Bus 4 you.

Jag har vinkat av Linda vid bussen nu ikväll. Hon reser mot Jönköping. Det är inte klokt vad busstrafiken har ökat. Så många det är som reser med buss. Nu kommer hon inte hem förrän det blir jul igen. Men som tur är så går tiden väldigt fort.

Mats och jag turas om med att sköta tvättstugan. Under tiden hinner vi även se på TV och käka kvällsmat.

Nu laddar jag för en hektisk tid. Mycket skall ske. Jobb en vecka nu. Ombyggnad av butiken under två veckor. Nyöppning och mycket sälj. Efter detta laddar vi för julkampanjen. Det känns som om att julen kommer komma fort i år.

Jag har också hunnit med en promenad i eftermiddag. Det är lite för varmt för årstiden nu enligt min smak. Det känns så klibbigt.

Hamburger Börs.

Showen var riktigt bra igår. Det är alltid så kul att se artister live. Jag gillar Andreas Jonsson och Petra Mede överraskade mig. Synd bara att Jessica blev sjuk på em och inte kunde följa med. Hon fick stanna kvar på hotellet. Det kändes riktigt tråkigt och jag tyckte så synd om henne. Första gången sjukdom drabbar oss när vi är ute på någon resa.

Härlig promenad.

Stockholm bjuder på ett underbart höstväder. Mats och jag har promenerat runt i Stockholm. Hur skönt som helst. En god sushi till lunch.

Shopping i huvudstaden.

Vi körde mot huvudstaden på förmiddagen. Körde rätt mot hotellet, och var väldigt nära. Dock var det enkelriktat överallt så det var inte lätt att ta sig dit. Lyckades till slut. Bilen i säkert förvar i hotellets garage, och vi drog ut på stan.

Vi startade med en varm macka i Gallerian. Gott. Vidare besök i olika affärer. Det blev inte så mycket shopping men mycket promenad.

Blev kaffesugna och det blev besök på ett fik på Biblioteksgatan. Linda ville till One Piece. Vi googlade upp var affären ligger.
- Mäster Samuelsgatan ligger vid Åhléns sa jag. Visst gör den det. Men när vi gott runt allt så låg ju affären 50 meter från fiket. Borde nog använda GPS:n.

När var benen tagit slut så blev det en middag på vår favoritrestaurang här i Stockholm.

Laddar nu för morgondagen.

Ingen tand.

Det blev ingen tand idag, igen. Nu var tanden för hög. Men den var väldigt fin, tyckte tandläkaren. Synd att den skall vara längst bak i munnen, sa han. Ja, men nu passade den inte, så det spelade ingen roll hur snygg den var. Jaha, det är bara att bita ihop. Ny tid för att ta nya avtryck, och ny tid för att sätta dit den nya tanden. Undra om det blir klart detta år?

Tog min kasse med flaskor för att panta. Då strejade maskinen naturligtvis. Fick vänta i en kvart, och fick till slut ett handskrivet pantkvitto. Då skulle jag köpa ny glödlampa i butiken. Hittade inga 25w med liten sockel. Till slut hittade jag en. Då bara skramlade det om kartongen. Nu lyser lampan trots allt.

Jag har iallafall fått fina naglar idag. Förlängning av mina egna med lite glitter på. Tack, duktiga Maria för det. Roligt att min egna vuxit så pass mycket, att de gick att förlänga.

Jag har även fått en god lunch från Hälsofreak tillsammans med min make. En del bra saker händer. Jag har tillbringat en och en halv timme på gymet ikväll. När jag kom hem funderade jag över om jag skulle göra en smothie, eller ta ett glas vin till mina äggmackor. Men för sjutton:
- Jag har ju semester. Det blev ett glas rött.

Nu skall jag packa lite inför Stockholmsresan, och senare möta Linda på Resecentrum. Hon kommer ca kvart i nio.

Motvind.

I dag var det första dagen på väldigt länge som jag cyklade hem i motvind. Ganska typiskt att jag då hade handlat på Maxi. Cykeln var lastad, och det var redan tungt att trampa. Men det var bara att tänka på att det var bra benträning. Nu har jag varit på spinning, så det blev ännu mera benträning. Även positivt att det blev ganska billigt på Maxi. Eftersom att vi inte skall vara hemma i helgen, behövdes det inte så mycket mat. Dock lär det inte bli någon billig helg. Vi drar till huvudstaden med döttrarna. Hotell, shopping och show på Hamburger Börs. Det skall bli mycket trevligt.

