Svampkväll.

Tro nu inte att jag har varit ute i svampskogen. Nej då. Det låg en hög kantareller på bänken i köket, när jag kom hem i kväll. Mats och jag försökte plocka svamp en gång. Med gott mod gav vi oss ut i skogen, men inte såg vi några svampar inte. Efter detta har vi aldrig försökt igen. I dag var det en leverans från mina svampplockande föräldrar. Tack så mycket.

Min svampkväll bestod av att jag stekte kantarellerna. Några hamnade på min kvällsmacka och resten blev till en kantarellpaj. Tror att det kan smaka bra.

Dagens leverans innehöll även nyplockade blåbär. Det blir gott till frukost i morgon bitti. Jag känner mig så nyttig när jag äter färska bär på morgonen.




Kommentarer
Postat av: Anette

Avundsjuk!!!! Finns inget godare än kantareller.

2009-09-01 @ 19:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0