Känns inte som jag skall gilla att det kommer snö nu. Visst tycker jag det är fint med snö på vintern. Nu känns det trots allt som det är lite sent.

I eftermiddag blir det spinning, och så bio på det. Hamilton. Det var hundra år sedan dom jag var på bio. Vi har ju så nära nu. Vi trodde det skulle bli flera biobesök nu när vi bor i stan. Då är det dax att ändra på det nu.

Somrig shopping.

I dag blev det lite shopping, med inslag av sommar. En blommig blus/ tunika från Branting. En favoritdesigner. Ammie på "Hemma hos Emma" hade tipsar mig om nyheter de fått in. Naturligtvis så var jag sugen på ett besök där. Ni fattar ju hur det gick.

Skönt med kallt väder idag. På förmiddagen tog vi en långpromenad till Ekholmen. En stor katastrof inträffade i veckan. Fjärrkontrollen slutade att fungera. Nu måste vi resa oss ur soffan för att sätta på TV:n.

Snart så kommer våra middagsgäster. Vi har förberett en trerätters.

Toast Skagen.

Medelhavsbiffar med pasta.

Knäckig äpplepaj med vaniljsås.

Träningsfri dag.

Fredag idag igen. Två veckor sedan vi drog på semester. Hualigen vad tiden rusar fram.

I dag blir det en träningsfri dag. Jag tror att mina ben är ganska glada för det. De är lite ömma idag efter alla spinningpass. Men vad gör det när det är så kul att träna.

Det känns bra att tänka på att det är fredag idag. Men innan jag får sätta mig i soffan och pusta ut, så vöntar en arbetsdag, och efter detta ett Maxi-besök. Det är väldigt, väldigt tomt i vårat kylskåp. Handlade bara ett par frukostsaker, när vi kom hem från semestern. Efter det har vi kört ´´Stora Taberaset``. Det behövs liksom ibland. I frysen finns det dock en hel del. Men som sagt var så hittade jag lite roliga saker i Buffé igår. Då tillkom det en del grejor på den redan ganska långa inköpslistan.

Snart sovdax.

Ligger i sängen, och läser Buffe från ICA. Jag hittade ett recept på morotsmuffins som såg intressant ut. Jag hade varit duktig, så jag fick en hög bonuscheck även denna gång. Kommer till användning redan i morgon. Får förhoppningsvis och för ovanlighetens skull sällskap av maken på Maxi i morgon.

Dagens spinningpass avklarat. Slitigt men ack så kul. 75 minuter bara rusade iväg. Nu kryper det dock lite i mina ben. Morgondagen blir en träningsfri dag. Inte ens cykel till jobbet. Jag tar bilen när jag skall handla.

Lunch-date.

Lunch med Mimmi idag. Alltid lika trevligt. Lyxsallad med kebab blev det. Känns nyttigt med sallad, och så trots allt lite smak av kebab. En favorit.

Spinningpass fyra av fem avklarat. Blev positivt överraskad, när jag hämtade ut min biljett idag. Jag trodde det var spinning 60 minuter. Så stod det spinning 45 på lappen. Då var det bara att trampa på lite extra.

Toppenkul pass.

I kväll har jag varit på ett toppenkul träningspass. Fart och fläkt, så det gav mig massor med energi. Upp i ner på en bräda med en viktväst. Först spinning i 30 minuter. Friskpass o mage på det. I morgon kommer jag nog inte kunna skratta, med tanke på att jag kommer ha träningsvärk i magen.

Väl hemma igen sä lagade jag mig en omelett med ost och skinka. Om jag går säga det själv så blev den himla god.

Nu väntar ett varv på Facebook och Wordfued. Vilket liv vi lever!

Spinning x två.

Två spinningpass är avklarade, utav totalt fem planerade. Det blev ett in söndags, och ett igår. Nu väntar ett ikväll, och även ett på onsdag och torsdag. Efter ikväll kan jag säja att jag har kommit över halvvägs. Skönt att slita ut sig med lite träning.

Lite grått, och trist ute när jag tänker på hur vi hade det förra veckan. Det känns iallafall skönt, att vi har lagt julen bakom oss. Nu siktar vi mot våren.

Läst en bok.

Äntligen har jag lyckats läsa en hel bok. När jag har varit ledig i en vecka har det funnits tid till det. Förr läste jag mycket, men nu är jag oftast för trött för det. Skall försöka börja läsa i min andra nya bok nu här hemma.

Härligt väder ute idag så det var skönt med en promenad. Nu ikväll blev det spinning. Kul även om det inte var min favoritinstruktör.

