Läxläsning.

Det känns som det är dax för läxläsning. I dag har jag fått teoriböcker  med mig hem från golfkursen. Jag har just läst den som heter golfvett. Det kändes som om jag kunde det mesta i den. Det pratas ju en hel del golf här hemma. Jag ska ta mig an regelboken snart. Det är mycket att hålla reda på, hur och var man ska droppa osv. I dag var det lite regnigt, blåsigt och kallt på golfbanan. I dag var det bunkerträning som gällde. Det gick över förväntan. Vi tog en runda i shopen efteråt och spanade på klubbor. Det är lätt spendera pengar i den butiken. Tror Mats börjar bli lite nervös för shoppingen nu.


Mera shopping lär det bli de närmaste dagarna. I morgon skall jag ut på en ´´tjejresa´´. Mamma och jag skall köra till Jessica i Helsingborg i morgon eftermiddag. Det skall bli riktigt kul. Det lutar åt en tur till Väla Centrum på torsdagen. Som grädde på moset tar vi en sväng över Ullared på vägen hem på fredag. Det är alltid roligt och gå där och ´´fynda´´ lite. Jag har inget mål att handla massor men lite brukar det alltid bli. Fast nu när vi bara är tre i bilen så finns det gott om plats.

Det brukar vara en tradition att flickorna i släkten åker till Ullared någon gång varje år. Flickorna det är jag, mina döttrar, min mor och svärmor. Nu blir det en reducerad skara som åker. Linda är hemma, går i skolan och skriver prov. Lycka till Linda. Svärmor, som för övrigt är en trogen läsare av denna blogg är på Mallorca. De har det säkert bra där i Medelhavet.

Nej, nu är det dax för mig att packa lite och sedan återgå till mina ´´läxböcker´´. För övrigt rätt rolig läxa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0