I morgon väntar ledighet. Jag skall till tandläkaren på eftermiddagen. Hoppas att tanden passar den här gången, så det äntligen kan bli klart.

Trött.

Jag borde gett mig ut på en promenad i kväll. Frisk luft är vad jag behöver.

Jag kom hem från jobbet strax efter sex. Lite mat och sedan blev jag trött. Nu ser jag påLHC på TV. De ligger i under just nu.

Bara en arbetsdag kvar. Sen fyra dagar ledigt.

Roddmaskin.

Två nya roddmaskiner finns det på gymet. Jag har rott lite varje dag. Det är riktigt skoj. Det känns att det är bra träning, så i morgon kommer jag att ha lite träningsvärk. Det är lite ''ovana muskler'' som får jobba.

Nu lite datorpyssel. Månaden börjar att närma sig sitt slut så att det är en del som skall betalas, som vanligt.

Söndag.

Oj, vad vi har hunnit mycket denna söndag.

Långpromenad i solen. Det blev 15 km. Det stärkte oss.
Röjning i vårt källarförråd.
Lunch. Husmanskost. Isterband, och dillstuvad potatis. Mums.
Cykeltur till
Kvällsmat som bestod av varma mackor.
Tvättstugan på kvällen.

Därimellan lite Wordfued.

Bäst att ladda för en ny vecka. Kortvecka måndag-onsdag. Skönt.

Nytt vin.

I kväll skall jag testa ett nytt vin. Det var även en nyhet på Systemet. D.v.s nytt för alla. Jag föll för den snygga lådan. Italienskt, såklart.

Nötter.

Äntligen fanns ''mina'' nötter att köpa i Life-butiken. Jag gillar dem skarpt. De passar bra till frukostfilen och till mellanmål innan träning.

Vi var på spinning på förmiddagen. Testade även de nya roddmaskinerna. Attans vad jobbigt.

En fika på Fräcka Fröken smakade gott. Vi blev bara lite frustrerade över att de som jobbade jobbade så sakta. Vi skulle gärna vilja hjälpa dem att styra upp det lite.

Ming Palace.

Eftersom det inte blev inköp av någon fredagsmat, så fick det bli ett besök på Ming Palace i kväll.

Först gick vi en liten runda på stan. Jag provade en kjol på Gant. Onydigt dyr. Jag tror faktiskt att jag har shoppingförbud just nu, ellet?

Det var trevligt på inredningspartyt igår. Jag köpte ett par ljuslyktor. När hon som visade grejerna, och några av gästerna gått hem, bjöd Peter oss att stanna kvar på ytterligare ett glas vin. Vi satt och pratade och skrattade Resultatet blev att jag inte var hemma förrän halv tolv. Då är det skönt att ha nära.

Nu väntar Dobidoooo på TV. Frågesporter och tävlingar är min favorit.

Skräckupplevelse.

Jag tvingades nyss att döda en geting. Jag trodde de hade försvunnit för den här säsongen. Men nej. Och jättestor var det till råga på allt.

Jag är jätterädd för getingar.

Inrednings-party.

I kväll är jag bjuden på inrednings-party. Något helt nytt för mig. Jag har inte heller hört talas om någon som har varit på något. Det skall bli spännande. Med inbjudan fick jag även en katalog. Det fanns så mycket fina saker i den. Jag har spanat in en fruktskål som jag är lite spekulant på. Jag är inte riktigt överens med den som vi har idag.

Som tur är det en granne i huset som jag är bjuden till. Skönt att ha nära. Jag behöver inte ens gå ut. Perfekt.

Jag käkade lunch med Mimmi idag. Alltid lika trevligt. Sallad hos Sanne, såklart. Det blev kycklingsallad idag.

Jag tog bilen till jobbet för att jag skulle handla på Maxi. Visste inte riktigt vad jag skulle köpa för fredagsmat. Trodde jag skulle få inspiration på Maxi, men det var så mycket ungar som tjöt överallt, så jag orkade inte tänka. Det får bli hämtmat.

Nytt typsnitt.

Som  ni nog har sett i min blogg, så är det inte kursiv stil som gäller längre. Jag är inte riktigt nöjd med detta, men det får gå. Det beror på att jag har laddat ned en app i min iPhone. Via den kan jag lätt skriva inlägg, men inte ändra skrivstilen.

Långdag på jobbet idag. Trots detta känner jag att jag har varit effektiv hela dagen. Nu här hemma har jag faktiskt inte gjort så många knop. Käkat en sen källsmat, startat en tvättmaskin som väntar på att hänga och en stund vid datorn. Mats jobb natt, så här är det lite ensamt.

