Morgonpromenad....

......var det tänkt att det skulle bli. Effektiv som jag är, tänkte jag att det går fortare om jag springer. Det blev sju lugna kilometer.

På det en tur till Maxi, nya naglar och lite shopping. Sen ringde Linda och det blev utryckning till vägen mellan Nykil och Vikingstad där hon satt med punkterat däck. Middag med rosé på det.

Som ni ser, det går liksom i ett.

Golflunch.

Kan man kalla det för det?

Vi har inte spelat golf men ätit lunch på Ringenäs golfklubb. Riktigt god lunch.

Innan dess testade vi på att paddla på brädor i havet. Riktigt skoj. Inte så svårt som jag trott men det gick inte så snabbt.

Buffé vid havet.

Då avslutar vi kvällen med en buffé vid havet. Vilken härlig sommarkväll. Under dagen har det blivit mycket sol och bad.

Morgonpromenad.

Härlig morgonpromenad i Båstad.

Skogslöpning.

En tur i bokskogen och mat på stan i Halmstad.

Summercamp.

Resa med Nocout. Svettig löpning men vackert.

Äntligen en baddag.

Äntligen en riktig sommardag med sol och bad. Tidigt till Ljungbadet. Mats ville såklart cykla ut.

Linda, Erik, Jessica, Adan, Vincent och Nova dök också upp. Det blev lunch och bad. Jag höll ut längst i solen.

Nu ikväll har det blivit lite hemma-spa och den sista packningen. I morgon åker jag till Halmstad/Båstad med Nocout. Skall bli riktigt kul.

En liten kvällstur.

Det blev en långpromenad, tolv kilometer på Tinnerö på förmiddagen. Eftersom Mats jobbar gav jag mig ut på en lite kortare tur nu på kvällen. Cyklade till hundgården och sprang fem kilometer på stigar. Seg i benen och ett sår på knät. Kunde lika gärna stannat hemma.
Nu skall jag njuta av kvällssolen på balkongen.

Svårt att bestämma mig.

Tänkte köpa ett par nya läsglasögon. Jag har ett par som har varit superbra för en billig penning. Valde mellan olika färger och fick såklart beslutsångest. Snacka om att jag blev glad när damen i kassan sa att det var halva priset. Då slog jag till på två par.

Nostalgi från åttio-talet.

Cerise, en färg som tar mig tillbaka till åttio-talet. Rea på IKEA så jag passade på. Stannade en snabbis där efter fem ikväll. Då var det helt ok med folk.

Startade dagen med en regning runda på Tinnerö men trots det väldigt skönt. Trevligt sällskap av Jenny och Anna.

Efter lunch och en dusch blev det en tur till Ljung. Colting visade våtdräkter där under triathlonträningen. Planen var först att ta en cykeltur ut, men vädret var sådär. På hemvägen blev det stopp på IKEA, Maxi och så en biltvätt.

Hjälpsam katt.

Jag ritar en bana för morgondagens löprunda. Inte lätt att memorera den när skärmen täcks av en katt.

Löptur med kosläpp.

Nästan sexton kilometers löptur på Tinnerö. Asfalt, stig och grus. Alla tänkbara underlag. Det blev en härlig tur med härliga kompisar. Även ett gäng kalvar ville hänga med oss på ett ställe. Det blev till att rusa över till andra sidan färisten. Där kände vi oss säkra.

Vattnar blommor.

Vattnar blommor hos Linda och Erik. Det var så skönt på balkongen så jag slog mig ned en stund.

Cykel även idag.

Det blev en skön tur även idag. Det går inte så snabbt men jag tror iallafall att det gör gott för mina ben. Strax över fem mil in på cykelkontot.

Dubbla pass.

Äntligen börjar det hända något och jag börjar få lite fart i benen.

Dubbla pass i måndags. Vila igår och idag dubbla pass igen. Först 11,5 km med maken. Lugn takt men med ett par snabba kilometer i mitten. Nu ikväll blev det intervaller med Hernan och Nathalie. Varmt. 3x(800m+600m+400m+200m). Puh. Sista setet var rätt segt ocg väldigt stumma ben.

Favoritplats.

Ser ut dom Alfons hittat en favoritplats där han kan spana ut på stan, när han inte ligger i soffan och sover.

Trött katt.

