Morgondagens bästa vy.

Det kommer det bli när denna byggnad dyker upp. Brandenburger Tor. Inte långt kvar att springa när vi springer genom denna.

Morgonjogg.

Stort gäng på morgonjoggen. Den avslutades på Olympiastadion här i Berlin.

Kollar in banan.

Landade i ett regnigt Berlin. Blir nog bättre väder på söndag.

Nummerlappen är hämtade så nu är det bara att studera banan och ladda.

Middag på Arlanda.

Startade dagen med ett välbehövligt besök hos frissan. Så skönt med lite ny färg.

Mot Stockholm, ett stop i Stavsjö där det blev en överraskande god lunch. Raggmunk.

Framme på hotellet blev det som vanligt ett besök i gymmet. Löpbandet kändes lättsprunget. Avslutar kvällen med en god middag innan det är dags att krypa ner i sängen och sova gott några timmar.

Löptur.

En härlig tur i kväll. Lite thai-mat på det.

Semester.

Nu väntar några dagars ledigt. Semester känns skönt. Vi kanske inte skall kalla det semester. Vi ska ju trots allt springa ett marathonlopp. Det skall bli riktigt skoj. Ser fram mot det.

Nu var vi käkat lite thai-mat. I morgon åker vi till Arlanda, och på fredag morgon flyger vi till Berlin.

Solkatt.

En härlig plats i höstsolen.

Buskatt.

Alfons har bott hos oss ett par dagar. Trevligt. Lite bus vill han hitta på.

Testar.

Testade ett nytt recept i lördags. Har varit dålig på uppdateringar i veckan. Men här kommer bilden på en mycket god kaka. Recept från buffé.

Söndag.

Det blev lite extra sovmorgon idag. Finfrukost på det. Jag gick och köpte färskt bröd till frukosten. Till det serverades det äggröra, färska bär, lyxiga juicer och tomater.

En härlig långpromenad på detta i tre timmar. Det var längesedan det blev en så lång promenad. Härligt. Tiden har liksom inte funnits till på ett tag.

Maken åkte till jobbet och jag tog en tur på stan. Kom hem med lite glödlampor, matlådor och en tröja från MQ. Provade en massa olika saker på MQ när jag för en gångs skull hade tid, men inget föll mig i smaken.

Nu har jag tagit en kvällsmacka och pluggat lite försäkringar. Slutprov i morgon och på onsdag skall vi äntligen börja svara. Det blir kul och jag ser fram mot det.

Kalas.

Då firar vi Vincent 3 år.

Lördagsmiddag.

Äter en god middag även idag.

Fredagsmiddag.

Äntligen fredag och vi äter och dricker gott.

En kopp te.....

....och en liten knäcke. Något litet till frukost måste jag trots allt ta trots att jag skall äta en hotellfrukost halv åtta innan det är dags för en ny arbetsdag. Jag vill gärna ha något litet innan jag tar en dusch.

Fredag idag igen och jag har gjort fyra veckor och två dagar på nya jobbet. Helt otroligt vad det har gått fort. Utbildningen börjar närma sig sitt slut och snart skall vi ut i verkligheten. Det ska bli riktigt kul.

Hinner inte med.

Jobb med utbildning, löpning, hushållsarbete och Nocoutmöte. Det går i ett.

Nu är det torsdag igen. Vad hände med den här veckan?

Nu äter vu pulled pork och laddar för fredagen.

Morgonpromenad.

En god hotellfrukost och den sedvanliga morgonpromenaden.

Härligt lopp.

Benen har kännts tunga hel sommaren så jag visste inte riktigt hur jag skulle tänka inför loppet. Men när det började närma sig start så började jag att bli nervös. Som vanligt. På vägen till starten mötte jag Anders Szalkai och bad om en lyckönskning.

När jag väl stod på startlinjen var jag taggade och tänkte. Kör bara. Det gick hur lätt som helst. Jag bara sprang och sprang och blev aldrig trött. Snacka om att det kändes skönt.

Hotellets restaurang levererade som vanligt en god middag. Jag valde fisk. Det kändes skonsammast mot magen.

Svart nummerlapp.

Svart nummerlapp har jag aldrig haft på något lopp tidigare. Känner mig genast starkare och snabbare. T.o.m kanske lite coolare.

Kom till Stockholm med tåget nu på förmiddagen. Allt perfekt i tid. Tack SJ. Nu blir det uppladdning på hotellrummet. Pannkakor, Nocco och lite vila. D.v.s precis som vanligt inför ett lopp med start på eftermiddagen.

Oj.

En vecka bara rusar iväg. Jag har liksom inte hunnit med. På dagarna har jag matats med en massa info. Möte en kväll, träning ett par kvällar, nya naglar e  kväll osv.......

Nu är det iallafall fredag och helg. Känns skönt. Har käkat hamburgare som maken fixat. I morgon tar vi tåget till huvudstaden.

Helgen snart slut.

Helgen närmar sig sitt slut. Söndagspizzan är uppäten men födelsedagsblommorna sen lördagen står kvar.

Lördag och som vanligt långpass med Nocout. Lite varmt men ändå ok, och benen kändes för en gångs skull rätt bra.

Kalas för mig och Mats på kvällen. Trevligt. Jag serverade buffé med blandade maträtter. Det blev gott och lyckat.

Söndag med morgonpromenad. Renskrivning av veckans anteckningar, möte med Nocout och så en pizza.

Med andra ord nu är jag redo för en ny vecka.