Nej, snart är det bara att sova en stund så att jag orkar med morgondagen. Kanske lite Wordfued först. Inte lätt när jag fastnat i det träsket. Men kul är det.

Snart god natt till er alla.

Riva.

Restaurangbesök på Riva. Bara sådär utan vidare hamnade vi på Riva ikväll. Mats hade en kollega från Helsingborg på besök här i stan. De skulle ut och käka ikväll. Jag fick hänga med. Mycket trevligt. Det blev en pasta och ett glas rött för min del.

Så ikväll blev det ingen träning. Tur att jag iallafall har cyklat till och från jobbet idag. I morgon blir det långdag på jobbet och ingen träning då heller. Inte bra med tanke på att Mats varit i Ljungsbro idag. Där var det ett besök i Cloettas shop. Första gången han var där i sitt liv. Lite roligt att det ska behövas ett besök från Skåne för att hitta dit.

Slut i benen.

Helt slut i mina ben efter dagens spinning. Varje tramptag gjorde så himla ont. Snacka om att det var skönt när passet äntligen var över. Jag kände mig seg i benen redan när jag cyklade hem från jobbet. Funderade på hur det skulle gå. Det gick bara på vilja idag.

Nu har vi festat på kaffe och sockerkaka. Maken hade bakat när jag kom hem. Nybakad sockerkaka smakar så gott. Det går att äta hur många bitar som helst.

Skickar med en bild på en fin blomma jag fick från Christina i lördags. Den passade perfekt på vårt köksbord.

13km.

Förmiddagens promenad blev 13 km. Jag passade på att mäta sträckan med min iPhone. RunKeeper fungerar bra. Det var bara ´´ tanten´´ i telefonen som tjatade efter varje kilometer. Jag skall kolla i inställningarna, om det går att få tyst på henne. Härligt soligt väder. Det gör mig så pigg.

Vi lagade köttfärssås till lunch när vi kom hem. Det blev även ett gäng matlådor. Jag passade på att göra ett par pajer också. Så nu finns det en hel del matlådor i frysen. Det känns bra. Det blir enformigt att äta matlåda varje dag. Det blir även enformigt att äta på Sannes varje dag. Variation får lösa det problemet.

Vi tog även en runda på stan på eftermiddagen. Det var dött på stan. Inget drag på shoppingen. Jag såg inte ens något som jag ville köpa.

Nu har Mats åkt till jobbet för att jobba natt. Jag har varit på spinning. Lite trött i benen. Jag tycker att hon som hade passet snackar lite för mycket. Men det är bara att koppla bort, gå in i sin egen värld och trampa på. Får se om jag hinner på spinning i morgon kväll också.

Fredags-Pommes.

Fredagskvällens fest bestod av pommes, lövbiff, vitlökssmör och bearnaise. Lagom nyttigt. Men ack så gott det smakade. Efter en sallad till lunch, smakar det alltid extra gott med stekt mat på kvällen. Pommes var det festligaste jag kunde få när jag var liten. Det serverades bara på helgerna. Oftast med korv till. Då var det fest. Tänk vad tiderna ändras när det gäller våra matvanor.

Vi hann ut en liten tur på stan igår efter jobbet. Jag skulle bara posta ett brev, och Mats ville köpa vitaminer. Mats slog till på en mössa, och en t-shirt också. Han har hittat en ny favorit-affär. Det är så lugnt, och skönt och gå en stund på stan på fredagskvällen. Ingen trängsel i affärerna.

Solig torsdag.

Solen skiner. Härligt. Det blåser lite kallt men det gör in så mycket. Det blev en långpromenad få förmiddagen. Skönt. Lunch på stan efter detta. Buffé. Mumsigt.

Nu på eftermiddagen har vi utrustat våra cyklar för vintern. Dvs vi har köpt var sitt lurvigt sadelskydd. Vi har även köpt en ny ryggsäck, som vi lätt kan bära med oss ute. Det kan vara bra att ha om vi skall på en promenad. Likaså om jag skall promenera till jobbet i vinter. Det blev en svart Haglöfs. Vi gillar deras grejor.

Spinning-onsdag.

I går var det en spinning-onsdag igen. Kul. Favorit-låten ´´You´re in the Army now´´ i slutet med en tung backe. Det gör att jag orkar lite mera. Jag ville nästan sjunga med i låten.