Vincent var här i går eftermiddag. Hela tiden var Alfons med när vi lekte. När Vincent åkt hem sov han direkt i soffan. Även idag på förmiddagen har han mest vilat. Tröttheten sitter visst i.

Trist och kallt.

Var är sommaren?

Det blev en promenad på förmiddagen. Inget skönt i motvinden.

Lunch och nu funderar jag över aktiviteter för resten av dagen. Jag har iallafall ett paket som måste hämtas. Planen för kvällen var en cykeltur till Ljung för att fira med Nocout. Det jag har sett framför mig är en härlig sommarkväll och en skön cykeltur. Nu känns det inte som att det kommer att bli så. Hoppas går ju alltid. Det brukar bli lite bättre väder till kvällen ibland, eller inte?

Kort tur.

Tog en lite kortare löprunda. Maken är jobbar och katten sover i soffan, så ingen att umgås med.

På tur igen.

Fick ihop lite över fyra mil på cykeln idag igen. Soligt och härligt. Inte mycket vind. Lite sega ben efter gårdagens löpning.

Sommarmiddag.

Nu i kväll har jag lagat en somrig middag. Det blev kyckling, örtbakad färskpotatis, tzatziki och sallad med fetaost och vattenmelon. Till detta naturligtvis rosé.

Jag kände mig nöjd med tillagningen av middag. Hoppas på att sova gott i natt, då jag vaknade redan tjugo i fem i morse. Mats skulle skjutsa Linda och Erik till flyget.

Kattvakt.

Linda och Erik har rest iväg på semester och vi är kattvakter.

I går kväll när Alfons kom hit undersökte han lägenheten undan för undan. Hoppade upp både här och där och hittade såklart några favoritplatser.

I dag har han varit lite lugnare. På förmiddagen innan löprundan följde han mig för varje steg jag tog. När Mats kom hem ville han mest vara kompis med honom. Nu i eftermiddag och kväll har han mest sovit i soffan. Hoppas han vill sova i natt också.

Äntligen...

.....blev det lite fart i benen. Det har kännts tungt sedan maran i Stockholm. Det kanske beror på mina nya skor?

Cykeltur.

Det blev en cykeltur även idag. Det är riktigt bra när det står en cykel vid vägkanten. Då finns det något att luta sin egen mot under kisspausen.

Premiär.

Dags att testa de nya skorna. De kändes riktigt bra. Det blev intervaller på Ljunkan med trevliga vänner.

Cykeltur.

Lite kallt och blåsigt. Jag skulle ju bara cykla i solsken i år sa jag. Jag gav mig ut på en tur idag på förmiddagen. Vädret var helt ok och jag fick ihop fem mil.

Testar banan.

Hängde med för att testa simbanan i morse. Det var riktigt skönt med ett morgondopp.

Efter detta provade jag löparbanan ett varv. Det gick också rätt lätt. Fick lite draghjälp.

Kvällsmat vid Munksjön.

En riktigt god pizza avslutar en bra dag i Jönköping. Lite semesterkänsla.

Spännande.

Skall bli spännande att testa ett nytt skomärke.

Jag skulle bara lämna ett par tatueringar till Mattias och så kom jag tillbaka med en låda under armen.

Vanlig torsdag.

En helt vanlig torsdag i livet. Borde vara lite mera sommar ute med tanke på datumet. 10 grader och regn känns sådär. Det är ju trots allt fjärde juli.

Frukost som vanligt vid halv åtta. Cykeltur till Harvestad. Blåst och åter blåst. Kallt. Saknade nästan vantar.

Lunch på Mosaik. Riktigt gott. Smakade kanon. Ett snabbt ärende på stan, och så hem och packa inför helgens tur till Jönköping. Inget tävlande för mig, bara heja. Det skall bli kul.

En löptur. Shit vad blåsigt. Stod liksom still ibland. Nu har jag städat bland träningskläderna, ätit pizza med ett glas vin. Nu är det bara disken och glassen kvar.

Ensam i badet.

Det var lätt att välja plats i Ljungbadet i dag. Helt ensam när jag kom. Efter en stund dök det upp ett psr familjer. Maken tog cykeln ut för att simma en tur i sjön.

Håll i styret.

Ja, det behövdes verkligen på dagens cykelrunda. Vilken blåst = motvind!!!

Vet inte vilket som är jobbigast. Motvind på slätten eller en backe på Mallorca. Oavsett så blev det iallafall benträning.