I morgon börjar det vanliga livet med jobb igen. Får se om det har lugnat ner sig efter julruschen.

Det känns ovanligt lugnt här i kväll. Mats skall snart till jobbet för att jobba natt. Linda har åkt tillbaka till Jönköping, efter att ha varit hemma i en hel månad.

Här kommer lite utsikt från vår balkong på Gran Canaria. Inte helt fel. Rogivande.

Hemma igen.

Tillbaka hemma igen efter en härlig vecka, dä allt varit perfekt. Det kändes lite trist att lämna värmen, för att komma hem till isande kall blåst. Dock har vi iallafall sett solen nu idag.

Det var en lätt hemresa igår, eftersom att vi landade i Norrköping. Jag fick tre säten för mig själv i planet på hemvägen. Resultatet blev att Mats och jag delade på tre, och döttrarna på tre. Helt OK. En macka från Subway när vi kom hem, och sen sov vi gott.

Tvättstugan i morse. Smidigt att få allt rent, och torrt direkt. Mats och jag tog en runda på stan. Det blev en salladslunch. Tillbaka till affären med Jessicas resväska. Ett fäste gick sönder redan vid första användningen. Det borde den inte göra med tanke på priset.

Skratt.

Dagen har bjudit på en hel del skratt.

Ett besök på toaletten vid poolen, slutade med att jag lämnade in dörrhandtaget i receptionen. Först trodde jag att jag blivit inlåst. Men efter ett tag kunde jag öppna dörren utan handtag. Då hade det varit andra gången jag blivit inlåst på en toa på den här ön. Förra gången var på flygplatsen för några år sedan. Då klättrade jag ut.

Jag trodde barnen kunde bada ensamma i poolen. Borde kunna det vid 24 års ålder. Helt plötsligt gick Jessica på grund. Linda och jag skrattade så vi nästan grät. En bula på smalbenet växte fram. Ungefär som de vi brukar se i serietidningar. Det var flera i poolen som bjöds på ett gott skratt.

Sista dagen.

Idag är det vår sista dag här i solen. Nu skall vi passa på att njuta riktigt ordentligt. Himlen är klarblå så det ser bra ut.

Sista lunchen och sista middagen. Då gäller det att välja något riktigt gott.

Vi har hunnit med lite promenader också vilket har varit skönt. Även lite simning och löpning.

Känns inte så kul att ta på vinterkläder när jag kommer hem. Fick just ett meddelande från Amie på Hemma hos Emma att de fått in vårkläder. Blir nog ett besök där på lördag.

Poolen.

Här ligger vi vid poolen och spanar ut över havet. Vi har det så bra.

Vädret har varit toppen alla dagar. Vindarna svalkar. Det har varit bad både i pool och hav.

Maten smakar kanon. Förbokade trerätters så vi har inte behövt fundera över vad vi skall välja. Till lunchen väljer vi själva.

Gran Canaria.

21 grader i poolen. Klarblå himmel och 26 grader i luften.

Med andra ord är allt väldigt bra.

Nu väntar ytterligare en tre-rätters.

Packat och klart.

Väskorna är nu packade. Bara några enstaka toasaker att packa i morgon bitti. Tror inte att jag har glömt något.

Det blir tidig morgon i morgon bitti. Jessica skall hämtas redan halv fem. Skönt att flyga från Norrköping.

Vi hoppas på en skön vecka på Gran Canaria. Vi skall bara lata oss och ha det bra. Det tycker vi att vi är värda efter den hektiska julen.

En enda dag kvar.

En enda arbetsdag kvar. Sedan bär det av på semester i en vecka. En vecka på Gran Canaria väntar tillsammans med man och döttrar.

Det skall bli så skönt att vara ledig. Det behövs verkligen efter den hektiska tiden som har varit.

Nu väntar ett träningspass på Frisk. Kul.

Bra shopping.

Snacka om lyckad shopping idag. Jag behövde faktiskt en svart tunn kofta. Hittade en på rea. Halva priset. Betalade sedan med ett presentkort, och fick en krona tillbaka. Det måste väl ändå vara lyckad shopping?

Spinning med Marta.

Härligt med ett tufft spinningpass med Marta. Nu mår jag bra. Det piggade verkligen upp med ett hårt träningspass, efter en hektisk dag.

Nu lite TV. Först var det Columbo, och nu Stig-Helmer. Snacka om nostalgi.

2012.

2012 har startat. Vi ser fram mot ett nytt år som går mot vår.

Tvättstugan och en kort promenad på förmiddagen. Nu har vi även hunnit ett besök på gymet. Skönt.

Snart skall vi köpa pizza. Så som väldigt många gör idag på årets största pizzadag.