En liten kvällsmacka, och sedan sov vi gott.

Ingen tand.

Det ble ingen ny tand idag. Den tanden som tandteknikern hade tillverkat passade inte. Trist. Då var det bara att göra om hela proceduren en gång till. Slipa, ta nya avtryck och få en ny provisorisk tand i två veckor till. Över en timme hos tandläkaren till ingen nytta. Det passar inte mig som vill att allt skall gå så fort. Blöt blev jag också när jag cyklade från jobbet.

Nu skall jag vara lite positiv. Jessica, Mats och jag har varit på en rolig spinning ikväll. Bra musik underlättade cyklandet.

Jag har lagat varma mackor till Mats, och mig ikväll. Nu är det fotboll på TV. Skönt att sitta inne, och mysa när det är så mörkt ute.

Drömmarnas båge här i Linköping.

Promenad med kamera.

Härlig solig söndagsförmiddag. Mats och jag gav oss ut på en promenad. Jag passade på att ta med mig kameran för att få lite bilder på vår egna stad. Vi tittade även in i ishallen, och där fick vi se LHC som tränade.

Middag hos mor och far. Gott. Även Jessica var med där. Vi promenerade hem, och tanken var att vi skulle gå på spinning i kväll. Men det var så skönt ute så vi gick hem och bytte om till träningskläder. Vi gav oss ut, och gick en promenad på en mil i raskt tempo. Nu för tiden kallas det visst power-walk med ett annat ord. Riktigt skönt, och energigivande.

Tur att det fanns kvar lite rester från gårdagen. Det blev lite tapas-fest även i kväll.

Facebook - I-landsproblem.

Jag har drabbats av ett i-landsproblem. Min Facebook vill inte riktigt vara med som jag vill. Jag gör inlägg men syns inte. Nu efter flera dagar har de visst poppat upp på min sida. Inläggen syns inte på startsidan. Jag fattar inget. Och i min iPhone funkar inte ens Facebook, trots att jag installerat om appen ett flertal gånger.

Hur lätt är det att bli beroende av dessa sociala medier........

Tapaskväll.

Grannarna från Hjulsbro var här i går kväll. Vi bjöd på tapas. Det såg ut som det uppskattades. VI hade fixat en massa olika tapasrätter, och bakat bröd med oliver och soltorkade tomater. Det blev en mycket trevlig kväll med många skratt. Lat 42 serverades i glasen. Kul att de aldrig druckit det vinet förut, och att de gillade det.

Lördag och festförberedelser.

Sovmorgon. Vi sov ovanligt länge för att vara oss. Jag har hört lite ´´konstiga´´ ljud utifrån ett par gånger under natten. Frukost, och direkt efter detta tog vi tag i förberedelserna inför kvällen. Mats och jag hjälptes åt i köket. Det är kul att laga mat när vi är två. Våra grannar från Tallholmsvägen kommer på besök ikväll. Jessica dyker också upp. Hon blev sugen när hon hörde vilken mat vi skulle laga.

En joggingtur runt ån har vi hunnit också. Planen från början var att springa milen i Vidingsjö. Vi var lite rädda för att det var skitigt i skogen, så det blev stadslöpning istället. När i kom hem stack jag ner, och solade en stund innan det var dax för en dusch. Känns lyxigt att ha allt så nära. Tur att min make övertalade mig att flytta till stan.

Nu skall jag ta itu med de sista förberedelserna innan gästerna kommer halv sju. Det skall bli trevligt.

Fredagskebab.

Det ble en liten snabbrunda på stan när jag kom hem från jobbet. Bara sådant som gick att äta eller dricka shoppades. Vi köpte med oss varsin kebabtallrik hem till kvällsmat. Kebab någon gång ibland smakar riktigt gott. Det får inte bli för ofta. Vi kollade på fotboll på TV. Skönt att Sverige vann. Det såg inte speciellt kul ut att springa runt i regnet. Vi hade det mysigare hemma i soffan.

Fredag, fredag....!!!!!!

Härligt med fredag igen. Trots att jag jobbade i söndags också så det blev en sex-dagarsvecka, så har tiden bara rusat iväg. Som vanligt vill det säja.

Men nu är fredagen här. Jobb först. Jag skall försöka hinna med ett besök på Norins Ost innan de stänger klockan sex. Det brukar alltid vara så mycket folk där på fredagarna. Jag tycker det är mysigt att köpa ost över disk. Dock kan jag aldrig komma ihåg, vilken jag köpte förra gången. Det gör att det blir svårare, att hitta den jag vill ha. Fast det är klart. Det går alltid bra att prova nya. Det finns så många goda. Mats vägrar att gå in på Norins. Han står inte ut med lukten. Goda kex finns det också att köpa i butiken.

