Konferens på hemmaplan.

I dag har vi haft konferens på hemmaplan. Våra timvikarier har jobbat i butiken coh vi ordinarie har haft ´´konferens´´. Vi har planerat butikens fortsatta arbete och lärt oss lite nya saker. Med andra ord har vi haft en trevlig dag. Roligt med en gemensam lunch där jag festade på en kebabtallrik. Det var längesedan jag åt så god pommes.

Kvällen har snart tagit slut. Mats och jag har varit på ICA och veckohandlat. Det är dax för lite släktkalas på lördag kväll. Vi har bjudit mina föräldrar, min svärmor och hennes man. Vi skall fixa till en tre-rätters.
Tog en rask promenad i en timme vilket var väldigt uppfriskande. Mats stannade hemma och kollade på hockey på TV. Jag avvaktar tills vi får se LHC. Om det nu blir mer än kvartsfinal.

I morgon är det fredag och full fart mot helgen, som Gert säjer i Rix-morron-zoo. Fredagsmys och ett glas vin väntar. Med tanke på detta skall jag passa på att rekommendera ett gott lådvin. Min favorit just nu.



Det är italienskt och heter Barone Ricasoli. En låda kostar 227 kr. Lådan är ganska enkel och den skiljer sig från de andra på Systemet. Det var därför som jag köpte den första gången. Plus att färgen passade in i köket. Bra saker att tänka på när det är dax att köpa vin eller????

Prova gärna detta til helgen och hoppas att du gillar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0