Ha en bra helg.

Hockey, chips och godis.

Det var det beställt igår. Även ost, kex och vin ingick i önskningarna. Önskningarna uppfylldes naturligtvis. Stina och Jessica var på besök. Trevligt. Det blev mera snack än hockey.

Innan dess hade jag varit på Maxi med en lång lista. Skönt att det är gjort nu igen. Det var mycket småsaker som skulle handlas inför helgens bjudning.

Omstrukturering.

Jag har flyttat om lite på mina kläder i garderob, och byrå. Sedan Linda flyttade så har det blivit mera plats åt mig i garderoberna. Det känns bra att det inte är så trångt nu. Jag kan bara inte riktigt bestämma mig hur jag vill placera kläderna. Jag flyttar runt lite, och provar mig fram.

I kväll blev det spinning för mig, Mats och Jessica. Svettigt. Efter detta korv med bröd för Mats. Han älskar korv, och skulle kunna äta det morgon, middag och kväll. För mig blev det två mackor med kantarellstuvning. Bättre än korv.

Lunch med dotter.

I dag blev det en lunch tillsammans med äldsta dottern, Jessica. Sallad hos Sanne. Vad annars?

En tripp till gymet på kvällen för lite syrketräning. Det var längesedan jag körde styrketräning så det känns säkert i musklerna i morgon. En kvällsmacka, och såklart en kanelbulle eftersom att det är kanelbullens dag. Lite tvätt och pyssel, och vips är snart även denna dag till ända. I morgon är det mitt i veckan igen. Hualigen vad tiden rusar fram.

Lite kallare?

Jag skulle önska att det vore litte kallare ute, när jag skall cykla till jobbet på morgonen. Jag vill ha frisk höstluft.

I går kväll kändes det som att det skulle bli lite kallare, och klarare. Men icke, sa Nicke. Nästan 17 grader när jag vaknade i morse.

I går det blev det en rask promenad på ca 7 km. Skönt. Vi mötte Else-Marie på vägen så vi fick sällskap. Väl hemma igen lagade jag kyckling-wraps. Grönsallad, tomatsallad, kyckling och avocadokräm. Gott. Det kändes nyttigt också med mycket grönsaker. Jag hittade receptet i tidningen Blossom. Jag fick ett gratisex på Lidingöloppet.

Nagelvård och pizzakväll.

Jag har jobbat idag. Tiden rusade iväg. Levererade lånetelefon och nytt simkort till Jessica på hemvägen.

Direkt till Maria för nagelvård efter jobbet. Som sagt var så skulle jag varit där i fredags, men hon var sjuk. Det gick dock lika bra idag. Nu är jag fin igen. Jag kommer att bli beroende av vackra naglar. En lyxig liten detalj. Det är skönt att bli ompysslad.

Mats och jag har käkat pizza ikväll. Gott. Ringde för att beställa pizza på den vanliga pizzerian. Den hade helt plötsligt blivit ett kebabställe som nyöppnar i morgon. Det blev till att besöka en anna pizzeria. Smarriga pizzor även där. Nu är vi mätta och belåtna och skall slappa framför TV:n med en kopp kaffe.

Stulen telefon.

Morgonens första SMS berättar att Jessicas telefon blivit stulen igår kväll. Trist. Dåligt att inte folk kan hålla sina fingrar i styr.

Nu blir det anmälan hos försäkringsbolaget, polisanmälan och nytt simkort. Så småningom också en ny telefon.

Kass Golfrunda.

Lördagen bjöd på en riktigt kass golfrunda. Inget funkade speciellt bra. Jo, faktiskt, kanske utslagen med drivern. Mats tyckte jag spelade så kasst att det var dax att börja om på 36+ igen. Han själv spelade som vanligt drömgolf. Men vi hade iallafall tur med vädret.

Efter golfrundan sa jag att jag inte skulle med på någon joggingrunda, men jag ångrade mig. Vi sprang 6,5 kilometer, och det gick riktigt bra.

Till middag blev det mat från Ming Palace. Gott som alltid. Vi testade ett nytt vin. Jag lev lite nervös när jag läste på VinVin, att det hade doft av torra löv, björnbär och cykelslang. Cykelslang...???? Det smakade iallfall bra. Inte vet jag hur cykelslang smakar.